موزه باز جنگ چالدران راه اندازی می گردد

به گزارش شیوا مارکت، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی از راه اندازی موزه باز جنگ چالدران اطلاع داد.

موزه باز جنگ چالدران راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان روز گذشته 29 مهر با اعلام این خبر اضافه نمود: این اداره کل در راستای وظایف قانونی خود در صدد راه اندازی موزه های تخصصی در سراسر استان بوده و کوشش خود را برروی این موضوع معطوف نموده ایم.

جلیل جباری با اشاره به راه اندازی موزه بازجنگ چالدران توضیح داد: این موزه یکی از اولویت های راه اندازی موزه های تخصصی شمال است که سال جاری در مرحله انتخاب مشاور هستیم تا محدوده موزه را تعیین نموده و طرح خود را برای ایجاد و ساماندهی موزه مذکور ارائه کنیم.

او یاد آور شد: تا انتهای سال 97 موزه طب را با دانشگاه ارومیه، موزه فرهنگ را با آموزش و پرورش و موزه بانک را توسط بانک مسکن راه اندازی خواهیم کرد تا علاقه مندان با محتویات این موزه ها نیز آشنا شوند.

جباری اضافه نمود: وجود مقبره سید صدرالدین در چالدران یکی از ظرفیتهای بسیار مهم شمال استان است که می تواند جاذب گردشگران زیادی به چالدران و شمال استان باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در خاتمه به مجموع هزینه های مطالعه موزه باز جنگ چالدران اشاره نموده و اضافه نمود: در مجموع 500 میلیون ریال در مرحله اول برای مطالعه و اجرایی کردن پروژه تامین خواهد شد.

quiz1.ir: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 1340

به "موزه باز جنگ چالدران راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه باز جنگ چالدران راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید