پروژه جواهر فرودگاه چانگی، شگفتی جدیدی از بهترین فرودگاه دنیا!

به گزارش شیوا مارکت، پروژه جواهر فرودگاه چانگی | Jewel چانگی Airport

فرودگاه و بهشت معمولا دو واژه ای هستند که معمولا در یک جمله جمع نمی شوند. اما با نگاه به پروژه جدید فرودگاه سنگاپور متوجه می شویم که این موضوع در آینده ای نزدیک به واقعیت می پیوندد. پروژه جواهر فرودگاه چانگی چندین سال است که کلید خورده و این مجموعه بی نظیر و منحصربفرد در مراحل پایانی ساخت قرار گرفته است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با این سازه شگفت انگیز بیشتر آشنا شویم.

پروژه جواهر فرودگاه چانگی، شگفتی جدیدی از بهترین فرودگاه دنیا!

ویژگی های مجموعه جواهر

فرودگاه چانگی سنگاپور برای چندمین سال متوالی توسط وبسایت معتبر اسکای ترکس به عنوان بهترین فرودگاه جهان انتخاب شده است. این فرودگاه با امکانات و خدمات بی نظیری که به مسافران ارائه می کند توانسته این عنوان را کسب کند. اما پروژه جواهر فرودگاه چانگی سنگاپور آنقدر هیجان انگیز و فوق العاده است که می تواند به تنهایی به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سنگاپور تبدیل شود. این سازه کروی شکل از 9000 قطعه شیشه ساخته می شود که وزن هر قطعه شیشه چیزی حدود 300 کیلوگرم خواهد بود. علاوه بر قطعات شیشه ای، حدود 18000 تیرآهن و 6000 گره فولادی بار این سازه سنگین و عظیم را تحمل خواهند کرد. تیم ساخت این مجموعه شبانه روز در حال تلاش هستند تا بی نظیرترین مجموعه ساختمانی فرودگاهی جهان را تکمیل کنند. هر قطعه شیشه با دقت توسط جرثقیل ها سرجایش قرار داده می شود تا در نهایت سازه ای کروی و تمام شیشه ای به نام جواهر ساخته شود. کل این سازه در نهایت وزنی بالغ بر 6000 تن خواهد داشت!

مسئولین فرودگاه چانگی در مصاحبه ای اعلام کرده اند که بیش از 75 درصد کار ساخت این مجموعه به خاتمه رسیده است و طبق برنامه ریزی ها پروژه جواهر فرودگاه چانگی به طور رسمی در سال 2019 بازگشایی خواهد شد. مسافرانی که بلیط هواپیمایشان به مقصد فرودگاه چانگی است پس از عبور از بلوار فرودگاه متوجه سازه ای عظیم و شگفت انگیز می شوند که نمای شیشه و فلز آن نور خورشید را به زیبایی هرچه تمام تر بازتاب می دهد.

این سازه گرد و دونات شکل از 10 طبقه تشکیل شده است که 5 طبقه بالای سطح زمین و 5 طبقه زیرزمین قرار خواهند داشت. این مجموعه که در کنار فرودگاه چانگی قرار گرفته است امکانات و خدمات بی نظیری را در اختیار مسافران قرار می دهد. انواع و اقسام رستوران ها، فروشگاه ها و همینطور یک آبشار مصنوعی باشکوه از جمله امکانات این سازه هستند. حتی ساخت یک زمین بازی بچه ها و یک هتل هم در پروژه جواهر فرودگاه چانگی لحاظ شده است. پروژه جواهر فرودگاه چانگی چیزی فراتر از یک ترمینال فرودگاهی است. این مجموعه در محل سابق پارکینگ فرودگاه ساخته می شود و در واقع، محل تلاقی ترمینال های فرودگاه خواهد بود.

حضور پررنگ طبیعت

سنگاپور به دلیل باغ های فراوان و فضاهای سرسبزش به شهر باغ ها شهرت دارد. پروژه جواهر فرودگاه چانگی سنگاپور قرار است دره ای جنگلی باشد و در یک باغ 5 طبقه با هزاران درخت، بوته و درختچه این مجموعه را به باغی رویایی تبدیل می کنند. مسافران می توانند به بالای این دره هم بروند و از آنجا چشم انداز بی نظیر این جنگل مصنوعی را تماشا کنند. رابین گو، سخنگوی گروه فرودگاهی چانگی در مصاحبه ای بیان کرده است: هدف ما این بود که فعالیت هایی را که معمولا در فضای باز و در طبیعت انجام می دهیم بتوانیم در داخل این مجموعه تجربه کنیم. آبشار بی نظیر این مجموعه که دقیقا از وسط جنگل به پایین می ریز حدود 40 متر ارتفاع خواهد داشت. بر طبق گزارش مسئولین، این آبشار پس از تکمیل، مرتفع ترین آبشار فضای بسته در جهان خواهد بود.

در پروژه جواهر فرودگاه چانگی تلاش شده تا همه چیز به طبیعی ترین شکل ممکن باشند. به طور مثال، دروازه شمالی باغ از تنه های درختان بارانی ساخته شده که پیش از در محل سابق پارکینگ وجود داشتند. در طبقه بالای این مجموعه، باغ های مختلف، مسیرهای پیاده روی، زمین های بازی و رستوران ها و فضاهای استراحت در مساحتی بالع بر 13000 متر مربع ساخته می شود. به گفته رابین گو: ما می خواستیم فضایی ایجاد کنیم که مسافران و خانواده هایشان بتوانند در کمال آرامش استراحت کنند و به تفریح بپردازند.

مسافران می توانند علاوه بر بازدید از قسمت های مختلف و لذت بردن از تجربه های ناب این مجموعه، در هتل مجموعه جواهر هم اقامت کنند. این هتل بسیار لوکس و مجلل است و با 130 اتاق توسط برند هتل های بین المللی یوتل (Yotel) مدیریت می شود. سالن های استراحت این مجموعه چند منظوره هستند، یعنی کلیه فرآیندهای مربوط به بلیط هواپیما، کارت پرواز و حمل و نقل چمدان در این سالن های به مسافران ارائه می شود. اولویت در چک-این به مسافران اجازه می دهد چک-این بلیط و تحویل چمدانشان را خیلی زودتر از زمان مقرر انجام دهند. علاوه بر این، خط متروی جدیدی تمام ترمینال های فرودگاه را با شبکه متروی مترو متصل می کند. فرودگاه چانگی سنگاپور به عنوان بهترین فرودگاه جهان سالانه پذیرای بیش از 62 میلیون مسافر از سرتاسر جهان است. مسئولین فرودگاه پیش بینی می کنند که پروژه جواهر فرودگاه چانگی ظرفیت جابجایی مسافر این فرودگاه را به 85 میلیون مسافر در سال افزایش بدهد.

فرودگاه چانگی در تلاش است تا عنوان بهترین فرودگاه جهان را همچنان حفظ کند و در این راه برنامه های مختلفی اجرا کرده است. پروژه جواهر فرودگاه چانگی یکی از آخرین و بهترین اقدامات این فرودگاه است و می تواند باعث پیشی دریافت این فرودگاه از سایر رقبا شود. اگر از سال آینده قصد سفر به سنگاپور را داشته باشید و بلیط هواپیمایتان به مقصد فرودگاه چانگی باشد می توانید تجربه حضور در فوق العاده ترین ترمینال فرودگاهی جهان را داشته باشید و از حضور در جنگل انبوه و آبشار جادویی این مجموعه لذت ببرید.

منبع: changiairport.com

تور پاریس: تور پاریس: سفر به نگین شهر ها اروپا و فرانسه

منبع: الی گشت
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 11314

به "پروژه جواهر فرودگاه چانگی، شگفتی جدیدی از بهترین فرودگاه دنیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه جواهر فرودگاه چانگی، شگفتی جدیدی از بهترین فرودگاه دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید