14 میلیون نفر در پیاده روی اربعین شرکت کردند

به گزارش شیوا مارکت، آستان حرم حضرت عباس (ع) در عراق گفت: بیش از 14 میلیون و 500 هزار نفر در مراسم پیاده روی اربعین در شهر کربلا شرکت کردند.

14 میلیون نفر در پیاده روی اربعین شرکت کردند

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، امنیت و گسترش ویروس کرونا در جریان مراسم پیاده روی اربعین دو نگرانی بزرگ عراق بود.

اینک با سرانجام این مراسم، رسانه های عراقی به نقل از آستان حرم حضرت عباس (ع) در شهر کربلا خبر داده اند: پیاده روی اربعین با حضور بیش از 14 میلیون و 500 هزار زائر بدون مشکل امنیتی برگزار گشت. هرچند برای اعلام شمار مبتلایان ویروس کرونا هنوز زود است اما رسانه های عراقی گزارش داده اند که این مراسم با حفظ تدابیر بهداشتی اجرا شده است.

دولت مرکزی عراق برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در این کشور، امسال مراسم پیاده روی اربعین را به زائران داخل این کشور محدود کرد. عراق مرزهای هوایی و زمینی را بسته نگه داشت و مانع از حضور زائران خارجی شد. هرچند در روزهای نزدیک به مراسم پیاده روی اربعین در یک اعلام غیررسمی از انعطاف این کشور در پذیرش زائر خارجی به تعداد محدود خبر داده شد که البته دولت عراق هرگز این خبر را رسما تایید نکرد. ایران نیز بنا به تصمیم عراق، بیان نمود که امسال در مراسم اربعین حضور نخواهد داشت و مرزهای زمینی و هوایی را مسدود کرد.

اینک با سرانجام مراسم پیاده روی اربعین در عراق، آستان حضرت عباس (ع) در شهر کربلا با استناد به سرشماری الکترونیکی زائران که در ورودی های اصلی این شهر انجام داده است، در بیانیه ای رسمی بیان نمود:

تعداد زائران ثبت شده در این سامانه از نهم صفر (ششم مهرماه) تا اواسط روز بیستم صفر (17 مهرماه) سال 1442 هجری در وردی های بغداد ـ کربلا، نجف ـ کربلا، بابل ـ کربلا، حسینه ـ کربلا و الحر ـ کربلا 14 میلیون و 553 هزار و 308 نفر بوده است.

آستان عباسی که پنج سال است سرشماری الکترونیکی زائران را آغاز کرده است، در این بیانیه یادآور شد: شمار زائران اربعین در سال گذشته 15 میلیون و 229 هزار و 955 نفر بود.

برخی منابع عراقی در سرانجام مراسم پیاده روی اربعین سال گذشته اعلام کرده بودند: در فاصله 16 روز تعداد شرکت کنندگان مراسم پیاده روی اربعین (1398) درحالی که زائرانی از ایران، هندوستان، پاکستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه، لبنان، کویت، بحرین، عربستان و دیگر کشورها حضور داشتند، به حدود 21 میلیون نفر رسیده بود.

زائران هر سال به مناسبت چهلمین سالروز شهادت امام حسین (ع) پیاده از سراسر عراق و مرزهای این کشور راهی شهر کربلا می شوند و با شکل دهی دسته های عزاداری و سینه زنی وارد صحن حرم حضرت عباس (ع) و امام حسین (ع) می شوند. مراسم عزاداری تا ظهر روز اربعین ادامه دارد.

بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای بلاگ پو

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 23961

به "14 میلیون نفر در پیاده روی اربعین شرکت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 میلیون نفر در پیاده روی اربعین شرکت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید