موسوی در توصیه به عربستان: بیماری کرونا را سیاسی نکنید

به گزارش شیوا مارکت، سخنگوی وزارت خارجه ایران به مقامات سعودی توصیه کرد که از سیاسی کردن بیماری کرونا و فرافکنی در این زمینه بپرهیزند.

موسوی در توصیه به عربستان: بیماری کرونا را سیاسی نکنید

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگار اسپوتنیک در مورد ادعای عربستان نسبت به عدم درج مهر ورود در گذرنامه های اتباع سعودی گفت: وزارت امور خارجه قبلا در این خصوص شرح داده است و ما از طرح دوباره این مطلب کاملا ساده از سوی سعودی ها تعجب می کنیم.

وی اضافه نمود: ما قبلا نیز گفتیم مقررات صدور ویزا الکترونیک جمهوری اسلامی ایران برای اتباع همه کشورها به غیر از دارندگان گذرنامه های انگلیسی، آمریکایی و کانادایی یکسان بوده و مطابق نظام ویزا بسیاری از کشورهای پیشرفته، از الصاق برچسب و درج مهر ورود و خروج خودداری می گردد.

موسوی گفت: این موضوع ارتباطی با اتباع خاصی و یا کرونا نداشته و به عربستان سعودی توصیه می کنیم از سیاسی کردن بیماری کرونا و فرافکنی در این زمینه اجتناب ورزد.

به گزارش فارس، شورای وزیران سعودی امروز ایران را به اقدام غیر مسئولانه در رفتار با شهرندان عربستانی متهم کرد و مدعی شد که ایران ورود و خروج سعودی ها به خاک خودش و به خاک عربستان را با مهر نکردن گذرنامه ها، تسهیل نموده و این موضوع برای سلامتی خطرناک است.

این شورا در ادامه مدعی شد که اقدامات ایران کوشش های جهانی برای مبارزه با کرونا را با مانع روبه رو نموده و این موضوع، اشاعه بیماری کرونا را مستقیما متوجه ایران می نماید.

managore.ir: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 17091

به "موسوی در توصیه به عربستان: بیماری کرونا را سیاسی نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی در توصیه به عربستان: بیماری کرونا را سیاسی نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید