منابع طبیعی به تنهایی قادر به واگذاری زمین به سرمایه گذار نیست

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، علی نقی حیدریان غروب چهارشنبه در نشست ستاد جذب و سرمایه گذاری استان سمنان به میزبانی استانداری بابیان اینکه تا سال 85 مراحل واگذاری زمین به سرمایه گذاران اقتصادی برای تأسیس کارخانه و ... در اختیار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بود اما این روند تغییر نموده و این اداره کل قادر به واگذاری زمین نیست، تأکید کرد: بر اساس بخشنامه بخشی از این اختیار در اختیار اداره امور اراضی است.

منابع طبیعی به تنهایی قادر به واگذاری زمین به سرمایه گذار نیست

وی اضافه نمود: بسیاری از سرمایه گذاران که از این تغییر قانونی اطلاع ندارند متأسفانه به منابع طبیعی مراجعه نموده و وقتی با قانون روبرو می شوند این امر را به مثابه سنگ اندازی در مقابل سرمایه گذاری می بینند پس درنتیجه از سرمایه گذاری دلسرد می شوند حال آنکه این امر در حقیقت از آگهی نداشتن قانون برمی آید.

منابع طبیعی به ناحق متهم می گردد

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بروکراسی اعطای زمین برای سرمایه گذاری را پیچیده دانست و تأکید کرد: قوانین کنونی برای واگذاری زمین به فعالان اقتصادی بسیار طولانی قلمداد می گردد که این امر البته از اختیار اداره کل منابع طبیعی نیز خارج است.

حیدریان گفت: نهادهای اجرایی و به طور اخص استانداری سمنان نیز با این روند پیچیده بروکراسی موافق نیست چراکه درنهایت سرمایه گذاران را دلسرد می نماید لذا باید بازنگری در قانون پدید آید البته دراین بین نقش رسانه ها نیز برای آگاهی رسانی به فعالان اقتصادی مهم تلقی می گردد.

وی اضافه نمود: برطرف این معضل به معین سازوکاری معین برای واگذاری زمین به سرمایه گذاران وابسته است که باید عزمی جدی همراه با همراهی بین مسئولان و قانون گذاران شکل بگیرد.

ضرورت تسریع در فرآیند واگذاری زمین

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه فرآیند واگذاری زمین باید تسریع گردد، تأکید کرد: در برخی مواقع این اداره کل به اشتباه متهم به کم کاری در واگذاری زمین می گردد درصورتی که این امر حقیقت ندارد.

حیدریان بابیان اینکه نباید سرمایه گذار برای دریافت زمین بین ادارات سرگردان گردد، تأکید کرد: شرایط جامعه امروز حساس است و باید به این امر واقف بود که بیش از هر زمان ازلحاظ حمایت از فراوری کهنه نیازمند عزم جدی هستیم.

وی اضافه نمود: یکی از مسائلی که باید به آن نگاه ویژه کرد دوری از تفکر جزیره ای بین مسئولان و نهادهای ذی ربط است که به سرمایه گذاری ضربه می زند.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان اقدام های اساسی برای توسعه اقتصادی را راه برون رفت از مشکل سرمایه گذاری دانست و تأکید کرد: منابع طبیعی در چارچوب قانون تمام اهتمام خود را برای استعلام های ویژه سرمایه گذاری و تسریع در آن ها به کار خواهد بست.

quiz1.ir: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 1388

به "منابع طبیعی به تنهایی قادر به واگذاری زمین به سرمایه گذار نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع طبیعی به تنهایی قادر به واگذاری زمین به سرمایه گذار نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید