گفتگوی مهر با پسر طلایی شنای ایران، از 80 درصد تمریناتم محرومم

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، شاهین ایزدیار اولین و تنها پاراشناگر ایرانی است که پیروز به حضور در بازی های پارالمپیک شده و به فینال این بازی ها هم راه یافته است. این مهم برای وی در بازی های پارالمپیک 2012 لندن و 2016 ریودوژانیرو رقم خورد و در هر دو دوره این بازی ها هم ایزدیار در رده هشتم ایستاد.

گفتگوی مهر با پسر طلایی شنای ایران، از 80 درصد تمریناتم محرومم

البته نام ایزدیار وقتی بر سر زبان ها افتاد که دو سال پیش در بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا صاحب 6 مدال و یک نقره شد و اینگونه به پسر طلایی معروف شد.

این ملی پوش پاراشنا ایران با این پیشینه و عملکرد در آستانه سومین حضور متوالی در بازی های پارالمپیک واقع شده است البته به شرط کسب رکورد لازم؛ وی شهریورماه سال گذشته در مسابقات جهانی لندن همراه با دو پاراشناگر دیگر ورودیه بازی های پارالمپیک توکیو را کسب کرد و در صورتی که بتواند در رقابت های رکوردگیری، به رکورد لازم برای اعزام به توکیو هم دست یابد سومین حضور متوالی خود را در این رویداد بزرگ رقم خواهد زد.

البته که به خاطر کرونا و تعطیلی ادامه دار فعالیت های استخرها، تمرینات ایزدیار با فاصله زیاد از تمرین در شرایط عادی پیگیری می شود به طوری که وی می گوید طی ماه های گذشته از انجام 80 درصد تمریناتش ناتوان بوده چون استخرها تعطیل هستند.

ایزدیار می گوید با این شرایط فعلاً از آمادگی لازم دور است و تا چندماه آینده نمی تواند در رقابت های رکوردگیری شرکت کند با این حال وی مصمم به قطعی کردن حضورش در توکیو است تا بزرگترین آرزوی ورزشی اش که مدال آوری در این بازی ها است را محقق سازد.

شناگران بیشتر از دیگر ورزشکاران از تبعات کرونا متضرر شده اند

شاهین ایزدیار در مصاحبه با خبرنگاران، با بیان اینکه کرونا ما را از همه چیز انداخته است، گفت: این ویروس روی کار تمام ورزشکاران تأثیر منفی گذاشته اما شنا خیلی بیشتر از دیگر رشته ها درگیر کرونا و تبعات فراگیری آن شده است.

تا استخرها باز نشوند شرایط تمرین نداریم

وی شرح داد: ورزشکاران تمام رشته ها با جود محدودیت های اعمال شده به خاطر کرونا می توانند تمرینات شان را داشته باشند؛ حالا نه خیلی حرفه ای و طبیعی اما می توانند به صورت کج دار و مریز این شرایط را سپری کنند. برای ما شناگران اما تا زمانی که استخر و آب نباشد، شرایط تمرین مهیا نیست.

از انجام 80 درصد تمریناتم محروم هستم

این ملی پوش شنای جانبازان و معلولان تاکید کرد: شرایط به گونه ای است که تمرینات خود من به تمرین در آب، حرکات کششی و دویدن برای حفظ ظرفیت هوازی بدنم محدود شده است. 80 درصد برنامه های تمرینی ام را نمی توانم انجام دهم چراکه نیازمند استخر هستم.

شناگرم اما 7 - 6 ماه است تن به آب نزده ام

ایزدیار با تاکید بر اینکه 7 - 6 ماه است که تن به آب نزده است، گفت: برای من که شناگر هستم و اصل فعالیتم هم به استخر و آب بستگی دارد، همین موضوع آسیب بزرگی وارد کرده است؛ من که ورودیه پارالمپیک را گرفته ام و می خواستم با ثبت رکورد لازم سهمیه این بازی ها را از آن خود کنم.

ورودیه پارالمپیک را گرفته ام

پاراشناگر کشورمان با یادآوری اینکه در مسابقات جهانی که شهریورماه سال گذشته برگزار گشت با ثبت رکورد یک دقیقه و 12 ثانیه و 20 صدم ثانیه پیروز به کسب ورودیه بازی های پارالمپیک در 100 متر قورباغه شد، شرح داد: علاوه بر من، یک شناگر دیگر از ورزش جانبازان و معلولان و یک شناگر از ورزش نابینایان و کم بینایان هم در همین ماده 100 متر قورباغه ورودیه پارالمپیک توکیو را به دست آورده اند.

برای اعزام به توکیو دو رقیب دارم

وی در این رابطه ادامه داد: از میان ما سه نفر، یک نفر برای حضور در بازی های پارالمپیک توکیو انتخاب می شود. قرار بود اسفندماه سال گذشته با انجام رکوردگیری پاراشناگر اعزامی به توکیو مشخص شود اما کرونا فرصت اجرای این برنامه را هم از ما گرفت.

می خواهم بازهم در پارالمپیک شرکت کنم اما...

عضو تیم ملی شنای جانبازان و معلولان که در بازی های پارالمپیک 2012 لندن و 2016 ریودوژانیرو حضور داشت با یادآوری اینکه در هر دو دوره بازی ها به فینال 100 متر قورباغه رسید و در نهایت هشتم شد، گفت: خواسته ام این است که باز هم کسب سهمیه کنم و این بار در پارالمپیک نتیجه ای بهتر بگیرم اما کرونا پیش بینی و برنامه ریزی های مان را سخت کرده است. شرایط دو نفر دیگر که ورودیه پارالمپیک را کسب کرده اند هم البته مانند من است، آنها هم مانند تمرین می کنند بدون استخر.

تا 7 - 6 ماه دیگر آمادگی لازم برای رکوردگیری را ندارم

ایزدیار با یادآوری اینکه هنوز مجوزی برای آغاز اردو و تمرینات شناگران صادر نشده است، گفت: اگر همین امروز هم مجوز لازم را بگیریم باید 7 - 6 ماه تمرین داشته باشیم تا بتوانیم در رکوردگیری شرکت کنیم. امیدوارم زودتر شرایط مهیا شوم تا بتوایم در استخر تمرین کنیم و به حدی از آمادگی برسیم که حداقل بتوانیم در رکوردگیری شرکت داشته باشیم.

دیگر فینال پارالمپیک من را راضی نمی کند، مدال می خواهم

وی با بیان اینکه بزرگترین و آخرین آرزوی ورزشی ام کسب مدال در بازی های پارالمپیک است، تاکید کرد: البته برای شنا که پیشینه آنچنانی در ورزش ایران ندارد، حضور در فینال پارالمپیک که من دوبار پیروز به انجام آن شده ام هم افتخار بزرگی است اما این پیروزیت دیگر مرا راضی نمی کند. باید مدال بگیرم تا دِینم را ادا کنم و خواسته دیگری نداشته باشم.

کرونا همه شرایطم برای پارالمپیک را نصف و نیمه کرده است

شاهین ایزدیار در پایان گفت: اگر با کرونا و بحران این ویروس روبرو نمی شدم قطعاً تا به امروز کسب سهمیه خود را قطعی کرده بودم و آرزوی مدال آوری ام را هم در توکیو محقق می کردم اما الان شرایط برای این مهم نصف و نیمه است. تلاشم را می کنم اما خیلی مسائل دیگر هم مشخص کننده هستند. البته با توجه به انگیزه و توانایی که در خودم و مربیانم به خصوص آقای مهدی ضیایی می بی نم قطعاً به این آرزو و خواسته ام می رسم.

تا8: تا8: مجله نقد و بررسی کالا ها و محصولات برندها مختلف

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 23190

به "گفتگوی مهر با پسر طلایی شنای ایران، از 80 درصد تمریناتم محرومم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی مهر با پسر طلایی شنای ایران، از 80 درصد تمریناتم محرومم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید