وزیر خارجه ترکیه: با تحریم های آمریکا علیه ایران مخالفیم

به گزارش شیوا مارکت، وزیر امورخارجه ترکیه تحریم های آمریکا علیه ایران را برای منطقه خطرناک توصیف کرد و گفت که آنکارا با این تحریم ها مخالف است.

وزیر خارجه ترکیه: با تحریم های آمریکا علیه ایران مخالفیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر امورخارجه ترکیه روز یک شنبه (امروز) بار دیگر تحریم های آمریکا علیه ایران را مورد انتقاد قرار داد و تاکید نمود که آنکارا با این تحریم ها مخالف است.

وی همچنین خاطر نشان کرد که تحریم ها علیه ایران برای منطقه بسیار خطرناک خواهد بود.

چاووش اوغلو روز گذشته نیز در اظهاراتی از این تحریم ها انتقاد کرد و از آمریکا خواست تا ذهنیت خود را در این باره تغییر دهد.

وزیر امورخارجه ترکیه با تاکید بر اهمیت روابط مالی میان کشورها اعلام کرد: تحریم ها علیه ایران روی ما تأثیر دارد اما توانستیم به وسیله رایزنی هایی تا ماه مه از آنها مستثنی شویم و کوشش می کنیم که این کار را ادامه دهیم.

وی اضافه نمود: ما به سختی در کوششیم تا آمریکا این تصمیم خود را تغییر دهد. ما تنها نیستیم. اعضای اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای اروپایی نیز با ما موافق هستند.

آمریکا پس از خروج از توافق هسته ای با ایران و نقض این توافق چند جانبه در ماه اوت بخش اول تحریم های مالی علیه ایران را بازگرداند و سپس در ماه نوامبر 2018 بخش دوم این تحریم ها را اجرا کرد اما بعدتر هشت کشور، ازجمله ترکیه را از این تحریم ها مستثنی کرد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 3799

به "وزیر خارجه ترکیه: با تحریم های آمریکا علیه ایران مخالفیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه ترکیه: با تحریم های آمریکا علیه ایران مخالفیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید