پرده برداری ورزشکار یخ نورد از دلیل اعزام نشدن به جام جهانی؛ درگیری دو ملی پوش در مسکو

به گزارش شیوا مارکت، زینب کبری موسوی بانوی یخ نورد ایران از دلیل اعزام نشدن تیم ملی به مسابقات جام جهانی پرده برداشت.

پرده برداری ورزشکار یخ نورد از دلیل اعزام نشدن به جام جهانی؛ درگیری دو ملی پوش در مسکو

زینب کبری موسوی بانوی یخ نورد ایران در مصاحبه با خبرنگاران، در باره اعزام نشدن ورزشکاران به مسابقات جهانی یخ نوردی که رئیس فدراسیون کوهنوردی دلیل آن را مخالفت شورای برون مرزی اعلام نموده بود گفت: اول از سابقه خودم در یخ نوردی می گویم. من سال 93 وارد این رشته شدم و تا به امروز توانسته ام نایب قهرمانی و قهرمانی آسیا را کسب کنم. اولین شخصی بودم که فینالیست گرایش سرعت و لید مسابقات جهانی شدم. حتی جزو 10 نفر برتر رنکینگ جهانی بودم و سال اخیر هم در لحظات سرانجامی خودم را به جام جهانی رساندم و به عنوان نفر دوم مسابقات راهی فینال شدم. در آخر رتبه پنجم جام جهانی فرانسه را کسب کردم.

او در ادامه ادعا کرد: احساس می کنم که در فدراسیون کوه نوردی حق خوری هایی صورت می گیرد و اگر از فدراسیون کوهنوردی تعریف نکنی خط خواهی خورد و به صندلی ورزشکار نگاه نمی نمایند. اصلا نمی گذارند ورزشکاری از فدراسیون کوه نوردی انتقاد کند. مسابقه ای به نام جام فجر برگزار گردید و در این مسابقه طراح مسابقه کسی بود که نه رزومه خوبی داشت و نه آن قدر باتجربه بود که بتواند طراح این مسابقات بزرگ گردد.

بانوی یخ نورد ایران تاکید نمود: بسیاری به آن مسابقات اعتراض کردند و خبرهای آن پخش شد اما در جواب ورزشکاران معترض گفتند که به دلیل کمبود نیرو از این افراد برای طراحی مسابقات استفاده کردیم. اگر نیرو کم داشتند چرا مسابقه را برگزار کردند؟ چرا بودجه و وقت ورزشکار را تلف می نمایند؟

او در باره مسابقات جام جهانی سال جاری که اعزام بعضی از ورزشکاران لغو شد و تنها یک ورزشکار ایرانی در این مسابقات شرکت نموده بود، گفت: نمی خواستم از موضوعی پرده بردارم ولی مجبورم که این کار را انجام دهم. فدراسیون کوه نوردی در رشته یخ نوردی برای آمادگی ورزشکاران خود، آنها را به کمپی در روسیه اعزام می نماید. البته من به صورت شخصی در این تمرین شرکت کردم زیرا قبل از حضورم در این کمپ با زارعی صحبت نموده و نظرشان را درباره مسابقات قهرمانی آسیا که همیشه من جزو 10 نفر برتر بودم پرسیدم و گفتند که شما اعزام نمی شوید. من بدون هیچ گلایه به این تصمیم احترام گذاشتم و به آنها گفتم که قدرت خودم را در مسابقات جام جهانی نشان خواهم داد و به توانایی خودم ایمان دارم. به صورت شخصی برای تمرین به روسیه رفتم و این همزمان بود با حضور تیمی که فدراسیون برای تمرین به آن جا فرستاده بود. فدراسیون از من گلگی کرد که چرا بدون اجازه ما به آن کمپ رفتی؟ در پاسخ به آنها می گویم که هیچ اطلاعیه ای در باره این اردو در سایت فدراسیون وجود ندارد و هیچ اطلاعی برای ثبت نام کمپ تمرینی وجود نداشت بنابراین جای هیچ گلایه ای هم باقی نمی ماند. من اولین نفری بودم که به ایرانی ها یاد دادم که برای تمرین به کمپ های خارج از کشور و روسیه بروند. تمامی هزینه های این کمپ را هم خودم دادم.

او در ادامه به اتفاقات اتفاق افتاده در کمپ مسکو اشاره نمود و شرح داد: در کمپ روسیه اختلاف نظر یا حتی بی تدبیری و بی تجربگی دو تن از ورزشکاران که یکی از آنها پسر سرعت یخ نوردی ایران است، باعث بوجود آمدن اتفاقاتی شد. او با رفتار ناشایستی که با یکی از ورزشکاران خانم داشت باعث شد کار به جایی برسد که آن خانم از آن آقا شکایت کند. شخص بنده اجازه ندادم که این شکایت در روسیه صورت بگیرد. خانواده این خانم به وزرارت ورزش رفته و در مورد این موضوع شکایت کردند که چرا یک ورزشکار آقا به یک خانم توهین نموده است؟ همچنین از وزارت ورزش در خواست کردند که این موضوع را پیگیری نمایند. در نهایت کمیته انضباطی این آقا را از مسابقات محروم کرد اما فدراسیون کوشش می کرد که این اتفاق نیفتد و این آقا را حمایت کردند. این موضوع برای ورزشکاران و من خیلی عجیب بود. در اعتراضی که من کردم در مورد طراح مسابقات به من گفتند که حاشیه سازی کردی و نام من را از لیست حذف کردند! در حالی که ورزشکارشان در جمع به یک خانم توهین نموده و حتی این خانم را به نشانه زدن، لمس نموده بود. در نهایت پس از این اتفاقات، زارعی موافقت نکرد که یخنوردان به صورت آزاد در مسابقات شرکت نمایند.

موسوی گفت: حال موضوعی که مطرح می نمایند این است که این قوانین (اعزام نشدن به صورت شخصی) از قبل بوده است. در حالی که هفته قبل از این اتفاق برای تمامی کوهنوردان لایسنس ها و مجوزها صادر شده بود و حتی برای دریافت بلیت ارزان مجبور شدیم بلیتی بگیریم که غیر قابل استرداد باشد. برای همین ورزشکاران بارها به فدراسیون زنگ زدند که آیا اعزام حتمی است؟ و هر دفعه پاسخ مثبتی را دریافت می کردیم اما به دلیل همان تنش های بین دو ورزشکار، رئیس فدراسیون تمامی اعزام های آزاد را لغو کرد. این لغو اعزام ها به دلیل آن بود که حواشی برای ریاست او به وجود نیاید.

بانوی یخ نورد با انتقاد از فدراسیون کوه نوردی اعلام کرد: جریمه کنسلی بلیت من را چه شخصی باید پرداخت کند؟ حداقل انتظار، برگرداندن پول های ورزشکاران است. جالب این است که اشتباهی که این ورزشکار آقا انجام داد، جایی بیان نشد!

بانوی یخ نورد ایران در سرانجام اضافه کرد: به آقای صفدریان هم بابت دومی در جام جهانی تبریک می گویم زیرا پر کوشش است و اصلا مخالف شرکت او در مسابقات مختلف نیستیم اما به ما گفتند که هیچ شخصی به مسابقات جام جهانی چین اعزام نمی گردد اما ظاهرا او سوگلی فدراسیون است و اعزام می گردد! برای این مسابقات حق بنده خورده شد. با توجه به کوشش ها وتمریناتم برای مسابقات جهانی با تصمیمات ناجوانمردانه حق من خورده شد و به این مسابقات اعزام نشدم.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 15291

به "پرده برداری ورزشکار یخ نورد از دلیل اعزام نشدن به جام جهانی؛ درگیری دو ملی پوش در مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرده برداری ورزشکار یخ نورد از دلیل اعزام نشدن به جام جهانی؛ درگیری دو ملی پوش در مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید