یک روزنامه آلمانی مدعی شد که اردوغان به فرماندهان نظامی اش اعلان جنگ داده است

به گزارش شیوا مارکت، فارس نوشت: یک روزنامه آلمانی مدعی شده است که رئیس جمهور ترکیه به فرماندهان نظامی کشورش دستور داده به منظور تحریک یونان برای جنگ با ترکیه، اقدام به غرق کردن کشتی یونانی یا ساقط کردن یک جنگنده این کشور کنند.

یک روزنامه آلمانی مدعی شد که اردوغان به فرماندهان نظامی اش اعلان جنگ داده است

روزنامه آلمانی دی ولت در مقاله ای تحت عنوان جنگ حساب شده اردوغان مدعی شده است که رئیس جمهور ترکیه به فرماندهان نظامی خود دستور داده است که با غرق کردن یک کشتی یونانی یا ساقط کردن یک جنگنده یونانی، یونان را تحریک به جنگ کنند.

پایگاه خبری گریک سیتی تایمز با انعکاس این خبر نوشت که روزنامه آلمانی دی ولت مدعی شده است که اردوغان از فرماندهان نظامی خود خواسته که یک کشتی یونانی را غرق کنند اما تلفات انسانی به این کشور تحمیل نکنند اما فرماندهان ترکیه از انجام چنین فرمانی امتناع ورزیده اند.

طبق این گزارش، ایده بعدی که رئیس جمهور ترکیه مطرح کرده است، ساقط کردن یک جنگنده یونانی به شیوه ای است که خلبان بتواند از هواپیما خارج شده و جان خود را نجات دهند.

طبق نوشته این روزنامه، در حقیقت به بیان دیگر، ترکیه قصد دارد بدون آنکه تلفات انسانی برجای گذارد، تحریک به ایجاد یک شرایط بسیار خصمانه کند که البته فرماندهان ترکیه این ایده اردوغان را رد کرده اند زیرا اگر اینطور نباشد، احتمال وقوع جنگ در شرق مدیترانه وجود دارد.

گریک سیتی تایمز در ادامه خبر خود نوشت که روزنامه دی ولت این ادعاها را به نقل از منابع نظامی ترکیه مطرح کرده است.

ادعای دی ولت در شرایطی مطرح شده است که در ادامه تنشها در حوزه شرق دریای مدیترانه، رجب طیب اردوغان روز گذشته (سه شنبه) اتحادیه اروپا و یونان را به دزدی دریایی در مدیترانه متهم کرد.

نش ها در دریای مدیترانه از سال گذشته و به دلیل تلاش های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته و این مسئله به پدیدار شدن تنش های قدیمی منجر شده است.

310 310

baham1.ir: مجله باهام: با هم سفر کنیم

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 23065

به "یک روزنامه آلمانی مدعی شد که اردوغان به فرماندهان نظامی اش اعلان جنگ داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک روزنامه آلمانی مدعی شد که اردوغان به فرماندهان نظامی اش اعلان جنگ داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید