کمپ ترک اعتیاد خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد

به گزارش شیوا مارکت، انتخاب مرکز ترک اعتیاد انتخابی حساس و مهم است؛ چراکه اگر مرکز انتخاب شده عملکرد خوبی نداشته باشد، نه تنها بیمار از دام اعتیاد رها نمی گردد، بلکه ممکن است پس از گذشت مدتی اندک دوباره به مصرف مواد مخدر رو بیاورد.

کمپ ترک اعتیاد خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد

این موضوع برای کسانی که اولین بار قصد ترک اعتیاد را دارند مهم تر است، زیرا اگر در اولین بار بستری شدن در یک کمپ ترک اعتیاد خوب و مناسب بفرایند و آموزش هایی برای پاک ماندن را دریافت نمایند دیگر به سراغ مصرف مواد مخدر نمی فرایند.

برعکس اگر شرایط آن مرکز مناسب و استاندارد نباشد، شخص مراجع ممکن است به زودی مصرف مواد مخدر را از سر بگیرد.

اعتیاد مسائل بسیار زیاد خانوداگی و اجتماعی در جامعه ایجاد می نماید و به همین جهت خانواده ها و یا خود افراد مصرف نماینده به دنبال روشی موثر برای ترک اعتیاد هستند؛ بنابراین شناخت یک مرکز ترک اعتیاد خوب از ضروریات جامعه است. حال می خواهیم مهم ترین ویژگی های یک مرکز سم زدایی و ترک اعتیاد مناسب را مرور کنیم.

برجسته ترین ویژگی های یک کمپ ترک اعتیاد خوب چیست؟

بدیهی است که هر خانواده ای برای سپردن عزیزش به یک کمپ ترک اعتیاد در مرحله اول احتیاج به دلایلی دارد تا بتواند به آن مرکز اطمینان کند. یافتن بهترین کمپ ترک اعتیاد کار سختی نیست، اگر از ویژگی های ان اطلاع کامل داشته باشید. مهم ترین ویژگی های یک مرکز ترک اعتیاد شامل:

مجوزها و اعتبار مرکز:

به طور کلی مراکز ترک اعتیاد می بایست از وزارت بهداشت و درمان و آموزش مجوز رسمی داشته باشند تا بتوانند آغاز به کار نمایند. مجوز یک کمپ ترک اعتیاد نشانگر صلاحیت پزشکی این مراکز خواهد بود؛ چراکه مراکز ترک اعتیاد در واقع بیمارستان های مخصوص بیماران معتاد به مواد مخدر است. جالب است بدانید که تمامی پزشکان و پرسنل یک کمپ ترک اعتیاد لاکچری نیز باید تائید شده باشند و با مجوز قانونی در آن مرکز کار نمایند. کمپی که همه مجوزهای رسمی را گرفته باشد، امکان اجرای انواع روش های درمانی را داشه و با هیچ محدودیتی رو به رو نخواهد بود. البته ناگفته نماند که مراکز ترک اعتیاد معمولاً مورد بازرسی واقع می شوند، بنابراین اگر عملکرد یک مرکز قانونی و درست نباشد پلمپ خواهد شد.

امکانات رفاهی:

از آنجا که یکی از موثرترین عوامل بر فرایند درمانی بیماران، ایجاد شادابی و نشاط است، مرکز ترک اعتیاد می بایست متشکل از بهترین بخش های خدمات رفاهی باشد. به عبارت دیگر وجود ابزار ورزشی مختلف و محیطی تمیز و پر از گل و گیاه بر روحیه افراد تاثیر مستقیم و مثبتی خواهد داشت. امکانات رفاهی یک مجموعه ترک اعتیاد عضو جدانشدنی روش های درمانی است که پزشکان برای افراد در نظر می گیرند، ورزش و فعالیت های بدنی موجب دفع سموم بدن خواهند شد. بنابراین از ویژگی های بهترین کمپ ترک اعتیاد، داشتن امکانات رفاهی شامل سالن های ورزش، استراحتگاه های مجهز، حمام و.... است. البته وجود روانشناسان و پزشکان حرفه ای نیز بخشی از خدمات رفاهی یک کمپ ترک اعتیاد vip به شمار می رود.

تغذیه مناسب:

هر بیماری در طی دوره درمانی احتیاج به تقویت جسمی و تغذیه ای دارد، بیمارانی که در حال ترک اعتیاد نیز هستند به تغذیه خوب و مفید احتیاج خواهند داشت. بنابراین یکی دیگر از ویژگی های یک کمپ ترک اعتیاد لاکچری آن است که غذاها و میان وعده های خیلی خوب برای افراد تحت درمان تهیه کند. استفاده از مغزها، میوه ها و مواد مغذی بدن را در برابر سموم حاصله از مواد مخدر مقاوم خواهد نمود.

روش های درمانی به روز:

در جهانی پیشرفته امروزی که همواره روش های درمانی جدیدی برای انواع بیماری کشف می گردد، درمان بیماران معتاد به مواد مخدر نیز به چندین روش مختلف امکان پذیر است. قاعدتاً بهترین کمپ ترک اعتیاد، کمپی است که ضمن تشخیص درست به روزترین روش های درمانی را برای بیماران به کار ببرد. به عبارت دیگر یک پزشک و مددیار مرکز ترک اعتیاد با تقسیم بندی درست و تشخیص میزان درگیری فرد با مواد مخدر کوشش می نماید تا با انتخاب بهترین روش در فرایند بهبودی فرد بیمار موثر واقع گردد. در بعضی مواقع که فرد بیمار احتیاج به مصرف دارو در حین دوره درمان داشته باشد، داروی مناسب توسط پزشک متخصص تجویز خواهد شد.

پیگیری شرایط بیماران پس از بهبودی:

با صراحت کامل می توان گفت، مهم ترین فصل زندگی فردی که اعتیاد را ترک نموده پس از طی دوره ترک اعتیاد است. مراقبت های پس از بهبودی نقشی معین نماینده در ادامه زندگی عادی فرد بهبود یافته خواهد داشت. یک کمپ ترک اعتیاد لاکچری بهترین خدمات رفاهی و کلاس های افزایش روحیه را برای پس از بهبودی افراد در نظر می گیرد و به صورت مداوم پیگیر حال روحی و جسمی افراد خواهد بود. امکانات یک کمپ ترک اعتیاد لاکچری پس از بهبودی افراد باید به گونه ای باشد که به فرد یاری کند دوباره به روال عادی زندگی بازگشته و در اجتماع به خوبی حضور پیدا کند.

از آنجا که اعتیاد همواره در کمین افراد مختلف به خصوص افرادی که یکبار آن را تجربه نموده اند، خواهد بود این بخش از خدمات یک کمپ ترک اعتیاد از اهمیت بسیار بسیار زیادی برخوردار است. بنابراین می بایست با دقت مرکز ترک اعتیاد را آنالیز کنید.

روش های درمانی مرکز ترک اعتیاد بلند مدت است!

اصولاً روش های درمانی که در یک کمپ ترک اعتیاد به کار گرفته می گردد، در بلند مدت نتیجه مثبت خواهد داد. افرادی که به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می نمایند، باید بدانند که درمان بیماران مبتلا به اعتیاد از حساسیت بالایی برخوردار بوده و در کوتاه مدت درمان نخواهد شد. به بیان ساده تر سموم ناشی از اعتیاد به سرعت از بدن دفع می گردد، اما روش های درمانی که با روح و روان افراد در ارتباط است در بلند مدت نتیجه خواهد داد.

در بعضی موارد مشابه دیده شده که افرادی که دوره های کوتاه مدت را گذرانده اند و از ادامه دوره درمان خود سر باز زده اند، دچار مسائل حادتری شده اند. به همین جهت صبر و حوصله فرد بیمار و خانواده ایشان نیز در طی دوره درمان حائز اهمیت خواهد بود. البته ناگفته نماند که افراد می بایست از خرافات و استفاده از روش های غیر علمی نیز دوری نمایند.

لاکچری ترین مرکز ترک اعتیاد را انتخاب کنید!

برای آنکه خود یا عزیزی از خانواده تان را برای همواره از مواد مخدر دور کنید، ضروری است یک کمپ ترک اعتیاد لاکچری را انتخاب کنید. به طور مثال یک کمپ ترک اعتیاد تهران که عملکرد بسیار ویژه و خوبی دارد، کمپ ترک اعتیاد و مرکز سم زدایی فرمانیه (kampfarmaniyeh.com) است. این مرکز که به منظور بهبود بیماران در سال 1384 آغاز به فعالیت نموده است، امروزه به عنوان یک کمپ ترک اعتیاد vip شناخته می گردد.

کمپ ترک اعتیاد تهران که در منطقه خیابان پاسداران واقع شده است، با بکارگیری بهترین متدهای جهان کوشش می نماید تا افراد پس از بهبودی به راحتی به زندگی عادی خود بازگردند. افزون بر این پیگیری ها و کلاس های پس از بهبودی این مجموعه به طرزی فوق العاده موجب افزایش روحیه و نشاط افراد خواهد شد. امکانات رفاهی پیشرفته این مجموعه موجب شد تا به مشهورترین کمپ ترک اعتیاد تهران تبدیل گردد و به عنوان یک کمپ ترک اعتیاد لاکچری شناخته گردد. در کمپ ترک اعتیاد تهران استخر، سالن بدنسازی، روانشناس و مددیار متخصص در حوزه اعتیاد با تمامی استانداردهای مورد قبول سازمان بهزیستی کشور در خدمت بیماران است تا هرچه زودتر به آغوش خانواده و جامعه بازگردند. این کمپ ترک اعتیاد لاکچری بعد از ترخیص بیمار نیز او را رها نمی نماید و جلسات ماتریکس (نوعی روش گروه درمانی) در این مرکز به طور مرتب برگزار می گردد.

برای دسترسی سریع به کارشناسان این مجموعه تنها کافی است سری به وبسایت رسمی این مجموعه بزنید و از خدمات ویژه این مرکز آگاه شوید.

با انتخاب کمپ ترک اعتیاد فرمانیه تهران برای همواره از اعتیاد دور شوید....

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 25069

به "کمپ ترک اعتیاد خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپ ترک اعتیاد خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید