نگاه مستقل درحوزه فناوری دانشگاه آزاد حاکم است، ایجاد مراکز رشد در راستای مأموریت سراهای نوآوری

به گزارش شیوا مارکت، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که نگاه مستقل در حوزه فناوری دانشگاه آزاد حاکم است، گفت: در این دانشگاه پژوهش دانشگاهی از پژوهش صنعتی، فناوری و نوآوری جدا شده است که یک تحول عظیم به حساب می آید.

نگاه مستقل درحوزه فناوری دانشگاه آزاد حاکم است، ایجاد مراکز رشد در راستای مأموریت سراهای نوآوری

به گزارش خبرنگاران، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی در مراسم معارفه و تکریم پنج تن از مدیران کل حوزه معاونت فناوری، تحقیقات و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایجاد معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری نتیجه اندیشه یک عده اندیشه ورز طی چند سال متوالی بوده است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی یک نگاه مستقل، آینده نگرانه و مدبرانه در حوزه فناوری حاکم است، گفت: اکنون پژوهش دانشگاهی از پژوهش صنعتی، فناوری و نوآوری جدا شده است که یک تحول بسیار عظیم به حساب می آید.

وی با بیان اینکه تحول در حوزه معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری نیز ایجاد شده، گفت: در این زمینه ساختار معاونت تغییر یافت و یک حوزه خبرگانی ایجاد شده که با استفاده از بدنه دانشگاه، اعضای هیأت علمی شاخص و کارکنانی که تجربه شاخصی در حوزه فناوری دارند، در حال فعالیت هستند.

دکتر دهقانی فیروزآبادی اضافه نمود: در این تغییر ساختار یک حوزه مربوط به سیاست گذاری، نظارت و ارزیابی است و در واقع مهمترین رکن این معاونت به حساب می آید که مهندس وحید ضرغامی مسئولیت این حوزه را عهده دار است.

وی با بیان اینکه دکتر معیری کاشانی که از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب است، به عنوان سرپرست اداره کل ایجاد توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت منصوب شده است، گفت: در این حوزه جهت رشد و پرورش دادن یک تیم تا رسیدن به شرکت های فناور طی می گردد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه اضافه نمود: همچنین در ساختار جدید دکتر بهزادی پور با تجربه ارزشمند در مراکز رشد به عنوان سرپرست اداره کل امور کارآفرینی و مراکز رشد منصوب شده است که در این حوزه کارآفرینی ها در مراکز رشد انجام خواهد شد. مهندس صدری مهر با تجربیات فراوان نیز به سمت سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان منصوب شده است.

وی اضافه نمود: همچنین در این زمینه دکتر سیداحسان شیرنگی به عنوان سرپرست اداره کل اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه گذاری دانش بنیان منصوب شده است و امیدوارم که همه این افراد بتوانند با برنامه ریزی و با انگیزه های جدی فعالیت نمایند تا ما در دو سال آینده شاهد یک تحول چشمگیر و چشم نواز در حوزه علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی باشیم.

وی از زحمات دکتر نجفی مدیرکل سابق دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر افشاری مدیرکل سابق کارآفرینی و تجاری سازی تقدیر کرد و گفت: این دو فرد گنجینه بسیار بزرگی برای دانشگاه آزاد اسلامی هستند و از تجربیات آنها در این حوزه استفاده خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم تکریم دکتر پیغام نجفی مدیرکل سابق دانش بنیان و سرمایه گذاری و دکتر حامد افشاری مدیرکل سابق کارآفرینی و تجاری سازی و معارفه دکتر سیداحسان شیرانگی سرپرست اداره کل اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه گذاری دانش بنیان، مهندس سیدمحمدجواد صدری مهر سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان، دکتر قباد بهزادی پور سرپرست اداره کل امور کارآفرینی و مراکز رشد، دکتر حامد معیری کاشانی سرپرست اداره کل ایجاد توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت و مهندس وحید ضرغامی سرپرست اداره کل سیاست گذاری و نظارت راهبردی با حضور دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون فناوری، تحقیقات و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردید.

به دنبال ایجاد رویکرد حل مسئله هستیم

دکتر سیداحسان شیرانگی، سرپرست اداره کل اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه اعلام نمود: کوشش ما در این اداره کل، حمایت از ایده هایی است که به محصولات ارزشمند تبدیل خواهد شد و جنبه دانشی دارند.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد رویکرد حل مسئله در اداره کل اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی هستیم، گفت: در این راستا با توجه به احتیاجی که در صنعت وجود دارد و با استفاده از ظرفیت های بالای دانشگاهی، سعی خواهد شد تحولی خوب در مجموعه دانش بنیان دانشگاه ایجاد گردد.

هر روز در دانشگاه تحولی جدید و ایده ای نوآورانه در حال اجراست

در ادامه، مهندس سیدمحمدجواد صدری مهر، سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه حضور در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، مصداق شاخص بودن در مکانی درست و در زمانی درست است، گفت: با توجه به شرایط سخت مالی که در کشور وجود دارد، تمام سعی ما در این اداره کل، انجام وظیفه ملی برای یاری به بهبود اوضاع دانشگاه و کشور است که امیدوارم بتوانیم نقش آفرینی درستی در این حوزه داشته باشیم.

وی اعلام نمود: در دانشگاه آزاد اسلامی هر روز تحولی جدید و ایده ای نوآورانه در حال اجراست. این تحولات نویدبخش آینده ای درخشان است.

ایجاد مراکز رشد دانشگاه در راستای مأموریت های سراهای نوآوری

همچنین دکتر قباد بهزادی پور، سرپرست اداره کل امور کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه برنامه اصلی در این اداره کل، کارآفرینی در مراکز رشد به صورت دانش بنیان و غیر دانش بنیان است، توضیح داد: سعی خواهیم کرد مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی را مأموریت محور و در راستای مأموریت های سراهای نوآوری دانشگاه ایجاد کنیم.

دکتر بهزادی پور تأکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، ترتیبی اتخاذ خواهد شد تا مراکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی فعال تر عمل نمایند.

در ادامه این جلسه، دکتر حامد معیری کاشانی، سرپرست اداره کل ایجاد توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی، با تأکید بر لزوم اتخاذ سازوکاری برای ترغیب داوطلبان به حضور در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: اگر این سازوکار اتخاذ گردد، دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر درآمدهای غیرشهریه ای، به درآمدهای شهریه ای بالایی نیز دست خواهد یافت. امیدواریم بتوانیم در این حوزه نقش آفرین باشیم.

لزوم تحول دانشگاه به سمت دانشگاهی با رسالت اجتماعی

مهندس وحید ضرغامی، سرپرست اداره کل سیاست گذاری و نظارت راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر لزوم تحول دانشگاه به سمت دانشگاهی که رسالت اجتماعی داشته باشد و احتیاجهای جامعه را با نگاه علمی حل نماید، اظهار کرد: این موضوع یک احتیاج اصلی است و باید در دانشگاه با کوشش بی وقفه برای رسیدن به این هدف فعالیت کرد.

دکتر پیغام نجفی، مدیرکل سابق دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی که با حکمی از سوی دکتر دهقانی فیروزآبادی به عنوان مشاور عالی معاونت فناوری، تحقیقات و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شده، در این جلسه برای مدیران جدیدالانتصاب معاونت فناوری، تحقیقات و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی آرزوی توفیق کرد.

در سرانجام، دکتر حامد افشاری، مدیرکل سابق کارآفرینی و تجاری سازی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت حوزه پژوهش و فناوری در دانشگاه، گفت: فناوری باید با صنعت گره بخورد تا موفقیت بیشتری داشته باشد.

وی اعلام نمود: با برنامه ریزی لازم و ایجاد انگیزه برای فعالان این حوزه، جهت موفقیت در پژوهش و فناوری دانشگاه هموارتر خواهد شد.

همچنین دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی روز گذشته احکام مدیران کل معاونت فناوری، تحقیقات و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی را به آنان اعطا کرد.

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9937

به "نگاه مستقل درحوزه فناوری دانشگاه آزاد حاکم است، ایجاد مراکز رشد در راستای مأموریت سراهای نوآوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه مستقل درحوزه فناوری دانشگاه آزاد حاکم است، ایجاد مراکز رشد در راستای مأموریت سراهای نوآوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید