کرونا موزه های تهران و شهرهای در معرض ابتلا را تا انتها هفته تعطیل کرد، وزارت میراث فرهنگی همچنان ساکت است

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران: مدیرکل اداره موزه ها و آثار منقول وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تعطیل شدن تمامی موزه های تهران و شهرهای در معرض ابتلا به کرونا اطلاع داد.

کرونا موزه های تهران و شهرهای در معرض ابتلا را تا انتها هفته تعطیل کرد، وزارت میراث فرهنگی همچنان ساکت است

محمدرضا کارگر به ایسنا گفته است که موزه ها و اماکن تاریخی زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان هایی که در معرض تهدید کرونا قرار دارند تا خاتمه هفته تعطیل شدند.

ببه گفته او، این تعطیلی شامل موزه های تهران و همه استان هایی می گردد که قبلا مدارس، دانشگاه ها و فعالیت های فرهنگی و ورزشی آن ها تا خاتمه هفته تعطیل اعلام شده اند.

کارگر گفته است که تعطیلی موزه های تهران و شهرهای در معرض ابتلا تا تایید وزارت بهداشت کشور ادامه دارد.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تا به امروز هیچ واکنش رسمی به تعطیل شدن اماکن گردشگری و موزه های زیر نظر آن وزارتخانه در ماجرای شیوع کرونا نداشته است. معاونت گردشگری این وزارتخانه و ستاد خدمات سفر کشور نیز که ریاست آن با معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی است هیچ توصیه ای در خصوص کاهش سفرهای گروهی به دلیل شیوع کرونا در کشور نداشته و به نظر می رسد این سیاست همچنان در آن وزارتخانه ادامه یابد.

پیشتر بعضی فعالان صنعت گردشگری کشور و مشخصا رییس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی ایران در گفت وگو با رسانه ها از لزوم محدود شدن سفرهای گروهی به دلیل احتمال شیوع گسترده کرونا در کشور توسط گردشگران سخن گفته بودند. اما وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تا به امروز هیچ واکنشی نسبت به اعمال محدودیت در سفرهای تفریحی و گروهی به منظور کوشش بیشتر برای مقابله با کرونا نداشته است.

این شرایط در حالی ادامه دارد که پیشتر تمامی گردهمایی های گروهی و همایش ها به دلیل ترس از انتشار وسیع کرونا در کشور لغو شده است و حتی مدارس و بعضی دانشگاه ها در سطح شهرهای مورد ابتلا به ویروس کرونا تعطیل شده اند.

quiz1.ir: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: صدای میراث
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16282

به "کرونا موزه های تهران و شهرهای در معرض ابتلا را تا انتها هفته تعطیل کرد، وزارت میراث فرهنگی همچنان ساکت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا موزه های تهران و شهرهای در معرض ابتلا را تا انتها هفته تعطیل کرد، وزارت میراث فرهنگی همچنان ساکت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید