مدارس تهران آماده مقابله با شیوع بیماری کرونا، آموزش های لازم به معلمان و مدیران داده شده است

به گزارش شیوا مارکت، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش پایتخت با اشاره به آمادگی مدارس برای مقابله با شیوع بیماری کرونا گفت: آموزش های لازم درباره مقابله و پیشگیری با این بیماری به مدیران، معلمان و دانش آموزان ارائه شده است.

مدارس تهران آماده مقابله با شیوع بیماری کرونا، آموزش های لازم به معلمان و مدیران داده شده است

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در سطح مدارس گفت: فعالیت های این نهاد تمرکز بر بحث آموزش است و تا کنون جلسات مشترکی در این حوزه با دانشگاه علوم پزشکی با حضور معاونان پرورشی و بهداشت و سلامت سراسر کشور داشته ایم.

وی ادامه داد: توصیه ها و دستورالعمل های وزارت بهداشت در قالب فایل ها و فیلم های آموزشی به مدارس ارسال و در اختیار معلمان، اولیا و دانش آموزان قرار داده شده است.

محمدی اضافه کرد: با همکاری شبکه های بهداشت و خانه های سلامت مناطق آموزش های چهره به چهره با حضور کارشناسان و متخصصان به مدارس ارائه و توصیه های لازم ارائه می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران، نصب پوستر های آموزشی و اطلاع رسانی برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در مدارس با هدف افزایش آگاهی دانش آموزان و معلمان، تاکید ما رعایت موازین بهداشتی در مدارس، شست و شوی دست ها با آب و صابون و شارژ صابون مایع از دیگر اقدامات این نهاد بیان کرد و گفت: همچنین تاکید شده مدارسی که به سیستم آب گرم مجهز نیستند، تجهیز شوند.

وی درباره نصب و استفاده از ژل و مایع ها ضدعفونی کننده در مدارس گفت: این اقدامات برای مکان هایی انجام می شود که دسترسی به آب و صابون نیست، در مدارس آب گرم و مایع دستشویی به صورت لوله کشی وجود دارد و علاوه بر این به مدارس تاکید شده که با مواد شوینده و مواد ضدعفونی کننده، سطوح، صندلی ها و نیمکت ها ضدعفونی شوند.

محمدی با اشاره به اینکه آموزش های لازم برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا به تمامی مراقبین سلامت مدارس داده شده، گفت: آموزش هایی نیز به صورت خوشه ای به تمامی مدیران مدارس توسط شبکه های بهداشت و همکاری ادارات سلامت مناطق ارائه می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران بیان نمود: امسال چنین اقدامات مشابه و آموزش هایی نیز درباره بیماری آنفلوانزا به تمامی مدارس ارائه شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل ارسالی به مدارس، مدیران موظفند در طول ساعات مدرسه و یا صبحگاه ها تمامی دانش آموزان را برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا آموزش دهند.

محمدی با بیان اینکه تا کنون گزارش مستندی از بیماری کرونا در مدارس توسط شبکه بهداشت ارائه نشده، اضافه کرد: از رسانه ها درخواست می کنیم که در رابطه با بیماری کرونا آرامش را در جامعه تزریق کنند، کرونا بیماری کشنده ای نیست و میزان مرگ و میر این بیماری کمتر از سایر بیماری های مشابه آن است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران درباره تشخیص بیماری کرونا در مدارس اظهارداشت: بر اساس دستورالعمل و پروتکل ارسالی شبکه های بهداشت به مدارس، در صورت مشاهده درصدی از علایم مشکوک به بیماری در دانش آموزان براساس تشخیص و تایید این شبکه ها یک کلاس و کل مدرسه برای مدتی تعطیل خواهد شد تا علایم این بیماری در دانش آموزان مبتلا بهبود پیدا کند.

وی گفت: شبکه های بهداشت، دو بیمارستان را برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته که در صورت مشکوک بودن دانش آموزان، آنان به این بیمارستان ها منتقل خواهند شد.

محمدی به دانش آموزان و خانواده ها توصیه کرد: اگر فرزندشان احساس کرد که علایم بیماری کرونا همچون تب و سرماخوردگی دارد به پزشک مراجعه کند و به مدرسه نیاید.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: در مدارس در صورت مشاهده شدن علایم بیماری کرونا دانش آموزان در اتاق مخصوص نگهداری می شوند تا آنان با حضور والدین خود به پزشک مراجعه کنند و نباید بدون تاییده سلامت در مدارس حضور پیدا کنند تا امنیت و سلامت سایر دانش آموزان به خطر بیفتند.

محمدی با بیان اینکه براساس ابلاغیه به مدارس سلامت دانش آموزان در اولویت است، اظهارداشت: در صورتی که دانش آموزی به علت مبتلا به این بیماری در مدرسه حضور پیدا نکرد، نگران عقب ماندگی از دروس نداشته باشد که کلاس های جبرانی برای او برگزار می شود.

گفتنی است تمام مواردی که اعلام شد شامل تمام مدارس دولتی و غیردولتی است و در تمام مقاطع است.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16277

به "مدارس تهران آماده مقابله با شیوع بیماری کرونا، آموزش های لازم به معلمان و مدیران داده شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارس تهران آماده مقابله با شیوع بیماری کرونا، آموزش های لازم به معلمان و مدیران داده شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید