کویت تظاهرات کنندگان را از نامزدی در انتخابات ممنوع نمود

به گزارش شیوا مارکت، دادگاه تجدیدنظر کویت طی حکمی تمامی شرکت کنندگان در تظاهرات ها را از نامزدی در انتخابات پارلمانی کویت ممنوع نمود.

کویت تظاهرات کنندگان را از نامزدی در انتخابات ممنوع نمود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حکم دادگاه تجدیدنظر کویت مبنی بر ممنوعیت تظاهرات کنندگان در انتخابات مجلس، جنجال گسترده ای در میان فعالان و حقوقدانان ایجاد نموده است.

این جنجال به دلیل آن است که دادگاه هر گونه شرکت در تظاهرات، مقاومت در برابر نیروهای امنیتی و دعوت به تظاهرات را در ردیف جرایم خیانت به ناموس و امانت دانسته است.

به نوشته روزنامه الجریده کویت، بعضی منابع حقوقی گفتند که تبعات این حکم تا حدی است که تظاهرات کنندگان کویتی حتی از بعضی مشاغل عمومی و خصوصی نیز محروم می شوند.

صدور این حکم با انتقاد بسیاری از فعالان و حقوقدانان روبرو شده است.

در همین ارتباط محمد الدلال نمایندگان مجلس کویت گفت: اینکه تظاهرات را در ردیف جرایم خیانت به ناموس و امانت بدانیم یک مسئله واقعا مهم است چرا که با حقوق اساسی و قانونی مرتبط با آزادی های عمومی در ارتباط است، تظاهرات نمی تواند یک جرم باشد چرا که بر اساس قانون سازماندهی می گردد و سازوکار خاص خود را دارد.

الدلال اضافه کرد که برگزاری تظاهرات برای دستیابی به یک حق، از جمله ضمانت های بین المللی ذکر شده در معاهدات حقوق بشری سازمان ملل است که کویت نیز با آن موافقت نموده و سازمان های حقوق بشری پیش از این سرکوب تظاهرات در کویت را محکوم نموده بودند.

م

managore.ir: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4300

به "کویت تظاهرات کنندگان را از نامزدی در انتخابات ممنوع نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کویت تظاهرات کنندگان را از نامزدی در انتخابات ممنوع نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید