5 نشانه متفاوت ابتلای بچه ها به کرونا

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران : در تحقیقات اخیر دانشمندان انگلیسی 5 علامت متفاوت ابتلای بچه ها به کرونا شناسایی شده است.

5 نشانه متفاوت ابتلای بچه ها به کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، ویروس کرونا 9 ماه است که زندگی مردم جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است. مدیریت و کنترل شیوع کرونا در جامعه به یکی از چالش های بزرگ هر کشوری تبدیل شده است.

تحقیقات نشان داده است بچه ها کمترین آسیب پذیری را در مقابل ویروس کرونا دارند و از این رو شیوع ویروس در میان این قشر نمی تواند باعث نگرانی زیادی باشد، اما با این حال، بچه ها یکی از ناقلان فعال کرونا هستند.

به دلیل توانایی بچه ها در انتقال آسان کووید 19 به دیگران، باید نسبت به این موضوع حساس بود. دانشمندان می گویند علائم ابتلا به کرونا در بچه ها با بزرگسالان متفاوت است. همچنین شواهد نشان می دهد در بسیاری از موارد والدین نسبت به شناسایی صحیح علائم ناتوان هستند و علائم کرونا را به بیماری های دیگر نسبت می دهند. از همین رو، دانشمندان به تازگی اقدام به اعلام علائم رایج ابتلا به کووید 19 در بچه ها کرده اند.

به گفته دانشمندان بسیاری از بچه ها مبتلا به کرونا هیچ علائمی ندارند. با این حال، تحقیقات دانشمندان انگلیسی نشان داده است از میان بچه ها مبتلا به کرونا که علائم بیماری را از خود نشان می دهند، 55 درصد از بی حالی و ضعف رنج می برند. همچنین 53 درصد این بچه ها از سردرد شکایت داشته اند و بیش از 50 درصد آن ها نیز علائم تب را نشان می دهند. گلو درد با 38 درصد، بی اشتهایی (که منجر به بی میلی از خوردن وعده های غذایی می شود) 35 درصد، مسائل مختلف پوستی شامل خارش، التهاب، جوش و ... با 15 درصد، و اسهال با 13 درصد از جمله شایع ترین علائم کرونا در بچه ها مبتلا بوده است.

تیم اسپکتر، یکی از دانشمندان دانشگاه سلطنتی لندن در این باره می گوید: ما باید شروع به اطلاع رسانی به مردم درباره تفاوت های علائم کرونا در سنین مختلف کنیم. آموزگاران و والدین باید بدانند که علائم ابتلا به کرونا در بچه ها بسیار متفاوت تر از بزرگسالان است. نباید در انجام تست کووید 19 از بچه ها عجله کنیم بلکه باید با شناسایی بچه ها دارای علائم، اقدام به جداسازی آن ها از سایر بچه ها و قرنطینه خانگی آن ها کنیم. در بسیاری از موارد بچه ها تنها یکی از علائم را از خود بروز می دهند و باید نسبت به شناسایی صحیح آن، خانواده ها اهتمام لازم را داشته باشند.

5 علامت رایج ابتلا به کرونا در بچه ها

محققان کالج سلطنتی لندن اعلام کردند علائم تازه ای از ابتلای بچه ها به ویروس کرونا را کشف کردند که کاملا با بزرگسالان متفاوت است. مهمترین یافته ها از علائم ابتلای بچه ها به کووید 19 نشان می دهد علامت رایج در این قشر از دست دادن اشتها است. اگر می بینید که بچه ها تمایلی برای خوردن غذا ندارند و از خوردن برخی وعده های غذایی طفره می فرایند، این مورد می تواند یکی از علائم رایج ابتلا به کرونا در آن ها باشد.

تیم اسپکتور، استاد اپیدمولوژی کالج سلطنتی لندن در این باره گفت: پس از بررسی بچه ها زیر 18 سال که به ویروس کرونا آلوده شده بودند پی بردیم که علائم رایج کرونا در این قشر شامل سردرد، خستگی، تب، درد گلو و از دست دادن اشتها است. این 5 علامت رایج در میان بچه ها با 5 علامت رایج در میان بزرگسالان که شامل سرفه، مسائل تنفسی و از دست دادن حس بویایی و چشایی است، متفاوت است و تنها هر دو قشر در تب مشترک هستند.

او اضافه نمود: البته خارش پوست نیز یکی از علائمی است که به صورت گسترده در بچه ها دیده می شود. خارش پوستی در بچه ها می تواند پیش از علائم دیگر و یا پس از علائم دیگر خود را نشان دهد. از آنجا که بچه ها ممکن است از گفت وگو با والدین درباره علائم خود پرهیز کنند، خارش پوستی بهترین پیام را می تواند به آن ها درباره خطر ابتلای کودک به کرونا بدهد.

متخصصان تاکید دارند والدین باید به طور پیوسته علائم و شرایط جسمانی بچه ها خود را بررسی کنند. تحقیقات نشان می دهد ویروس کرونا کمترین خطر را برای بچه ها دارد، با این حال، بچه ها می توانند به راحتی این ویروس را به افراد بزرگسال انتقال دهند. افراد مسن و کسانی که بیماری های زمینه ای دارند در مقابل ویروس کرونا آسیب پذیر هستند و بچه ها بیمار فاقد علائم می توانند با انتقال این ویروس به افراد آسیب پذیر، باعث گسترش شیوع کووید 19 در جامعه شوند.

نقش بچه ها در شیوع کرونا در جامعه

محققان بیمارستان ماساچوست آمریکا و بیمارستان عمومی بچه ها در مطالعه ای اعلام کردند شواهد نشان می دهد بچه ها نقش بزرگی در گسترش کووید 19 در جامعه دارند. در این تحقیق 192 فرد زیر 23 سال مورد بررسی و آزمایش قرار گرفتند. تحقیقات نشان داد در افراد نابالغ سطح ویروس موجود در مجاری تنفسی بسیار بیشتر از افراد بالغ مبتلا به کرونا است.

لاول یونکر، مدیر این تحقیقات گفت: ما از میزان بالای ویروس کرونا در مجاری تنفسی بچه ها شگفت زده شدیم. بچه ها بخصوص در 48 ساعت نخست ابتلا به کووید 19، دارای سطح بسیار بالایی از ویروس کرونا در مجاری تنفسی خود نسبت به افراد بالغ بودند.

او اضافه نمود: برخی تصور می کنند افرادی که به کرونای شدید مبتلا هستند و در بیمارستان بستری شده اند باعث حجم بالای شیوع ویروس کرونا در جامعه هستند. این در حالی است که بچه ها مبتلا به کووید 19 که علائمی از خود نشان نمی دهند و در جامعه حضور دارند می توانند با شدت بیشتری باعث انتقال ویروس شوند. به هر میزان که ویروس در مجاری تنفسی بیشتر باشد، آن فرد می تواند به میزان قابل توجهی ویروس را در جامعه منتشر کند.

یکی از متخصصان در این باره گفت: بچه ها در مقابل عوامل بیماری زا مقاوم نیستند. با این حال، از زمان شیوع ویروس کرونا شاهد آن هستیم که درصد قابل توجهی از مبتلایان را بزرگسالان تشکیل می دهند. باید به بچه ها به دید ناقلان خاموش و فعال ویروس کرونا نگاه کرد.

مجله بهسان: مجله پزشکی و سلامت همراه با مقالات علمی

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 23724

به "5 نشانه متفاوت ابتلای بچه ها به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نشانه متفاوت ابتلای بچه ها به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید