محدودیت تردد خودروها از کشمیر در آستانه انتخابات پارلمانی هند

به گزارش شیوا مارکت، در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در هند و به دنبال تصمیم دولت دهلی نو برای بستن راستا عبور خودروها از کشمیر تحت کنترل هند به سایر مناطق این کشور، هزاران تن در کشمیر گرفتار شدند.

محدودیت تردد خودروها از کشمیر در آستانه انتخابات پارلمانی هند

به گزارش خبرنگاران، مقامات هندی هفته گذشته اعلام کردند که به منظور تسهیل عبور نیروهای ارتش در روزهای منتهی به انتخابات پارلمانی، از این هفته بزرگراه سرینگر- جامو، دو روز یک شنبه و چهارشنبه به روی خودروها بسته خواهد بود.

پلیس هند می گوید، خودروهایی که مجوز مخصوص داشته باشند مثل آمبولانس و سایر وسایل نقلیه اورژانس، اجازه عبور دارند.

رهبران سیاسی منتقد دولت هند و همچنین فعالان اجتماعی از این تصمیم دولت انتقاد کردند. به گفته آنها، بستن جاده مردم محلی را دچار زحمت و دردسر خواهد نمود.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که در ماه فوریه گذشته در بخشی از همین بزرگراه هنگامی که ستونی متشکل از 70 خودرو نظامی در حال جابجایی 2500 نیروی نظامی بود، یک خودر و با حدود 300 تا 350 کیلوگرم مواد منفجره به یکی از اتوبوس ها کوبید که در اثر این حمله دست کم 40 نیروی نظامی هند کشته شدند.

این حمله پرتلفات ترین حمله در کشمیر تحت کنترل هند در 30 سال گذشته عنوان شده است.

از حدود یک هفته دیگر (11 آوریل) انتخابات مجلس نمایندگان مردم هند (لوک سبها) در تاریخ های مختلف آغاز خواهد شد. قرار است آرا در 23 مه شمارش گردد.

در انتخابات مجلس نمایندگان مردم هند موسوم به لوک سبها، نامزدها برای 543 جایگاه رقابت می نمایند و هر حزبی دست کم به 272 کرسی نیاز دارد تا اکثریت مجلس را به دست آورد.

در این دوره حدود 900 میلیون تن (86 میلیون تن بیش از انتخابات قبلی در سال 2014) می توانند رأی بدهند که باید در یکی از 930 هزار مرکز رأی گیری، رأی خود را به صندوق بیاندازند.

در تمامی این مراکز ماشین های الکترونیکی رأی دادن وجود دارد و کل فرآیند انتخابات زیر نظر کمیسیون انتخابات هند برگزار می گردد.

بخت اصلی پیروزی در انتخابات نارندرا مودی، نخست وزیر هند است که در سال 2014 برنده انتخابات شد و حالا خودش و حزبش، بهاراتیا جاناتا به دنبال تکرار آن موفقیت هستند. جدی ترین رقیب او رائول گاندی، رهبر قوی ترین حزب مخالف در مجلس است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4727

به "محدودیت تردد خودروها از کشمیر در آستانه انتخابات پارلمانی هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت تردد خودروها از کشمیر در آستانه انتخابات پارلمانی هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید