مورالس: حالا ما می خواهیم عزت و آزادی را برای تمامی بولیویایی ها احیاء کنیم

به گزارش شیوا مارکت، رئیس جمهور پیشین بولیوی با اشاره به پیروزی نامزد سوسیالیست ها در انتخابات ریاست جمهوی تاکید نمود: حالا ما می خواهیم عزت و آزادی را برای تمامی بولیویایی ها احیاء کنیم.

مورالس: حالا ما می خواهیم عزت و آزادی را برای تمامی بولیویایی ها احیاء کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اوو مورالس رئیس جمهور پیشین بولیوی که بر اثر شبه کودتایی آمریکایی از مقام خود کنار گذاشته شد، در صفحه توئیتر خود نوشت: اراده مردم تحمیل شد، یک پیروزی چشمگیری برای جنبش برای سوسیالیسم به دست آمد. جنبش سیاسی اکثریت را در هر دو مجلس خواهیم داشت. حالا ما می خواهیم عزت و آزادی را برای تمامی بولیویایی ها احیاء کنیم.

مورالس این اظهارات را پس از آن عنوان کرد که حدس های اولیه و شمارش غیر رسمی آرا در بولیوی حاکی از آن است که لوئیس آرسهِ نامزد سوسیالیست و از نزدیکان اوو مورالسِ ربا کسب اکثریت آرا پیروز انتخابات شده است.

لوئیس آرسِه، وزیر اقتصاد در دولت اوو مورالس هم اکنون بیش از 20 امتیاز از کارلوس مِسا، رئیس جمهوری اسبق این کشور و رهبر حزب جامعه مدنی پیش است.

مِسا که در انتخابات قبلی ریاست جمهوری بولیوی نیز رقیب اصلی اوو مورالس به شمار می آمد به موجب نتایج آخرین نظرسنجی های اجرا شده در پای صندوق های رای تنها 31.5 درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

اگر این نتایج قعطی گردد، تنها یک سال پس شبه کودتا علیه اوو مورالس که با حمایت آمریکا صورت گرفت، شاهد بازگشت سوسیالیست ها و یکی از چهره های شناخته شده از حزب جنبش به سوی سوسیالیسم خواهیم بود.

دور زمین: مجله سفر و گردشگری دور زمین

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24380

به "مورالس: حالا ما می خواهیم عزت و آزادی را برای تمامی بولیویایی ها احیاء کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مورالس: حالا ما می خواهیم عزت و آزادی را برای تمامی بولیویایی ها احیاء کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید