واکنش پوتین به تحریم های مالی اتحادیه اروپا علیه روسیه

به گزارش شیوا مارکت، رئیس جمهور روسیه گفت آسیب های اروپا از تحریم، حدود پنج برابر آسیب های ما است.

واکنش پوتین به تحریم های مالی اتحادیه اروپا علیه روسیه

به گزارش خبرنگاران به نقل از راشا تودی، کشورهای عضو اتحادیه اروپا دیروز تصمیم گرفتند تحریم های مالی علیه روسیه که از سال 2014 به بهانه مداخله این کشور در بحران اوکراین اعمال شد را به مدت یک سال دیگر تمدید نمایند. ولادیمیر پوتین در واکنش به این تصمیم گفت اقتصاد روسیه از محل تحریم ها متحمل آسیب 50 میلیارد دلاری شده است اما زیان خود اروپایی ها بسیار بیش تر و معادل 240 میلیارد دلار بوده است.

پوتین که در جلسه پرسش و پاسخ سالانه با خبرنگاران حضور یافته بود گفت زیان تحریم ها تنها متوجه روسیه و اروپا نیست و از زمان تغییر معادلات در سال 2014، آمریکایی ها متحمل 17 میلیارد دلار و ژاپنی ها متحمل 27 میلیارد دلار خسارت شده اند. وی اضافه نمود مهم ترین پیامد تحریم ها آن است که آنها (اروپایی ها) بازار ما را به میزان زیادی از دست دادند.

رئیس جمهور روسیه در عین حال به مردمش اطمینان خاطر داد که برنامه اصلاحات ساختاری در نظر گرفته شده، به زودی رویکرد غرب در برابر روسیه تغییر خواهد نمود. او گفت که کشورش از تحریم ها به نفع خود بهره برده است و محصولات وارداتی را با محصولات فراوری روسیه جایگزین نموده است. وی اضافه نمود از زمان تحریم ها، کیفیت نمونه های روسی موتور کشتی، لوازم نیروگاهی و حمل و نقل روسیه از کشورهای اروپایی جلو زده است.

28 کشور عضو اتحادیه اروپا تصمیم گرفته اند تحریم ها علیه روسیه را که بیشتر مربوط به همکاری های نظامی و بانکی است تا ابتدای سال آینده میلادی تمدید نمایند.

italyro.ir: تور ونیز: تور ونیز ارزان قیمت، تور ونیز ایتالیا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 7111

به "واکنش پوتین به تحریم های مالی اتحادیه اروپا علیه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پوتین به تحریم های مالی اتحادیه اروپا علیه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید