ارتش نیجریه شاید پدرم را به شهادت برساند، مقادیر کشنده ای از سرب و کادمیوم در خون شیخ زکزاکی وجود دارد

به گزارش شیوا مارکت، محمد ابراهیم زکزاکی فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه از احتمال قتل پدرش در زندان های نیجریه اطلاع داد.

ارتش نیجریه شاید پدرم را به شهادت برساند، مقادیر کشنده ای از سرب و کادمیوم در خون شیخ زکزاکی وجود دارد

محمد ابراهیم زکزاکی در گفت وگو با خبرنگار ، با اشاره به آخرین وضعیت رهبر شیعیان نیجریه گفت: درباره پدرم باید بگویم شاید یک قتل در حال اجرا و تقریبا رو به خاتمه است و عاملین این قتل (ارتش نیجریه)، کاملا مصمم اند که این امر اتفاق بیفتد.

وی گفت: درباره پدرم باید بگویم شاید یک قتل در حال اجرا و تقریبا رو به خاتمه است و عاملین این قتل (ارتش نیجریه)، کاملا مصمم اند که این امر اتفاق بیفتد.

محمد ابراهیم زکزاکی تاکید نمود: هفته اول جولای 2019 آخرین بار با پدر و مادرم ملاقات کردم؛ همانطور که قبلا نیز به صورت عمومی اعلام شده است، مقادیر بسیار زیاد و خطرناک و کشنده ای از سرب و کادمیوم در خون پدرم وجود دارد. بر همین اساس و در نتیجه مشورت های متعدد با نخبگان، بستری فوری پدرم در یک بیمارستان مناسب و تخصصی با تجهیزات لازم برای انجام فرآیند های درمانی به منظور حفظ جان ایشان توصیه شده است. اما تقریبا یک ماه است که هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی با اشاره به وضعیت مادرش ادامه داد: درباره مادرم نیز که مسائل متعدد درمانی او معین و اعلام شده است، هیچکدام از توجهات و درمان های توصیه شده، انجام نشده است. حمله های شدید درد که قبلا ماهیانه رخ می داد، اکنون به صورت روزانه اتفاق می افتد و تا الان هیچ اقدامی برای درمان های اساسی لازم برای این حمله ها صورت نگرفته است.

پسر رهبر شیعیان نیجریه با اشاره به وضعیت بد زندان های این کشور یادآور شد: اکنون بدتر شدن اوضاع پدرم کاملا مشهود است؛ دندان های پدرم از حدود یک ماه قبل که قهوه ای تیره شده بودند الان کاملا سیاه شده اند و پدرم اطلاعاتی را درباره بدتر شدن حالش به من داده است.

وی گفت: چیزی که بیشتر مایه اضطراب و نگرانی است این است که نشانه های ایشان اکنون خیلی شبیه به حمله عصبی ای است که ژانویه سال 2018 رخ داد (و منجر به فلج شدن ایشان شد). سابقا پدرم درد های مزمن متناوبی داشت؛ اما اکنون دائما درد دارند.

محمد ابراهیم زکزاکی با بیان لزوم کوشش نهاد های حقوق بشری برای جلوگیری از قتل عام شیعیان نیجریه و لزوم توجه جامعه بین المللی به وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی اعلام کرد: هرچند نمی خواهم ناامید باشم، ولی اکنون حس می کنم که دیگر کار زیادی نمی توانم برای پدرم انجام بدهم و کوشش های اندکی که انجام دادیم، تعمدا خنثی شده و یا به راحتی نادیده گرفته شده اند.

زکزاکی اضافه نمود: واقعیت این است که کوشش ایشان برای زنده ماندن تاکنون حقیقتا یک معجزه است. بر اساس همه آن چیزی که من طی هفته گذشته از متخصصین پزشکی شنیده ام و می خواهم بیان کنم در این شرایط، تقریبا همه گزینه ها برای حفظ جان پدرم عملا از دست رفته اند و هیچ چیزی که بگردد به آن دل بست اکنون وجود ندارد! می گردد گفت پدرم شیخ ابراهیم زکزکی را دارند می کشند.

tafreh.ir: طفره: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 7550

به "ارتش نیجریه شاید پدرم را به شهادت برساند، مقادیر کشنده ای از سرب و کادمیوم در خون شیخ زکزاکی وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش نیجریه شاید پدرم را به شهادت برساند، مقادیر کشنده ای از سرب و کادمیوم در خون شیخ زکزاکی وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید