ماکرون از سعودی ها خواست کشتار غیرنظامیان را با تسلیحات فرانسوی انجام ندهند

به گزارش شیوا مارکت، رئیس جمهور فرانسه به دولت عربستان سعودی توصیه کرد برای کشتن غیرنظامیان از تسلیحات فرانسوی استفاده نکنند.

ماکرون از سعودی ها خواست کشتار غیرنظامیان را با تسلیحات فرانسوی انجام ندهند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت، از عربستان سعودی درخواست کرد از سلاح های فرانسوی برای کشتن غیرنظامیان در یمن استفاده نکنند.

او گفت از دولت عربستان سعودی می خواهد که در حملات به یمن از تسلیحات فرانسوی استفاده نکنند، چراکه این حملات می تواند به منرگ غیرنظامیان منجر گردد.

حمله ائتلاف به رهبری سعودی ها به یمن از سال 2015 تا کنون موجب کشته شدن صدها هزار غیرنظامی در این کشور شده است. عمده سلاح های سعودی ها در این جنگ از انگلیس، آمریکا و فرانسه تأمین شده است.

درز اسناد محرمانه وزارت دفاع و آژانس اطلاعات نظامی فرانسه معین نموده است این کشور بعد از شروع جنگ تحمیلی علیه یمن، نه تنها فروش سلاح به ائتلاف سعودی را قطع ننموده بلکه با تداوم صادرات در کشتار مردم یمن سهم داشته است (جزئیات کامل).

به نوشته پایگاه اینترنتی العربیه، ماکرون در مراسمی در شهر لیون فرانسه، به حملات ترکیه به شبه نظامیان کرد در سورهی هم پرداخت و گفت: شدیداً حمله یک جانبه به سوریه را محکوم می کنم و از ترکیه می خواهم هرچه سریع تر به آن انتها دهد.

وی اضافه کرد: این [حمله] به بازسازی خلافت داعش یاری می نماید. این مسئولیتی است که ترکیه به گردن خود می اندازد.

بعدازظهر روز گذشته (چهارشنبه)، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از شروع عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه اطلاع داد.

اردوغان روز شنبه با هشدار به آمریکا مبنی بر اینکه زمان حرف زدن گذشته، تهدید نموده بود ارتش ترکیه به زودی در شرق فرات عملیات چند جانبه ای را شروع می نماید.

به نوشته خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور فرانسه همچنین درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت: اگر آن ها می خواهند حرکتی انجام دهند که توسط 27 کشور [عضو اتحادیه اروپا] قابل قبول باشد، مسئله ای نیست. اگر آن ها نمی خواهند هیچ حرکتی انجام ندهند یا کاری غیرقابل قبول انجام دهند، باید مسئولیت آن را بپذیرند.

در همه پرسی سال 1395،مردم بریتانیا به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای سال جاری تکمیل گردد، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در خصوص وضعیت رابطه سیاسی و مالی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 11929

به "ماکرون از سعودی ها خواست کشتار غیرنظامیان را با تسلیحات فرانسوی انجام ندهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون از سعودی ها خواست کشتار غیرنظامیان را با تسلیحات فرانسوی انجام ندهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید