چگونه بحران کرونا می تواند دنیای تکنولوژی را فلج کند؟ ، غولهای فناوری با نگرانی خبرهای COVID 19 را دنبال می نمایند

به گزارش شیوا مارکت، هم اکنون بیش از 45هزار مورد تائید شده COVID-19 توسط سازمان بهداشت جهانی شناسایی شده است و این بیمای باعث هزاران مورد مرگ شده است. تأثیر ویروس اکنون فراتر از سلامت عمومی است. چین در قلب فراوری جهانی واقع شده است و با ردیابی زنجیره های تأمین ، وحشت در دنیای فناوری آغاز شده است.

چگونه بحران کرونا می تواند دنیای تکنولوژی را فلج کند؟ ، غولهای فناوری با نگرانی خبرهای COVID 19 را دنبال می نمایند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، در بسیاری از استان های سراسر چین ، دولت صدها میلیون کارگر را ترغیب نموده است که در خانه بمانند تا به کاهش ویروس یاری نمایند. در نتیجه ، بسیاری از کارخانه ها از تعطیلات سال نو قمری در اواخر ژانویه بسته شده اند و فراوری محصولات و قطعاتی که برای کشورهای مختلف دنیا از جمله استرالیا، ایالات متحده و اروپا در نظر گرفته شده است ، متوقف نموده اند.

اپل یکی از مشهورترین شرکتهایی است که تحت تأثیر قرار گرفته است چرا که شریک فراوریی اپل؛ فاکسکان با تأخیر در فراوری طولانی روبرو است؛ تاخیری که تعیین نیست تا چه زمانی ادامه خواهد یافت. به نظر می رسد بخش هایی که به سختی متحمل خسارت شده اند شامل فناوری های روز، داروسازی و صنعت خودروسازی هستند.

اما چرا زنجیره های تامین قطعات چینی ت این حد مهم است؟ پاسخ ساده است زیرا عرضه قطعات در چین وابسته است به عرضه قطعات در سطح بین المللی. بر این اساس، بسیاری از محصولات به ظاهر نامربوط در برابر توقف فراوری محصولات در چین آسیب پذیر هستند.

فقط یک قسمت از دست رفته کوچک زنجیره تامین می تواند کل زنجیره های عرضه را متوقف کند. درواقع شاید باورنکردنی باشد اما آماده نشدن یک قطعه کوچک می تواند فراوری یک گوشی را به تاخیر بیندازد، یا عدم فراوری قطعه ای از یک خودرو در چین، فراوری و عرضه خودرو در آلمان را مختل می نماید و شرکت خودروساز نمی تواند خودرو را در زمان مقرر با قیمت تعیین شده تحویل دهد.

شرکتهای فناوری مشهور مانند سامسونگ ، گوگل و سونی که کارخانه های خود را در سالهای اخیر از چین خارج نموده اند نیز تحت تأثیر قرار می گیرند. آنها هنوز برای تامین بعضی قطعات خود مانند سنسورها یا صفحه های تلفن هوشمند به چین متکی هستند. فقط مشاغل بزرگ نیستند که این تأثیرات را احساس نمایند. بسیاری از مشاغل کوچک در سرتاسر دنیا نیز محصولات و قطعاتی از چین را تهیه می نمایند.

عرضه این موارد در حال حاضر ناتعیین است ، اما هنوز هیچ علامتی مبنی بر از سرگیری خدمات عادی وجود ندارد. برای محصولات و قطعاتی که هنوز در چین فراوری می گردد ، اقدامات غربالگری پیشرفته جدید در همه گذرگاه های مرزی چین احتمالاً باعث تاخیر بیشتر می گردد.

اثرات ویروس کرونا، در استرالیا نیز احساس می گردد. چین بزرگترین شریک تجاری استرالیا برای واردات و صادرات است. طبق اطلاعات بانک اطلاعاتی سازمان ملل متحد ، واردات استرالیا از چین 85.9 میلیارد دلار در سال 2018 ارزش گذاری شده است. بزرگترین دسته بندی نیز به محصولات الکترونیکی و تجهیزات الکتریکی با 19.8 میلیارد دلار اختصاص دارد. علاوه بر این ، 90٪ از کل کالاهای وارداتی استرالیا از کشور چین است ، و نیمی از آن ها به محصولات مهندسی مانند تجهیزات اداری و ارتباطات از راه دور مرتبط است.

کمبود محصول همچنین به زودی می تواند در قفسه های خرده فروشان قابل رویت باشد ، زیرا انتظار می رود فروشگاه های الکترونیکی نیز اختلال قابل توجهی را تجربه نمایند. هنگامی که کمبودهایی مانند این اتفاق می افتد ، مشتریان هنگام خرید آنها برای خرید محصولات مورد نظر خود کوشش می نمایند. تنها کانال های موجود ممکن است فروشندگان شخص ثالث باشند که قیمت های بسیار تورمی دارند. در موارد شدید ، کمبود عرضه از این قبیل نیز می تواند منجر به خرید وحشت و ذخیره انبار گردد.

معمولاً به شوخی گفته می گردد: وقتی چین عطسه می نماید ، دنیا سرما می خورد. بنابراین تشخیص نرخ آسیب زایی این عطسه واقعا سخت است. هنوز هیچ واکسن رسمی برای این ویروس تعیین نشده و تا نتیجه گیری درباره این ویروس زمان زادی ضروری است. البته همواره در شرایط بحرانی یک مدیریت درست و هوشمندانه می تواند منجر به سودی قابل توجه گردد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: انتخاب
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16340

به "چگونه بحران کرونا می تواند دنیای تکنولوژی را فلج کند؟ ، غولهای فناوری با نگرانی خبرهای COVID 19 را دنبال می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بحران کرونا می تواند دنیای تکنولوژی را فلج کند؟ ، غولهای فناوری با نگرانی خبرهای COVID 19 را دنبال می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید