واکنش احزاب و تشکلات تونس به انتخاب نجلا بودن

به گزارش شیوا مارکت، انتخاب یک زن به اسم نخست وزیر تونس از سوی رئیس جمهور این کشور با استقبال تشکلات زنان تونسی روبرو شد اما در محافل حزبی واکنش ها متفاوت بود.

واکنش احزاب و تشکلات تونس به انتخاب نجلا بودن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مدیر جمعیت دموکراتیک زنان تونس با استقبال از نخست وزیری نجلا بودن گفت: اعضای این جمعیت در جریان ملاقات با رئیس جمهور از وی خواستند که در تشکیل دولت مساوات و برابری میان زنان و مردان رعایت گردد.

نائله الزغلامی در گفت وگو با رادیوی تونسی موزابیک گفت: نجلا بودن درتاریخ تونس اولین زنی است که مامور تشکیل دولت شده و آنچه مهم تر از این انتخاب است، برنامه او (برای عبور از بحران سیاسی و اجتماعی کنونی تونس) است.

رئیس اتحادیه ملی زنان تونس هم در واکنش به مشخص نخست وزیر نو این کشور گفت: زنان تونس استحقاق دست یابی به چنین سمتی دارند و امیدوارم انتخاب خانم نجلا بودن نقطه شروعی برای ورود زنان به مراکز تصمیم گیری و به عهده گرفتن سمت های عالی باشد.

رئیس حزب المسار تونس انتخاب یک زن به نخست وزیری این کشور را سبب افتخار حزبش خواند و گفت: امیدوارم خانم بودن دراین شرایط سخت مالی اجتماعی و سیاسی بتواند کشور را خوبی مدیریت کند و دراین کار پیروز گردد.

فوزی شرفی از نخست وزیر نو خواست یک دولت نجات ملی تشکیل دهد که اعضای آن فن سالارانی باشند تا بتوانند تونس را از مسائل موجود نحات دهند.

یکی از رهبران حزب زنده باد تونس مکلف شدن یک زن به تشکیل دولت نو این کشور را امر مهمی خواند و گفت: مهم تر آن است که نخست وزیر نو، برنامه مالی و اجتماعی برای نجات کشور از بحرانی کنونی داشته باشد.

ولید جلاد درباره مشروعیت نخست وزیر نو تونس گفت: مکلف شدن خانم نجلا بودن براساس حکم ریاست جمهوری با مشکل قانونی روبروست و سخنانی دراین زمینه در سطح محافل سیاسی مطرح است.

دبیرکل اتحادیه مشاغل تونس هم با استقبال از مشخص نخست وزیر نو این کشور گفت: مهم این است که نخست وزیر توانایی گرد آوری تمام گروه های سیاسی به همراه یک برنامه مالی و اجتماعی برای مسائل کشور را داشته باشد.

سمیر شفی ابراز امیدواری کرد که نخست وزیر نو تونس بتواند با توافق گروه های سیاسی از این مرحله سخت عبور کند و کشور را به ساحل نجات برساند.

رئیس جمهور تونس امروز طی حکمی نجلا بودن رمضان را مامور تشکیل دولت نو این کشور کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29638

به "واکنش احزاب و تشکلات تونس به انتخاب نجلا بودن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش احزاب و تشکلات تونس به انتخاب نجلا بودن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید