افزایش تعداد پرواز ها بین تاجیکستان و قزاقستان

به گزارش شیوا مارکت، کمیته هواپیمایی قزاقستان در گزارشی از توافق آستانه و دوشنبه برای افزایش پروازها میان دو کشور اطلاع داد.

افزایش تعداد پرواز ها بین تاجیکستان و قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، کمیته هواپیمایی قزاقستان در گزارشی از توافق آستانه و دوشنبه برای افزایش پروازها میان دو کشور اطلاع داد.

به دستور رؤسای جمهور دو کشور مسئولین شرکت های ایر آستانه و اسکات قزاقستان و تاجیک ایر و سامان ایر تاجیکستان در شهر دوشنبه ملاقات کردند.

در انتها این مذاکرات پروتکلی به امضا رسید که بنابر آن شرکت های دو کشور امکان افزایش تعداد پرواز ها از 18 عدد تا 32 عدد در هفته را به دست آوردند.

بدین ترتیب، شرکت های هوایی دو کشور از این پس می توانند در جهت آلماتی-دوشنبه تا 12 پرواز، آستانه-دوشنبه 6 پرواز و در سایر جهت ها میان شهر های آستانه، آلماتی، شیمکنت، تاراز و دوشنبه، خجند، باختر، کولاب تا 14 پرواز در طول یک هفته انجام دهند.

همچنین شرکت های هواپیمایی مذکور فرصت انجام توافقنامه های تجاری بین یکدیگر و شرکت های هواپیمایی کشورهای ثالث را به دست آوردند.

به منظور توسعه تردد مسافران به وسیله قزاقستان مسئله باز کردن خطوط هوایی مستقیم میان فرودگاه های مناطق مختلف قزاقستان و تاجیکستان در حال آنالیز است.

در حال حاضر بر اساس توافقات به دست آمده شرکت های قزاقی قصد دارند تعداد پرواز های منظم میان شهرهای آستانه، آلماتی و دوشنبه در فصل های بهار و تابستان امسال میلادی را افزایش دهند.

ح

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 3848

به "افزایش تعداد پرواز ها بین تاجیکستان و قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تعداد پرواز ها بین تاجیکستان و قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید