آیا 64 گیگابایت حافظه برای آیپد ایر 5 و آیفون SE 3 کافی است؟

به گزارش شیوا مارکت، بعد از اینکه سری آیفون 13 با حداقل حافظه داخلی 128 گیگابایتی معرفی شدند، این تصمیم با استقبال کاربران روبرو شد. اما اپل تصمیم گرفته برای آیفون SE 3 و آیپد ایر این رویکرد را کنار بگذارد و مدل پایه هر دو دستگاه بار دیگر با 64 گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار می شوند. مطمئنا می­دانید که در سال 2022 چنین ظرفیتی اصلا کافی نیست و در ادامه به رویکرد دیگر شرکت ها در این زمینه می پردازیم.

آیا 64 گیگابایت حافظه برای آیپد ایر 5 و آیفون SE 3 کافی است؟

برای خرید آیفون SE 3 باید حداقل 429 دلار بپردازید و با قیمتی در این حدود می توانید گوشی های مجذوب نمایندهی را بخرید. به عنوان مثال می توانیم به پیکسل 5a اشاره کنیم که مدل پایه آن 449 دلار قیمت دارد و با خرید آن از 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم بهره مند می شوید. بعلاوه در پنل پشتی آن دوربین دوگانه وجود دارد. باید خاطرنشان کنیم آیفون SE 3 از گواهی IP بهره نمی برد ولی پیکسل 5a به لطف بهره گیری از گواهی IP67 خیال کاربران را بابت نفوذ آب تا حد زیادی راحت می نماید. البته بدون شک چیپست آیفون SE 3 از تمام رقبا بهتر است، ولی آیا همه­ی کاربران به تمام توان چنین چیپستی احتیاج دارند؟

باید خاطرنشان کنیم که ظرفیت 64 گیگابایتی برای تمام گوشی ها بد نیست اما برای یک گوشی 429 دلاری ظرفیت بسیار پایینی محسوب می گردد. به عنوان مثال مدل پایه گلکسی A13 از 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد و از اینترنت 5G هم پشتیبانی می نماید. برای خرید این گوشی باید فقط 249 دلار بپردازید. ضمناً این گوشی برخلاف آیفون SE 3 از کارت حافظه microSD هم پشتیبانی می نماید.

ذخیره سازی ابری

بعضی کاربران می گویند که به لطف سرویس های ذخیره سازی ابری، کاربران دیگر به ظرفیت بالایی برای حافظه داخلی احتیاج ندارند. کاربران گوشی های اپل از 5 گیگابایت ظرفیت رایگان آی کلاود می توانند بهره ببرند اما این روزها به علت افزایش حجم انواع و اقسام فایل ها، 5 گیگابایت ظرفیت فضای ابری به سرعت پر می گردد. بعد از پر شدن این ظرفیت، باید ماهانه مبلغی به اپل بپردازید تا بتوانید ظرفیت فضای آی کلاود را افزایش دهید. باید خاطرنشان کنیم هنگام خرید آیفون SE 3 باید به فضای اشغال شده از طرف iOS هم توجه کنید زیرا این سیستم عامل حدود 8 گیگابایت از ظرفیت گوشی را اشغال می نماید.

نسل تازه آیفون SE به علت بهره گیری از چیپست A15 به راحتی می تواند بازی های مختلف را اجرا کند. بسیاری از بازی های سنگین مانند Call of Duty Mobile چند گیگابایت حجم دارند و این یعنی زودتر از آنچه که فکرش را می کنید، ظرفیت گوشی شما پر خواهد شد. بعلاوه اگر اهل عکاسی و فیلمبرداری باشید، این فایل ها به سرعت تمام ظرفیت گوشی را به اشغال خود در می آورند.

آیپد ایر 5

در کنار نسل تازه آیفون SE، باید به آیپد ایر 5 اشاره کنیم که از ویژگی های مجذوب نمایندهی مانند چیپست M1 و نمایشگر 10.9 اینچی باکیفیت بهره می برد و ضمناً از اینترنت 5G و قلم اپل پنسل پشتیبانی می نماید. با وجود تمام این ویژگی های مجذوب نماینده، مدل پایه این تبلت از 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد.

اگرچه روزی روزگاری آیپدها با حداقل حافظه 32 گیگابایتی عرضه می شدند و اپل یک بار حداقل حافظه داخلی این تبلت ها را ارتقا داده، اما این ارتقا مانند رفتن از طبقه پایین تر از زیرزمین به خود زیرزمین است. حتی برای خرید مدل پایه تبلت گران قیمتی مانند آیپد پرو هم باید به 64 گیگابایت حافظه داخلی بسنده کنید. با وجود استفاده از یک تراشه قدرتمند، وقتی ظرفیت حافظه داخلی پایین باشد باید با ترس و لرز اپلیکیشن ها و بازی های تازهی را نصب کنید. از سوی دیگر مطمئنا افرادی که این تبلت را می خرند قصد دارند تا سال ها از آن استفاده نمایند. شاید 64 گیگابایت در سال 2022 بد نباشد، اما دو تا سه سال دیگر چنین ظرفیتی بسیار پایین خواهد بود.

مدل پایه این تبلت با قیمت 599 دلار به دست کاربران می رسد. برای مقایسه باید بگوییم که گلکسی تب S8 با 128 گیگابایت حافظه داخلی 699 دلار قیمت دارد و ضمناً در کنار آن، قلم S Pen را هم دریافت می کنید. اگر برای آیپد در پی استفاده از قلم اپل پنسل باشید، باید حدود 120 دلار برای خرید آن بپردازید. در کل برای خرید مدل 256 گیگابایتی آیپد ایر 5 با قلم S Pen باید 879 دلار خرج کنید. این در حالی است که گلکسی تب S8 مبتنی بر حافظه داخلی مشابه 779 دلار قیمت دارد.

بعد از اتمام مراسم رونمایی از آیپد ایر 5 و آیفون SE 3، بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف اعتراض خود را بابت ارائه حافظه 64 گیگابایت برای مدل پایه این دو گجت اعلام کردند. اما به نظر می رسد مدیران اپل همچنان بر این باور هستند که ظرفیت پایه 64 گیگابایتی در سال 2022 کافی است.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29871

به "آیا 64 گیگابایت حافظه برای آیپد ایر 5 و آیفون SE 3 کافی است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "آیا 64 گیگابایت حافظه برای آیپد ایر 5 و آیفون SE 3 کافی است؟" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا 64 گیگابایت حافظه برای آیپد ایر 5 و آیفون SE 3 کافی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید