ویروس جدید کرونا ممکن است در تابستان 2019 ظهور نموده باشد

به گزارش شیوا مارکت، یک آنالیز مقدماتی بر اساس مراجعه های بیمارستانی و جستجوهای اینترنتی مربوط به علائم ویروس جدید کرونا در شهر ووهان چین نشان می دهد این ویروس احتمال از ماه اوت (اواسط مرداد) 2019 در حال گردش بوده است.

ویروس جدید کرونا ممکن است در تابستان 2019 ظهور نموده باشد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ویروس جدید کرونا برای نخستین بار در ماه دسامبر (اوائل دی ماه) در بازار غذاهای دریایی هونان در شهر ووهان شناسایی شد.

بعدها کارشناسان تخمین زدند که احتیاج ژنتیکی این ویروس در میانه ماه نوامبر (اواخر آبان ماه) ظهور نموده است. بر اساس گزارشی که در رزونامه ساوث چاینا مورنینگ پست منتشر شد، بیمار صفر در این شیوع را می توان تا 17 نوامبر دنبال کرد.

مقاله جدیدی که هنوز کارشناسان مستقل برای انتشار در ژورنال های علمی آن را داوری ننموده اند، در حوزه ای نسبتا جدید به نام اپیدمیولوژی دیجیتال انجام می گردد.

گروهی از پژوهشگران به سرپرستی الین نسوس از دانشگاه بوستون در آمریکا 111 تصویر ماهوراه ای از ووهان را در فاصله ژانویه 2018 تا آوریل از2020 از لحاظ افزایش مراجعه های بیمارستانی تجزیه وتحلیل و میزان جستجوی علائم مربوط به کرونا در بایدو موتور جستجوی چینی را آنالیز کردند.

نتایج نشان داد که افزایش حجم مراجعان بر مبنای میزان پر شدن پارکینک بیمارستان ووهان در اوت 2019 آغاز شده و در دسامبر 2019 به اوج خود رسیده است.

از آنجایی که جستجو برای کلمه سرفه در فصل های سالانه آنفلوانزا هم افزایش می یابد، این پژوهشگران جستجوها برای کلمه اسهال را که علامت اختصاصی تر برای کووید-19 است، تجزیه وتحلیل کردند.

نتایج نشان داد در ماه اوت افزایش بی سابقه ای د رجستجوها برای کلمه اسهال اتفاق افتاده است که در فصل های قبلی آنفلوانزا دیده نشده بود و داده های جستجوها برای کلمه سرفه هم تطبیق نداشت.

با اینکه علائم تنفسی شایع ترین علائم عفونت با ویروس جدید کرونا (سارس- کرونا-2) هستند، این آنالیز نشان دد که اسهال ممکن است نقشی مهم در سرایت محلی بیماری داشته باشد.

این پژوهشگران به این نتیجه می رسند که با اینکه نمی توان به طور قطعی ثابت کرد داده های به دست آمده آنها مربوط به شیوع ویروس کرونا است، اما این داده ها با نتایج سایر پژوهش ها در این باره تطبیق دارد.

این پژوهشگران می نویسند: این یافته ها همچنین با این فرضیه تطبیق دارد که ویروس به طور طبیعی در جنوب چین ظهور نموده است و بالقوه قبل از آن که خوشه ووهان شناسایی گردد، در حال گردش بوده است.

مجله کوروش بزرگ: وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21020

به "ویروس جدید کرونا ممکن است در تابستان 2019 ظهور نموده باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس جدید کرونا ممکن است در تابستان 2019 ظهور نموده باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید