نظرسنجی نشان داد: نیمی از جمهوریخواهان معتقدند بایدن به دلیل تقلب پیروز انتخابات شد

به گزارش شیوا مارکت، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد نیمی از جمهوریخواهان بر این باورند که دونالد ترامپ پیروز اصلی انتخابات ریاست جمهوری 2020 است.

نظرسنجی نشان داد: نیمی از جمهوریخواهان معتقدند بایدن به دلیل تقلب پیروز انتخابات شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نظرسنجی مشترک رویترز-ایپسوس حاکی است نیمی از جمهوریخواهان معتقدند که علت اصلی پیروزی جو بایدن در انتخابات جنجالی ریاست جمهوری، تقلب بوده و دونالد ترامپ پیروز اصلی انتخابات بوده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، نظرسنجی مذکور نشان می دهد نیمی از جمهوریخواهان بر این باورند که تقلب های گسترده اجرا شده به نفع جو بایدن موجب شده است تا در نهایت وی به عنوان پیروز انتخابات از سوی بعضی رسانه های خبری معرفی گردد.

نظرسنجی که طی روزهای 13 تا 17 نوامبر اجرا شده حاکی است مخالفت صریح و آشکار ترامپ با پیروزی بایدن به اعتماد عمومی نسبت به دموکراسی آمریکایی به شدت لطمه وارد نموده است به خصوص در بین رای دهندگان جمهوریخواه.

البته به طور کلی 73 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی بر این باورند که بایدن پیروز انتخابات بوده و تنها 5 درصد ترامپ را پیروز انتخابات دانسته اند. ولی زمانی که این سئوال مطرح شده است که آیا بایدن پیروز اصلی و حقیقی انتخابات بوده، جمهوریخواهان نسبت به پیروزی بایدن ابراز تردید و شک نموده اند.

52 درصد جمهوریخواهان گفته اند که ترامپ پیروز اصلی و واقعی انتخابات بوده و تنها 29 درصد بایدن را پیروز واقعی انتخابات دانسته اند.

بیش از 68 درصد جمهوریخواهان بر این باورند که در انتخابات اخیر تقلب شده است. تنها 16 درصد دموکرات ها و یک سوم مستقل ها نسبت به تقلب در انتخابات ابراز نگرانی نموده اند.

از سوی دیگر 55 درصد بزرگسالان آمریکایی گفته اند که انتخابات 3 نوامبر قانونی و دقیق بوده است. این رقم نسبت به نظرسنجی که پس از انتخابات 2016 انجام شد، 7 درصد کاهش داشته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که بنابر اعلام رسانه های این کشور بازنده انتخابات ریاست جمهوری شده و باید تا ژانویه 2021 میلادی دولت را تحویل جو بایدن بدهد، با تأکید بر اینکه در فرآیند برگزاری انتخابات و شمارش آرا تخلف و تقلب گسترده اجرا شده است، تا به امروز از پذیرش نتیجه اعلام شده از سوی رسانه ها خودداری نموده و چندین بار نیز خود را برنده انتخابات خوانده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 25501

به "نظرسنجی نشان داد: نیمی از جمهوریخواهان معتقدند بایدن به دلیل تقلب پیروز انتخابات شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظرسنجی نشان داد: نیمی از جمهوریخواهان معتقدند بایدن به دلیل تقلب پیروز انتخابات شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید