کلنگ زنی نیروگاه بادی 50 مگاواتی میل نادر در زابل

به گزارش شیوا مارکت، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: نیروگاه 50 مگاواتی میل نادر نقطه آغاز و زیرساختی است که امیدواریم بتوانیم اولین برقش را در سال 98 به شبکه بدهیم.

کلنگ زنی نیروگاه بادی 50 مگاواتی میل نادر در زابل

به گزارش خبرنگاران، حائری در حاشیه مراسم کلنگ زنی نیروگاه بادی 50 مگاواتی میل نادر شهرستان زابل در جمع خبرنگاران اضافه نمود: منطقه سیستان و بلوچستان ظرفیت بهره برداری تا حدود 1000 مگاوات برق خواهد داشت.

حائری به نقل از وزیر نیرو عنوان نموده، سالانه ظرفیت انرژی های بادی و خورشیدی را به دو برابر خواهیم رساند. در انتهای سال 95 ظرفیت برق 250 مگاوات بود که در انتها سال 96 به 500 مگاوات رسید و سال جاری تا انتها سال این ظرفیت به 1000 مگاوات می رسد و این فراوری انرژی تا انتها سال 98 بر 2000 مگاوات و تا انتها دولت دوازدهم به 4000 مگاوات برنامه ریزی شده است.

این مقام مسئول، تبدیل کردن منطقه به قطب فراوری برق را از دیگر برنامه های دولت در این استان مطرح کرد و اضافه نمود: در حال حاضر ظرفیت نصب شده نیروگاهی 1300 مگاوات است که در برنامه های بعدی دو نیروگاه 500 مگاواتی نیز یکی در بخش دولتی و دیگری در بخش خصوصی افزایش خواهد یافت.

حائری همچنین اضافه نمود: اضافه نمودن طرح گسترش نیروگاه بمپور با اضافه کردن واحد 160 مگاواتی بخار و دو برابر کردن ظرفیت نصب شده نیروگاه چابهار با اضافه کردن 160 مگاوات از دیگر برنامه های دولت تا انتها دولت دوازدهم است.

وی به افزایش ظرفیت نیروگاه حرارتی و بادی اشاره و مطرح کرد: استان سیستان و بلوچستان به قطب فراوری برق در کشور تبدیل خواهد شد و با توجه به همسایه بودن و داشتن مرزهای خاکی با دو کشور پاکستان و افغانستان امیدواریم بتوانیم تبادل انرژی بسیار خوبی با این دو کشور داشته باشیم.

دهمرده، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: رشد و تعالی استان سیستان و بلوچستان بستگی به فراهم آوردن زیرساخت ها در زمینه های مختلف به خصوص در دو بخش انرژی و حمل و نقل خواهد داشت. در بحث انرژی بادی امیدواریم بتوانیم با فراهم آوردن زیرساخت ها علاوه بر جذب سرمایه گذاران تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

دهمرده همچنین به فراهم آوردن زیرساخت های راه آهن، جاده و بزرگراه که به محور شرق در کشور معروف است اشاره و مطرح کرد: ما باید حداقل زیرساخت ها را برای فعالیت بخش خصوصی در این منطقه فراهم آوریم. اگر با یاری دولت, مردم و مسئولان زیرساخت های این استان فراهم گردد استان سیستان و بلوچستان به تنهایی ظرفیت اداره کردن چندین استان کشور را خواهد داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در جمع تعدادی از معتمدین منطقه سیستان گفت: شرط اولیه رسیدن به پیشرفت و توسعه، همراهی خود مردم است. اگر می خواهید در استان توسعه ای رقم بخورد اول از همه خود مردم و معتمدین باید آسیب شناسی نمایند و سپس وارد کار شوند.

احمد علی موهبتی ادامه داد: پول دولت به تنهایی نمی تواند ایران و استان را آباد کند البته دولت موظف است زیرساختها را فراهم کند اما اگر توسعه می خواهیم باید در کنار همراهی مردم، بزرگان نیز با از خودگذشتگی پا به عرصه فعالیت و سرمایه گذاری بگذارند. شما باید مطالبه گر باشید و بر عملکرد مسئولین به طور مستقیم نظارت کنید و با شهامت حق خودتان و مردم را از آنان مطالبه کنید.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در سیستان نیز فرصت های شغلی خوبی وجود دارد اما جای تاسف دارد که چرا فارغ التحصیلان دانشگاهی با مدارک عالیه تحصیلی نمی توانند در این زمینه کاری انجام بدهند؟

وی اضافه نمود: دو خواسته ام از معاون اول رئیس جمهور این بود که اول آنچه مقامات و مسئولین کشوری در سفرهای مختلف به استان به مردم قول داده اند، محقق گردد و دوم اینکه شاخص های استان باید به میانگین شاخص های کشوری برسد و کوشش می کنم با همراهی مردم و شما بزرگان طوایف به این اهداف برسم.

quiz1.ir: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 2658

به "کلنگ زنی نیروگاه بادی 50 مگاواتی میل نادر در زابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلنگ زنی نیروگاه بادی 50 مگاواتی میل نادر در زابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید