محدودیت تردد شبانه از پیروز ترین طرح ها در کاهش آمار ابتلا به کرونا بوده است

به گزارش شیوا مارکت، خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از کاهش یک سوم حجم مراجعان سرپایی به مراکز درمانی اطلاع داد و گفت: موارد مثبت ابتلا به بیماری کرونا در کشور بسیار کاهش یافته است.

محدودیت تردد شبانه از پیروز ترین طرح ها در کاهش آمار ابتلا به کرونا بوده است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر علیرضا رئیسی اضافه کرد: با اجرای طرح ملی غربالگری از تک تک خانه ها به صورت تلفنی یا حضوری غربالگری انجام می گردد که در صورت احتیاج در منزل از افراد مشکوک تست سریع گرفته می گردد.

شکایتی از تاخیر در انجام یا اعلام نتیجه تست کرونا نداریم

آقای رئیسی تاکید نمود: با افزایش تعداد تست های روزانه دیگر شکایتی از تاخیر در انجام یا اعلام نتیجه تست ها نداریم. تاکید بر این است که از مبتلایان تست PCR گرفته گردد، اما برای اطرافیان بیمار و کسانی که در خانه تست می دهد از تست سریع استفاده گردد.

دبیر کمیته بهداشت ستاد ملی مقابله با کرونا توضیح داد: با اعمال محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی در هفته های گذشته، آمار بستری شدگان به شدت کاهش یافت به طوری که در تهران از هزار نفر بستری در روز به کمتر از 300 نفر در روز رسیده ایم.

عادی انگاری نباید موجب بروز دوباره موج بیماری گردد

دکتر رئیسی تاکید نمود: با اینکه سیر شیوع بیماری در کشور رو به کاهش است، اما باید به فرایند ها توجه داشته باشیم و نباید با عادی انگاری موجب بروز مجدد پیک بیماری در کشور شویم. چراکه پیک گذشته بیماری فشار بسیار زیادی به کادر درمان و سلامت کشور وارد کرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: اکنون در شرایط جدیدی قرار گرفته ایم و امیدواریم با رعایت خوب پروتکل های بهداشتی این فرایند ادامه داشته باشد.

محدودیت تردد شبانه از پیروز ترین طرح ها در کاهش آمار ابتلا به بیماری بوده است

دکتر رئیسی همچنین با تقدیر از قرارگاه عملیاتی ستاد ملب مقابله با کرونا برای اجرای طرح اعمال محدودیت تردد شبانه گفت: روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اعتقاد دارند که این طرح از جمله پیروز ترین طرح ها در زمینه کاهش آمار ابتلا و جلوگیری از تجمعات و دورهمی های خانوادگی بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 26656

به "محدودیت تردد شبانه از پیروز ترین طرح ها در کاهش آمار ابتلا به کرونا بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت تردد شبانه از پیروز ترین طرح ها در کاهش آمار ابتلا به کرونا بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید