کرونا و عید نوروز؛ چه کارهایی بچه ها را از ماندن در خانه خسته نمی کند

به گزارش شیوا مارکت، بچه ها در زمان محدودیت کامل روابط بیش از سایر سنین احتیاج به برنامه ریزی دارند. اگر در خانه شما کودک و یا بچه های حضور دارند، برای ایجاد فضای مفرح و شاد برای آن ها برنامه ریزی کنید.

کرونا و عید نوروز؛ چه کارهایی بچه ها را از ماندن در خانه خسته نمی کند

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

کاشت بذرها و مراقبت از آن ها

با بچه ها خود بذرهای ساده ای مانند سبزی و گیاهان متفاوت بکارید و آن ها را به ارزش گیاهان مطلع کنید. احتمالاً آن ها از اینکه موجودی را با دست خود مراقبت نمایند و نگرانش باشند لذت خواهند برد، مفاهیم جدید از مسئولیت پذیری را یاد خواهند گرفت و از رشد گیاهشان غرق شادی خواهند شد.

آشنایی بچه ها با آشپزی و پختن غذا

با بچه ها با توجه به سنی که دارند آشپزی های متنوعی را امتحان کنید. به کوچک ترها لوازم کم خطری بدهید و سعی کنید در مخلوط کردن چیزها از آن ها یاری بگیرید. عظیم ترها می توانند با مواد آماده غذا را آماده نمایند. به علاوه باید کار مشترک شما همراه با نظارت باشد تا به بچه ها آسیبی نرسد. همچنین شیرینی پختن در عید با بچه ها بسیار لذت بخش است.

اجازه دهید کار مورد علاقه خود را انتخاب نمایند

زمانی که به فرزند خود فرصت می دهیم تا یک کار را مدیریت و تنظیم کند، به توانمندی او یاری می کنید. خواه انجام یک کار در منزل باشد و خواه تمیز کردن خانه! اهمیتی ندارد اما او علاوه بر یادگرفتن مهارت جدید، اعتماد به نفس بیشتری را تجربه می نماید.

یاد دادن نکات بهداشتی به بچه ها

بچه ها نباید اضطراب زیاد را تجربه نمایند. اضطراب برای رشد روانی آن ها ضرر دارد و موجب بیماری های روحی برای آن ها می گردد. کوشش کنید استرس و اضطراب را به آن ها انتقال ندهید و در عین حال نکات بهداشتی را برای این روزها به آن ها آموزش دهید. اول از همه شما به عنوان یک عظیمسال باید لوازم را ضدعفونی کنید زیرا انتظار زیادی است که از بچه ها بخواهیم هر بار مراقب دست زدن به چشم و بینی و لب خود باشند و در عین حال مطمئن باشیم که این کار را انجام می دهند. اول از تمیز بودن لوازم مطمئن شویم و سپس به بچه ها نکات بهداشتی را آموزش دهیم و بدون انتقال اضطراب مراقب سلامت آن ها باشیم.

به بچه ها خود بگویید که سخاوتمند باشند

تعطیلات عید زمان مناسبی است که بچه ها شما هدیه دادن به سایرین را تجربه نمایند. از کودک خود بخواهید در سازمان دادن به خانه به شما یاری کند. لباس های بدون مصرف خود را برای هدیه دادن کنار بگذارد و یاد بگیرد سخاوتمند باشد. البته برای اهدای آن ها تا از بین رفتن کامل کرونا صبر کنید و بسته ها را در کمد نگهداری کنید. همچنین از بچه ها بخواهید برای اعضای خانواده هدیه ای با لوازمی که در اختیار دارند تدارک ببینند.

در این زمینه بخوانید:

سرگرم کردن بچه ها در خانه؛ راهکارهایی برای روزهای شیوع کرونا

چگونه مانع از انتقال نگرانی های کرونا به بچه ها شویم؟

برای آن ها کتاب های مناسب سنشان بخوانید

شب ها فرصت خوبی است که برای بچه ها کتاب های مناسب سنشان بخوانید. سعی کنید ژانر مورد علاقه آن ها را پیدا کنید و در عین حال مفاهیم انسانی را در این دسته بندی بگنجانید.

با آن ها ورزش کنید

بی تحرکی در خانه باعث خستگی و رخوت زیادی برای شما و بچه ها و در نتیجه تنگ شدن خلقتان می گردد. بچه ها منبعی از انرژی هستند که برای آن ها هم انجام حرکات هوازی جذاب خواهد بود. حرکات را به یاری آن ها طراحی کنید و به آن ها بگویید که حرکت هایی را طراحی نمایند و شما هم مانند آن را انجام دهید.

بازی های دسته جمعی

بازی هایی کنید که برای بچه ها هم مناسب باشد و آن ها را نیز درگیر کنید. کار اصلی بچه ها بازی کردن است. آموزش های خود را هم در بازی کردن با آن ها قرار دهید. به عنوان مثال نقشه گنج بکشید و در روال دست یافتن به گنج که می تواند موارد مورد علاقه کودک شما باشد، کارهایی را از آن ها بخواهید و علت آن را نیز به او بگویید.

برای بچه ها وقت بگذارید و سعی کنید شرایط ماندن در خانه روی اعصاب شما اثر منفی نداشته باشد و فضای خانه را شاد و پویا کنید تا بچه ها هم با خوشی این دوره را بگذرانند.

منابع: kcedventures، ecr4kids، telegraph

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 25840

به "کرونا و عید نوروز؛ چه کارهایی بچه ها را از ماندن در خانه خسته نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا و عید نوروز؛ چه کارهایی بچه ها را از ماندن در خانه خسته نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید