افزایش صعودی ویروس کرونا در 3 استان کشور

به گزارش شیوا مارکت، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان های گلستان، اصفهان و مرکزی رو به افزایش است.

افزایش صعودی ویروس کرونا در 3 استان کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به بعضی شایعه پردازی ها و ارائه آمار و اطلاعات نادرست و ضد و نقیض از بعضی شبکه های ماهواره ای و رسانه های معاند گفت: آنچه ما به عنوان آمار قطعی منتشر می کنیم، آخرین آماری است که براساس یافته های قطعی آزمایشگاهی حاصل شده است که ممکن است با یافته های بالینی اولیه متفاوت باشد به طوری که گرچه آزمایش اولیه به همراه علائم، برای شروع درمان کافی است، اما از نظر اپیدمیولوژیک و به لحاظ مدیریتی تا زمانی که آزمایش های نهایی قطعی نشوند، این موارد را به عنوان مورد ابتلای قابل ارائه در آمار رسمی قلمداد نمی کنیم.

وی بیان نمود: تعداد موارد مشکوک به کرونا بسیار بیش از چیزی است که در نتایج آزمایشگاهی به عنوان مبتلای قطعی به کووید 19 مطرح می گردد. شاید حداکثر 10 تا 15 درصد افراد مشکوک با تشخیص آزمایشگاهی به عنوان مورد قطعی ابتلای به کووید 19 محسوب شوند.

در بسیاری از موارد ممکن است افراد به سندروم های حاد تنفسی و یا عفونت های تنفسی دیگری مبتلا شوند که با تابلوی مشکوک بستری می شوند و تحت مراقبت قرار می گیرند. حتی ممکن است شرایط شدیدتری نسبت به بعضی بیماران کووید 19 هم داشته باشند، اما نهایتا یافته های آزمایشگاهی ما را به سمت تشخیص کووید 19 این افراد نخواهد برد. بنابراین گزارش می گردد در یک بیمارستان 50 یا 100 نفر مشکوک به کروناویروس جدید بستری هستند، اما در یافته های آزمایشگاهی نهایتا 10 تا 15 درصد آنها مبتلا هستند.

جهانپور با بیان این که افزایش آمار در گلستان نشان می دهد این استان در حال تبدیل شدن به کانون شیوع کووید 19 است، اضافه نمود: به نظر می آید در گلستان تعداد مبتلایان به صورت چشمگیری در حال افزایش است. همچنین در استان اصفهان با توجه به نزدیکی به کاشان، تعداد مبتلایان با یک شیب تند صعودی رو به افزایش است. همچنین در استان مرکزی هم با توجه به نزدیکی به قم به نظر می آید که تعداد موارد مشکوک به بیماری کووید 19 در حال افزایش است.

  • لزوم خودمراقبتی و رعایت بهداشت

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم خودمراقبتی و رعایت بهداشت از سوی مردم شرح داد: در بسیاری از استان ها مردم به خوبی بهداشت را رعایت می نمایند که از مردم سپاسگزاریم. در عین حال مجددا تاکید می کنیم و از مردم می خواهیم رعایت نکات بهداشتی، بحث خودمراقبتی، کاهش تردد و مراوادات، کاهش رفت وآمدها و سفرهای بین شهری و درون شهری را جدی بگیرند.

به ویژه افرادی که پا به سن گذاشته اند، مبتلایان به بیماری های خاص و مزمن مانند دیابت و... و حتی افرادی که داروهای سرکوبگر سیستم ایمنی مصرف می نمایند، افرادی که تحت شیمی درمانی بوده و هستند حتما ملاحظات جدی تری داشته باشند.

وی تاکید نمود: افراد حتما در خانه ها بمانند، زیرا امن ترین مکان در برابر بیماری کووید 19 خانه ها و شهرهای خودمان است. مردم ترددها را کاهش دهند و به هیچ وجه در تجمعاتی اعم از مراسم ترحیم و... شرکت ننمایند. در عین حال از رسانه ها هم تشکر می کنم که اطلاع رسانی و آموزش عمومی بی نظیری را در این حوزه انجام دادند.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16581

به "افزایش صعودی ویروس کرونا در 3 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش صعودی ویروس کرونا در 3 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید