نخستین خرید کهکشانی پرس برای رئال مادرید

به گزارش شیوا مارکت، رییس باشگاه رئال مادرید با لوییس فیگو قرارداد امضا کرد تا نخستین خرید کهکشانی سفیدپوشان به ثبت برسد.

نخستین خرید کهکشانی پرس برای رئال مادرید

به گزارش خبرنگاران، در تابستان 2000 لورنسو سانس، رئیس رئال مادرید اعلام کرد که انتخابات زودتر از تاریخ مورد نظر برگزار می شود. یک سال از ریاست او باقی مانده بود اما به تازگی دومین قهرمانی در اروپا در دوران ریاستش رقم خورده بود و او احساس می کرد که باید چهار سال دیگر در این سمت باقی بماند. این اتفاق باعث می شد در 100 سالگی باشگاه (سال 2002) حضور داشته باشد. در این شرایط فلورنتینو پرس نیز خود را به عنوان کاندیدای ریاست باشگاه معرفی کرد. او در دوره های قبلی نزدیک به پیروزی برابر رامون مندوسا بود. پرس فرد مهمی بود اما به نظر نمی رسید شانسی در انتخابات داشته باشد. سانس بیشترین شانس را داشت.

در ششم جولای، هم زمان با ازدواج میشل سالگادو با یکی از دختران سانس، خوسه رامون د لا مورنا خبر باورنکردنی را در شبکه SER به اطلاع همه رساند. او گفت که پرس توانسته لوئیس فیگو، ستاره پرتغالی بارسلونا را برای امضای قرارداد با رئال مادرید راضی کند. در مراسم ازدواج، موضوع دیگری جز این برای صحبت نبود. سانس که پشت تلفن عصبانی بود اصرار داشت این خبر یک دروغ است. در روزهای بعد پرس نه این موضوع را تکذیب کرد و نه تأیید. از طرفی فیگو به نشریه اسپورت کاتالونیا اعلام کرده بود که پس از خاتمه تعطیلات در کنار تیم (بارسلونا) خواهد بود. با این حال اغلب مردم باور داشتند که تعهد وجود دارد. آرامش پرس باعث می شد چنین تفکری وجود داشته باشد.

پرس در روز شانزدهم جولای در انتخابات برنده شد. زمانی که پرس ریاست باشگاه را بر عهده گرفت از او درباره فیگو پرسیدند. پرس گفت که هافبک پرتغالی به مادرید خواهد آمد و اگر این اتفاق نیفتاد به اعضای باشگاه برای یک فصل بلیت مجانی خواهد داد. در نهایت پرس در بیست چهارم این ماه فیگو را معرفی کرد. هافبک پرتغالی با چهره ای جدی در میان رئیس باشگاه و آلفردو دی استفانو قرار گرفت و پیراهن شماره 10 را نشان داد که نامش بر آن حک شده بود. چهره جدی فیگو دلیل داشت. پیش از شروع مراسم، آخرین تلاش ها برای منصرف کردن هافبک پرتغالی انجام شد. یک نفر با او تماس گرفت و گفت که تصاویری از همسرش در اختیار دارد و آماده است تا آن را در اختیار یک مجله قرار دهد. این تهدید یک دروغ بود و عکس هایی وجود نداشت اما باعث شد فیگو مراسم معارفه اش را با تلخی سپری کند.

فیگو قول داده بود در صورت پیروزی پرس در انتخابات، با رئال مادرید قرارداد امضا کند در غیر این صورت قراردادش را با بارسلونا تمدید می کرد. پرس پیروز شد و هافبک پرتغالی به وعده اش عمل کرد. گاسپارت نتوانست برابر رقم بالای فسخ قرارداد کاری انجام دهد. باشگاه رئال مادرید باید 10 هزار میلیون پسو پرداخت می کرد و فیگو رکورد جابجایی در آن دوران را شکست. از طرفی هافبک پرتغالی هزار میلیون پسو برای هر فصل دریافت می کرد. این رقم سرسام آور بود اما با گذشت زمان جبران شد. فیگو شروعگر پروژه کهکشانی ها بود. پس از او زین الدین زیدان، رونالدو نازاریو و بکام به مادرید پیوستند. در چنین شرایطی بارسلونا وارد دوران بدون جام شد و پنج سال از کسب جام بازماند.

baham1.ir: مجله باهام: با هم سفر کنیم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4216

به "نخستین خرید کهکشانی پرس برای رئال مادرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین خرید کهکشانی پرس برای رئال مادرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید