چرا مهار کرونا سخت است؟

به گزارش شیوا مارکت، به گفته تیم تحقیقاتی مونیخ، مهم ترین عاملی که مقابله با بیماری کووید-19 را مشکل می نماید، قابلیت انتقال او پیش از بروز نشانه های بیماری در فرد مبتلا است.

چرا مهار کرونا سخت است؟

یک تیم تحقیقاتی در شهر مونیخ آلمان نتایج پژوهش خود در باره زنجیره های ابتلا به کرونا را منتشر کرد. گزارش آن ها نشان می دهد که به چه دلیل مهار همه گیری این بیماری بسیار سخت است.

چهار ماه پس از کشف نخستین مورد ابتلا به کووید-19، بیماری ناشی از ویروس کرونای جدید (سارس کوو-2)، نتایج پژوهش بر روی زنجیره های ابتلا به این بیماری در آلمان، در مجله علمی „The Lancet Infectious Diseases منتشر شد.

یک تیم پژوهشی به سرپرستی مرله بوهمه، کارشناس دفتر امور بهداشت و ایمنی مواد غذایی ایالت بایرن، اودو بوخ هولتس، کارشناس موسسه تحقیقاتی روبرت کُخ و ویکتور کورمن از بیمارستان شاریته برلین زنجیره های ابتلای افرادی را که در اثر تماس با کارکنان شرکت وباستو بیمار شده بودند آنالیز نموده اند.

نخستین مورد ابتلا به کووید-19 که در آلمان ثبت شد، یک کارمند چینی این شرکت است. او پیش از ورود به آلمان، در ایالت ووهان چین به سر برده بود.

انتقال پیش از بروز عارضه

به گفته تیم تحقیقاتی مونیخ، مهم ترین عاملی که مقابله با بیماری کووید-19 را مشکل می نماید، قابلیت انتقال او پیش از بروز نشانه های بیماری در فرد مبتلا است. به این ترتیب، فرد ناقل پیش از آگاهی به ابتلای خود، ویروسی را با خود حمل می نماید که به شدت واگیر است.

عامل دیگر، دوره نهفتگی ویروس است که به گفته این تیم پژوهشی، به طور متوسط چهار روز است.

آن ها پرونده 16 بیمار را آنالیز نموده اند و به این نتیجه رسیده اند که یک تا پنج تن از آن ها پیش از بروز علایم بیماری، ویروس را به دیگران منتقل نموده اند.

در چهار تا نُه مورد، فرد مبتلا ویروس را در روزی به دیگران منتقل نموده است که تازه علایم بیماری در او مشهود بوده اند. تیم پژوهشی پس از تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که مهار جهانی کرونا به آسانی صورت نخواهد گرفت.

یک تیم پژوهشی دانشگاه کلن گزارش تیم مونیخی در Lancet را تایید نموده است. آن ها برای مهار ویروس توصیه نموده اند، از فناوری های جدید مانند اپلیکیشن های ردیاب استفاده گردد تا بتوان به زنجیره ابتلای ویروس دست یافت.

آنه لیز وایلدر اسمیث، کارشناس دانشکده بهداشت و پزشکی مناطق گرمسیری لندن هم نتایج تحقیقات پژوهشگران مونیخ را تایید نموده و نوشته است، بهترین راه مقابله با سارس کوو-2 استفاره از فناوری های جدید و قرنطینه کامل است.

او یادآور شده است که کشور هایی که بیش از دیگران به یافتن زنجیره ابتلا و همچنین به قرنطینه اهمیت داده اند، در زمینه جلوگیری از شیوع گسترده ویروس پیروز تر بوده اند. وایلدر اسمیث در این رابطه به تایلند، تایوان، سنگاپور، کره جنوبی، ویتنام و هنگ کنگ اشاره نموده است.

منبع: دویچه وله

منبع: فرادید
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 1 مرداد 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20148

به "چرا مهار کرونا سخت است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مهار کرونا سخت است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید