وعده کانادا درباره ارسال سلاح های نظامی بیشتر به اوکراین

به گزارش شیوا مارکت، رئیس جمهوری اوکراین در جریان مذاکرات خود با نخست وزیر کانادا، از آمادگی اوتاوا برای ارسال تسلیحات تدافعی و تجهیزات نظامی جدید به این کشور و ادامه سیاست اعمال تحریم ها علیه روسیه اطلاع داد.

وعده کانادا درباره ارسال سلاح های نظامی بیشتر به اوکراین

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری جدید اوکراین در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در تورنتو بیان کرد که دولت کانادا آمادگی خود برای ارسال تسلیحات نظامی بیشتر به این کشور را اعلام نموده است.

زلنسکی یادآور شد: تصمیم گیری راهبردی درباره امکان ارسال سلاح های تدافعی و تجهیزات نظامی به اوکراین انجام شده و مقامات اوتاوا آمادگی ارسال ماشین های زرهی جدید به کشور ما را دارند.

وی وعده داد که بعداً جزئیات بیشتری از توافقات انجام شده در این زمینه ارائه دهد.

زلنسکی اضافه کرد: کانادا دوست واقعی اوکراین است. این کشور اقدامات واقعی برای حمایت از کشور ما و مقابله با تهاجمات روسیه در نظر گرفته و به مقامات کی یف یاری خواهند کرد تا استقلال و حاکمیت ارضی اوکراین را حفظ نمایند.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین تاکید نمود که میخواهد خط مشی همگرایی کامل با اتحادیه اروپا و ناتو را دنبال کند. وی اضافه کرد، کی یف همچنین همکاری خود با سازمان های اقتصادی بین المللی ادامه خواهد داد.

نخست وزیر کانادا نیز در این کنفرانس مطبوعاتی بیان کرد که اتاوا میخواهد به موازات همتایان بین المللی به سیاست اعمال تحریم های خود علیه روسیه به خاطر دخالت این کشور در امور داخلی اوکراین ادامه دهد.

به گفته وی، بسیار مهم است که اقدامات مثبت روسیه در برخورد با اوکراین مشاهده گردد و در عین حال کانادا به اعمال تحریم های خود علیه مسکو و حمایت از کی یفه ادامه می دهد. ترودو همچنین یادآور شد که مقامات اوتاوا از بازداشت ملوانان اوکراینی در حادثه تحریک آمیز در خلیج کرچ و دریای آزوف حمایت نمی کند و خواهان آزادی هر چه سریعتر نظامیان اوکراینی در روسیه است .

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 7389

به "وعده کانادا درباره ارسال سلاح های نظامی بیشتر به اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده کانادا درباره ارسال سلاح های نظامی بیشتر به اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید