آیا معرفی آیفون 12 منجر به عرضه گوشی های اندرویدی کوچک می گردد؟

به گزارش شیوا مارکت، بر اساس گزارش ها، اپل سال جاری تعداد آیفون های بیشتری نسبت به سال های گذشته معرفی می نماید. اپل مدتی قبل از نسل جدید آیفون SE رونمایی کرد و مدتی دیگر 4 مدل آیفون 12 معرفی خواهند شد. در حالی که تنوع مدل های آیفون 12 قابل توجه است، اما اندازه آن ها هم جالب محسوب می گردد.

آیا معرفی آیفون 12 منجر به عرضه گوشی های اندرویدی کوچک می گردد؟

طبق شایعات گوناگون، خانواده آیفون 12 شامل یک مدل 5.4 اینچی، دو مدل 6.1 اینچی و یک مدل 6.7 اینچی است. اگر این اخبار صحت داشته باشند، پس کاربران در زمینه اندازه آیفون موردنظر دست بازی خواهند داشت. این چند آیفون می توانند انواع سلیقه ها را راضی نمایند زیرا هواداران گوشی های کوچک و غول پیکر می توانند آیفون موردنظر خود را خریدار نمایند و همچنین 2 مدل آیفون با اندازه متوسط هم وجود دارد.

در این میان، گوشی های اندرویدی عمدتا در دو اندازه عظیم و غول پیکر روانه بازار می شوند. حتی گاهی اوقات که شاهد گوشی های اندرویدی جمع وجوری هستیم، سازندگان آن ها بعضی ویژگی ها و امکانات جذاب را حذف می نمایند و در نهایت کاربران بین گوشی های کوچک و گوشی های دارای ویژگی های جذاب باید دست به انتخاب بزنند.

در این زمینه تا حالا نقدها زیادی مطرح شده ولی حالا با قاطعیت زیادی می توانیم بگوییم که خانواده آیفون 12 می توانند مورد توجه کاربران هوادار گوشی های کوچک قرار بگیرند. آیا این آیفون ها می توانند توجه شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی را به سمت ساخت گوشی های جمع وجور جلب نمایند؟

مقایسه اندازه مدل های آیفون 12

تصویر بالا، اندازه مدل های آیفون 12 را در مقایسه با نسل های قبلی نشان می دهد. همان طور که می بینید، کوچک ترین مدل آیفون 12 در بین نسل جدید آیفون SE و نسل اول این گوشی قرار گرفته است. آیفون SE 2020 هم اندازه مدل استاندارد آیفون 7 و 8 محسوب می گردد. این یعنی یک آیفون پرچم دار کوچک تر از آیفون مقرون به صرفه ای است که اپل مدتی قبل روانه بازار نموده.

در عین حال، مدل های میانی آیفون 12 که فعلا از آن ها تحت عنوان آیفون 12 مکس و 12 پرو یاد می گردد، تقریبا هم اندازه آیفون 11 و کمی عظیم تر آیفون X و Xs هستند. آیفون 12 پرو مکس هم از اندازه مشابه یا کمی عظیم تر نسبت به آیفون 11 پرو مکس بهره می برد.

با نگاه به این تصویر می بینید که کاربران برای خرید مدل آیفون 12 موردنظر خود حق انتخاب زیادی از لحاظ اندازه دارند. اما در مقایسه با آن ها، گوشی های خانواده گلکسی اس 20 در چه جایگاهی قرار می گیرند؟ در این زمینه می توانید به تصویر زیر نگاهی بیندازید.

در این مقایسه، خانواده آیفون 11 را باید به جای آیفون 12 قرار دهید. در هر صورت همان طور که می بینید، هیچکدام از گوشی های گلکسی اس 20 سمت چپ آیفون 11 یا 12 قرار نمی گیرد و هیچ یک از آن ها از نظر اندازه به آیفون 12 نزدیک هم نمی شوند.

امیدواریم اپل این رویه گوشی های اندرویدی را تغییر دهد

واضح است که این مدل های آیفون فقط از نظر اندازه با یکدیگر فرق ندارند و شاهد تفاوت های دیگری بین آن ها خواهیم بود. به عنوان مثال ارزان ترین مدل آیفون 12 ظاهرا از دوربین دوگانه بهره می برد ولی دو مدل پرو با دوربین سه گانه روانه بازار می شوند. همچنین گفته می گردد بین مدل های پرو و دو مدل آیفون 12 و 12 مکس تفاوت های دیگری وجود خواهد داشت که حداقل بر روی کاغذ منجر به جذابیت بیشتر مدل های پرو می گردد.

با این حال، تمام مدل های این خانواده از تراشه یکسانی بهره می برند. همچنین می توانیم انتظار حداقل حافظه داخلی 128 گیگابایتی را برای آن ها داشته باشیم. به عبارتی دیگر، حتی اگر یک کاربر ارزان ترین و کوچک ترین مدل آیفون 12 را خریداری کند، باز هم می تواند از عملکرد مشابه دیگر مدل های گران تر بهره ببرد.

روی هم رفته امیدواریم این اقدام اپل باعث گردد که شرکت های مهم اکوسیستم اندروید مانند سامسونگ، هواوی، وان پلاس و دیگر شرکت ها چنین رویه ای را در پیش بگیرند. بسیاری از کاربران خواستار گوشی های کوچکی هستند که در عین حال از عملکرد مشابه گوشی های غول پیکر بهره ببرند. باید ببینیم آیا شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی در آینده نزدیک بالاخره گوشی های کوچک جذاب روانه بازار می نمایند یا نه.

منبع: Android Authority

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21666

به "آیا معرفی آیفون 12 منجر به عرضه گوشی های اندرویدی کوچک می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا معرفی آیفون 12 منجر به عرضه گوشی های اندرویدی کوچک می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید