محصولات تراریخته باید ارزانتر باشند، تمام تراریخته ها وارداتی اند

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، دکتر مصطفی قانعی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به برچسب گذاری روی بعضی کالاهای تراریخته اظهار کرد: سازمان غذا و دارو بخشنامه ای ابلاغ نموده که بر اساس آن هر فراوری کننده ای که از تراریخته در محصول نهایی خود استفاده می نماید باید با برچسبی درباره آن اطلاع رسانی کند.

محصولات تراریخته باید ارزانتر باشند، تمام تراریخته ها وارداتی اند

وی با بیان اینکه برچسب زنی را تعدادی از کارخانه ها آغاز نموده اند، اعلام کرد: معمولاً قیمت این محصولات که از تراریخته بهره برده اند باید کمتر باشد؛ زیرا فلسفه فراوری تراریخته برای کاهش قیمت تمام شده محصول است تا بتواند در عرصه رقابت پیروز گردد.

به گفته وی، بنابراین ما کمتر فراوری نماینده ای می بینیم که محصولات تراریخته استفاده نموده و نسبت به معادل غیر تراریخته خود گران تر باشد؛ اگر باشد تخلف محسوب می گردد.

وی با بیان اینکه تراریخته ای که کارخانه ها و فراورینمایندگان استفاده می نمایند تماماً خارجی است، خاطر نشان کرد: ما تا به امروز هیچ محصول تراریخته ای در کشور فراوری نمی کنیم؛ حتی زیر کشت هم نداریم و مجوزی هم برای فراوری آنها نداریم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: تمام تراریخته ها به کشور وارد می گردد و براساس آمار، حدود 4 میلیارد دلار محصولات تراریخته از جمله ذرت، سویا و … وارد کشور می گردد.

وی تاکید نمود: در حال حاضر بیش از نود درصد بازار جهان دست محصولات تراریخته است.

managore.ir: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4686

به "محصولات تراریخته باید ارزانتر باشند، تمام تراریخته ها وارداتی اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات تراریخته باید ارزانتر باشند، تمام تراریخته ها وارداتی اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید