یک روزنامه نگار آمریکایی برکناری برایان هوک را انزوای آمریکا و شکست ترامپ دانست

به گزارش شیوا مارکت، ایرنا نوشت: عضو اندیشکده آتلانیتک در واشنگتن با بیان اینکه خبرها از ناکامی پمپئو در شورای امنیت حکایت دارد، گفت قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نمایش انزوای ترامپ در این شورا خواهد بود.

یک روزنامه نگار آمریکایی برکناری برایان هوک را انزوای آمریکا و شکست ترامپ دانست

باربرا اسلاوین روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: خبرها از ناکامی مایک پمپیو وزیر خارجه آمریکا در جمع کردن آرای مثبت اعضای دائم و غیر دائم شورای امنیت حکایت دارد.

وی کناره گیری برایان هوک نماینده آمریکا در امور ایران را به ناکامی رژیم ترامپ برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران بی ارتباط ندانست و ادامه داد: به طور دقیق نمی دانم چه مسایل شخصی او را وادار به کناره گیری نموده است اما یک چیز روشن است: سیاست های (ضد ایران دولت ترامپ) به بن بست خورده است.

این روزنامه نگار آمریکایی افزود: هوک کارنامه درخشانی که دولت های دیگر را به ادامه تحریم تسلیحاتی ایران ترغیب نموده باشد، بر جای نگذاشته است و نتوانست دولت های دیگر را با سیاست های ایالات متحده همگام کند.

اسلاوین اظهار کرد: احتمال رای آوردن قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت اندک هست. حتی گفته می گردد که 9 رای لازم اعضای شورای امنیت برای رسیدن به مرحله وتو را هم نخواهد داشت. شاید به همین خاطر بود که برایان هوک تصمیم به کناره گیری گرفت.

وی گفت: شاید هم هوک نظرسنجی های انتخاباتی را دیده و فهمیده که ترامپ رفتنی است. برای همین از اکنون به دنبال یک شغل تازه رفته است. او نسبتا جوان است و برخلاف الیوت آبرامز راستا سیاسی و شغلی وی ادامه دار خواهد بود.

عضو اندیشکده آتلانتیک تاکید نمود: آبرامز در مرحله آخر زندگی سیاسی خود است و بعد از این دولت، جایی برای رفتن ندارد و دوست دارد در این دولت باشد و اینجا و آنجا برایش سخنرانی بگذارند.

اسلاوین با اشاره به کارنامه آبرامز گفت: در ونزوئلا که اهرم های آمریکا خیلی بیشتر از ایران بود و همراهی بین المللی وجود داشت، کاری نتوانست پیش ببرد. معین نیست او درباره ایران کاری بتواند انجام دهد.

وی در پاسخ به اینکه چرا با وجود انزوا در شورای امنیت، دولت ترامپ اصرار به بردن قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران به شورای امنیت دارد، گفت: آنها می خواهند این فرایند طی گردد و موضوع مکانیسم ماشه را به مرحله اجرا درآوردند. البته این ادعا از لحاظ حقوقی بسیار سوال برانگیز است.

این تحلیلگر مسایل ایران و آمریکا گفت: چند روز پیش مایک پمپئو به رئیس جمهوری تونس که کشورش عضو غیردائم شورای امنیت است، زنگ زد. هدف به دست آوردن رای مثبت تونس برای این قطعنامه بود. اما تردید دارم که تونس هم به آن رای مثبت بدهد.

اسلاوین در پاسخ به این سوال که با این حساب، آیا دولت ترامپ به نمایش انزوای خود در شورای امنیت اصرار دارد؟ گفت: بله، از همان شروع و خروج از برجام این انزوا وجود داشته است. پمپیو کوشش جدی دارد که تا انتها این دولت، برجام را کاملا از میان بردارد، این هدف اوست.

وی یادآور شد: پمپئو برنامه های سیاسی برای خود تعریف نموده و می خواهد در 2024 نامزد انتخابات ریاست جمهوری گردد. این طرح ضد جمهوری اسلامی بخشی از برنامه کلی پمپئو است.

310 310

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22219

به "یک روزنامه نگار آمریکایی برکناری برایان هوک را انزوای آمریکا و شکست ترامپ دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک روزنامه نگار آمریکایی برکناری برایان هوک را انزوای آمریکا و شکست ترامپ دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید