1.2 میلیون اقامت رسمی طی تعطیلات اخیر در مازندران ثبت شد

به گزارش شیوا مارکت، اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت که در تعطیلات پنج روزه اخیر یک میلیون و 230 هزار مورد اقامت در اقامتگاه های رسمی گردشگری استان ثبت شد.

1.2 میلیون اقامت رسمی طی تعطیلات اخیر در مازندران ثبت شد

ایرنا: بر اساس این گزارش ، این تعداد اقامت بر اساس پایش مجموعه های اقامتی توریستی از روز چهارشنبه پنجم تا یکشنبه نهم شهریور ثبت شد.

اقامتگاه های رسمی به هتل ، متل ، مسافرخانه و مجموعه های بومگردی گفته می گردد که دارای مجوز پذیرش مسافر و توریست از سوی میراث فرهنگی و تابع استانداردهای تعریف شده بخش های مختلف مانند بهداشت و درمان ، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه های ناظر هستند.

معاون توریستی اداره کل میراق فرهنگی توریستی و صنایع دستی مازندران روز سه شنبه در باره این آمار شرح داد : این میزان اقامت نسبت به مدت مشابه هفته قبل که فصل تابستان بود و ایام توریستی مازندران محسوب می گردد ، رشد 136 درصدی داشت.

مهران حسنی اضافه نمود : البته این آمار را با توجه به محدودیت پذیرش 50 درصدی توریستی در اقامتگاه های رسمی باید تجزیه و تحلیل کرد چون تمامی اقامتگاه های رسمی ما به خاطر شرایط قرمز کرونایی حاکم بر مازندران تنها تا 50 درصد ظرفیتشان مجاز به پذیرش مسافر و توریست بودند.

وی گفت : به طور قطع آمار تعداد مسافرانی که در مراکز غیر رسمی اقامت کردند چندین برابر اقامت رسمی بوده است ولی به دلیل فعالیت اقامتگاه های غیررسمی و همچنین خانه دار بودن بسیاری از غیربومیان ، پیش بینی تعداد واقعی ورود مسافر و توریست و اقامتشان در استان طی ایام تعطیل گذشته عملا غیرممکن است.

معاون میراث فرهنگی مازندران همچنین شرایط درآمدی تاسیسات توریستی استان را بد توصیف کرد و گفت : با وجود اینکه از نظر بهداشتی توصیه ما عدم سفر است، اما صنعت توریستی مازندران برای سرپا ایستادن نیازمند ورود تعداد بیشتری مسافر است.

وی اضافه نمود : بر خلاف صنایع و کارگاه های تولیدی که می توانند محصولاتشان را در سایر نقاط کشور عرضه نمایند، صنعت توریستی کاملا به مشتری در محل وابسته است و متاسفانه ویروس کرونا و کاهش سفر آسیب جدی به این صنعت وارد نموده است.

حسنی خسارت حدود 2 هزار میلیارد تومانی به توریستی مازندران را تنها یک برآورد کلی توصیف کرد و گفت : اگر بخواهیم حوزه های ریزتر را بسنجیم خسارت ویروس کرونا به توریستی مازندران بیش از آمار اعلام شده است.

معاون میراث فرهنگی مازندران سلامت مردم را اولویت اصلی حوزه توریستی عنوان نمود و اضافه نمود : اما با توجه به حضور طولانی مدت ویروس کرونا باید با آن زندگی کرد و اشتغال و اقتصاد استان را نیز در نظر گرفت.

استان مازندران از اسفند ماه سال گذشته درگیر ویروس کرونا است ، ویروسی که نه تنها در بهترین زمان درآمدزایی توریستی سال مازندران را در نوردید ، بلکه خسارت جدی به اقتصاد کشور از جمله حوزه توریستی وارد کرد که تقریبا نیمی از اقتصاد و یک سوم اشتغال مازندران را تشکیل می دهد.

ویروس کرونا در پیک نخست خود حدود 580 میلیارد تومان در بخش لغو رزرو تاسیسات توریستی به مازندران خسارت وارد و حدود 15 هزار شاغل مستقیم در این بخش را برای مدتی بیکار کرد. این در حالی است که آمارهای غیر رسمی از خسارت بیش از 2 هزار میلیاردی در بخش توریستی استان خبر می دهد که مربوط به کاهش درآمد تاسیسات فعال به دلیل تعطیلی حدود 2 ماهه آنها در اسفند و فروردین است.

مازندران اکنون در حال پشت سرگذاشتن پیک دوم شیوع کرونا است و تعداد بستری شدگان به استناد آمارهای رسمی طی 10 روز اخیر در روندی کاهشی قرار گرفته و در حالی که به مرز 2 هزار نفر رسیده بود، اکنون کمتر از 700 نفر شده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22842

به "1.2 میلیون اقامت رسمی طی تعطیلات اخیر در مازندران ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1.2 میلیون اقامت رسمی طی تعطیلات اخیر در مازندران ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید