اورشرت چیست و چگونه آن را استایل کنیم؟

به گزارش شیوا مارکت، این روزها به هر طرف که نگاه کنید، اورشرت هایی را می بینید که مردان آن ها را پوشیده اند. با وجود محبوبیت روزافزون این لباس ها، یافتن برترین اورشرت های همه کاره با تردیدها و سردرگمی های بسیاری همراه می گردد. اگر شما هم مثل بسیاری از مردان و پسران هنوز حتی کاملا مطمئن نیستید که اورشرت چیست، نگران نباشید. در این مقاله، هرآنچه باید درباره این لباس راحت و غیررسمی و استایل با آن بدانید را می خوانید.

اورشرت چیست و چگونه آن را استایل کنیم؟

منظور از اورشرت چیست؟

تقریبا هر لباس غیررسمی که روی بالاتنه پوشیده می گردد از پارچه ضخیم تر از یک پیراهن معمولی و پارچه ای نازک تر از یک ژاکت ساخته شده را از نظر فنی می توان اورشرت نامید. بعضی از افراد حتی کت های جین و کت های لحافی را هم زیرمجموعه اورشرت می دانند. درست است که اورشرت یک اصطلاح کلی است که می تواند برای انواع مختلفی از لباس ها به کار رود، اورشرت که گاهی اوقات پیراهن-ژاکت یا به ندرت شاکت هم نامیده می گردد، یک اصطلاح گسترده است که به نوعی لباس اطلاق می گردد که کاملا پیراهن نیست و نمی توان به آن ژاکت یا کت هم گفت.

با اینکه گاهی اوقات به این لباس کت پیراهنی گفته می گردد، اورشرت ها کت یا ژاکت نیستند. این لباس ها در کمد لباس مردانه موقعیتی منحصر به فرد دارند که کت، ژاکت یا یک پیراهن معمولی نیست.

با اینکه اورشرت ها کت یا ژاکت نیستند، می توانند همان کاربردهای کت یا ژاکت را داشته باشند و گرما و محافظت بیشتری از بدن ارائه نمایند. از آنجایی که اورشرت ها کاربردهای مختلفی دارند، مدل های آن ها بسیار متنوع است.

پارچه سنگین وزن اورشرت برای پوشیدن در هوای سردتر ایده آل است. به خصوص هنگامی که روی تی شرت یا هودی یا زیر کاپشن پوشیده می گردد، اگر دمای هوا کاهش یابد، گرمای مورد احتیاج شما را تأمین می نماید. اورشرت ها برای کار و استراحت در فضای باز مناسب هستند. آن ها اغلب چندین جیب عمیق دارند که می توانید از آن ها برای حمل ابزار یا وسایل دیگر بهره ببرید. بعلاوه، ضخیم بودن پارچه این پیراهن ها می تواند از آن ها در برابر پارگی و ساییدگی محافظت کند. اورشرت ها نه تنها کاربردی هستند، بلکه عالی هم به نظر می رسند. در صورتی که این لباس های زیبا و راحت را به خوبی استایل کنید، به عریض شدن شانه ها و بالاتنه شما یاری می نمایند و می توانند شما را عضلانی تر از حالت عادی نشان دهند. برای اینکه این لباس ها به شما استایل زیبایی بدهند، باید بدانید که انواع اورشرت چیست و در چه موقعیت هایی می توان آن ها را پوشید.

انواع اورشرت

اورشرت ها انواع مختلفی دارند. در نتیجه، مواردی مانند طول سجاف، تعداد جیب، نوع پارچه و ضخامت استانداردی نمی توان برای آن ها در نظر گرفت. نیستند. این لباس ها بیشتر چیزی میان پیراهن و کت هستند. بعضی از اورشرت ها بیشتر شبیه پیراهن هستند و بعضی دیگر بیش از بقیه به کت و ژاکت شباهت دارند. در ادامه، با تنها تعدادی از انواع بی شمار اورشرت ها آشنا می شوید.

اورشرت فلانل

وقتی به یک اورشرت فکر می کنید، اولین چیزی که به ذهنتان می رسد احتمالا یک اورشرت فلانل سنگین وزن با طرح های تیک دار یا تارتان است. اگر در پی لباسی گرم و نرم برای پاییز هستید، اورشرت فلانل برترین گزینه است.

اورشرت پشمی

اورشرت های پشمی برای زمستان ایده آل هستند. برخلاف بیشتر پارچه ها، پشم حتی زمانی که خیس است، به حفظ گرما یاری می نماید. بعلاوه، فوق العاده بادوام است. یک اورشرت پشمی خوب احتمالا قیمت بیشتری نسبت به سایر انواع اورشرت دارد چون فرایند فراوری لباس های پشمی پرهزینه است. خرید اورشرت پشمی با بالاترین کیفیت می تواند هزینه خرید لباس شما در زمستان و پاییز را کاهش دهد و در دراز مدت به صرفه جویی در هزینه های شما یاری کند.

اورشرت ارتشی

اورشرت های الهام گرفته از لباس های ارتشی اغلب دارای جیب های درپوش دار، سردوش ها و گیره هایی روی سرآستین هستند. شما می توانید آن ها را تقریبا به عنوان یک ژاکت مزرعه ای کوچک در نظر بگیرید. اورشرت های ارتشی معمولا در پارچه های نخی یا بوم و در رنگ های یکدست مانند سرمه ای، سبز یا قهوه ای یافت می شوند.

اورشرت جین

جین هم پارچه نخی بافته شده است. اورشرت های جین خلأ میان پیراهن های جین و کت های جین را پر می نمایند. آن ها معمولا کمی بلندتر از کت های جین هستند و طول آن ها باید درست زیر کمربند برسد. اورشرت های جین معمولا جیب هایی روی سینه دارند. اورشرت های جین آبی تیره رسمی تر از رنگ های روشن آن هستند.

اورشرت مخمل کبریتی

پارچه مخمل کبریتی پارچه ای معمولی و بادوام و فوق العاده برای اورشرت ها است. پارچه مخمل کبریتی که تا حدودی نامتعارف است، به شما یاری می نماید تا در میان سایرین متمایز شوید. برای داشتن یک استایل کلاسیک، یک اورشرت مخمل کبریتی قهوه ای رنگ با جیب های دوتایی روی سینه را انتخاب کنید.

اورشرت زیپ دار

بیشتر اورشرت ها دارای دکمه هستند. بااین حال، گاهی اوقات وانید اورشرتی را پیدا کنید که جلوی آن زیپ دارد. این اورشرت ها معمولا بیشتر حالت کت یا ژاکت دارند.

چگونه برترین اورشرت را انتخاب کنیم؟

شلخته یا مرتب به نظر رسیدن با اورشرت به این بستگی دارد که آن را چطور بپوشید. در واقع، تناسب ایده آل این لباس به نحوه استفاده از اورشرت بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر قصد دارید اورشرت خود را روی یک ژاکت ضخیم بپوشید، باید لباسی گشادتر و کمی بلندتر از زمانی که قصد دارید آن را فقط روی یک تی شرت بپوشید، انتخاب کنید. در صورتی که می خواهید بیشتر اوقات آن را روی تی شرت بپوشید هم می توانید سراغ اورشرتی بروید که میزان آن به میزان بدن شما نزدیک تر باشد.

احتمالا متوجه شده اید که اورشرت های اورسایز ترندی محبوب هستند. با وجود این، قبل از اینکه از این ترند پیروی کنید، باید بدانید که به طور کلی، هر چیزی که اورسایز باشد به میزان لباسی که میزان آن مناسب شما است، مجذوب کننده نخواهد بود. بعلاوه، پس از از بین رفتن این ترند، احتمالا چند سال دیگر این اورشرت فقط یک شکت بزرگ قدیمی به نظر می رسد.

اگر همچنان علاقه مند به خرید سایز بزرگ این لباس ها هستید، از طرح های بزرگ و برجسته در رنگ های تند خودداری کنید چون آن ها می توانند یک اورشرت بزرگ را بزرگ تر از آنچه می خواهید جلوه دهند. در عوض، رنگ های ساده یا طرح های کوچک و ملایم تر را انتخاب کنید.

انتخاب یک اورشرت با طول مناسب یک عنصر مهم برای تناسب این لباس است. یک اورشرت خیلی بلند یا خیلی کوتاه، تناسب استایل شما را از بین می برد. در این صورت، بقیه این طور تصور می نمایند که چیزی در لباس شما غیرعادی و خسته نماینده به نظر می رسد، حتی اگر نتوانند دلیل را متوجه شوند.

اورشرت باید به میزان ای بلند باشد که کمربند شما را بپوشاند. شما باید بتوانید دست های خود را بالای سر خود بیاورید بدون اینکه قسمت میانی بدنتان نمایان گردد. سجاف اورشرت هم نباید بیش از حد بزرگ به نظر برسد. قطعا نمی خواهید این طور به نظر برسد که بیش از میزان لباس پوشیده اید. در عوض، می خواهید مطمئن شوید که بیرونی ترین لایه لباس های شما از لایه های زیرین بلندتر است. به عنوان مثال، شما نباید زیر کاپشن بمب افکن که چند سانتی متر کوتاه تر از اورشرت است، یک اورشرت بپوشید.

قوانین پوشیدن اورشرت

برای اینکه اورشرت به تناسب استایل و شیک تر شدن شما یاری کند، باید همواره 3 قانون را برای استفاده از آن رعایت کنید. این قوانین عبارت اند از:

  • به تناسب اورشرت دقت کنید: وقتی صحبت از درست پوشیدن اورشرت می گردد، تناسب آن حرف اول را می زند. مطمئن شوید که این لباس کاملا متناسب میزان بدن شما است و بعد آن را بخرید. هیچ وقت اورشرت سایز بزرگ نپوشید، مگر اینکه بخواهید استایل اورسایز داشته باشید.
  • حداکثر چهار لایه لباس بپوشید: یکی از برترین چیزهایی که درباره هوای سرد وجود دارد این است که می توانید به راحتی لباس های بیشتری را نسبت به ماه های گرم تر بپوشید. گفته می گردد، می توانید لایه های لباس زیادی بپوشید. به طور کلی، سه لایه بهتر از دو لایه به نظر می رسد. لایه های اضافه شده به استایل شما یاری می نماید تا عمق بیشتری داشته باشد. با این حال، هنگامی که علاوه بر اورشرت چهار لایه یا بیشتر دارید، در معرض خطر بزرگ به نظر رسیدن هستید.
  • هرگز اورشرت را درون شلوار فرو نبرید: برخلاف پیراهن های مردانه اورشرت ها را نباید داخل شلوار گذاشت.

ایده هایی برای ست کردن اورشرت

رایان گاسلینگ و دیوید بکهام از هواداران بزرگ اورشرت ها هستند و اگر فکر نمی کنید این مردان عالی به نظر می رسند، رک و پوست کنده بگوییم که به جای اشتباهی آمده اید! اگرچه اورشرت ها فقط مد نیستند، آن ها را در کمد لباس خود نگه خواهید داشت چون همه کاره و مفید هستند. اورشرت ها مانند آهنگ هایی هستند که اگر خوب نوشته شده باشند و با مردم ارتباط عمیقی برقرار نمایند، به یاد خواهند ماند چون مردم همواره عاشق می شوند و مردم همواره طغیان می نمایند و همواره عاشق خواهند شد. لباس ها هم اگر کاربردی نباشند و به خوبی دوخته نشده باشند، به جایی نمی رسند. اورشرت ها در این دسته قرار می گیرند. برای زیباتر و شیک تر به نظر رسیدن اورشرت ها باید روش های استایل آن ها را بدانید. در ادامه، ایده هایی برای ست کردن اورشرت را می خوانید تا از آن ها الهام بگیرید.

پوشیدن یک اورشرت به تنهایی

بسیاری از اورشرت ها را می توان مانند یک پیراهن مردانه معمولی پوشید. برای این کار، اورشرت های جین، ارتشی و فلانل برترین هستند. یک اورشرت فلانل قرمز با شلوار کتان سرمه ای بپوشید. یک جفت کفش چرم قهوه ای و یک کمربند همرنگ هم به کار ببرید.

پوشیدن اورشرت با تی شرت

یک اورشرت باز که روی تی شرت پوشیده می گردد، ظاهری آرام و عالی برای یک شب آرام در کنار آتش دارد. می توانید یک تی شرت کلاسیک یقه خدمه سفید را زیر اورشرت پشمی به رنگ آبی تیره بپوشید. این لباس ها را با شلوار جین خاکستری و کفش های کتانی چرمی مشکی ست کنید. این استایل را با افزودن یک ساعت صحرایی به آن تکمیل کنید.

پوشیدن اورشرت با پولیور

گزینه دیگر برای استایل با اورشرت این است که یک ژاکت بافتنی کشمیر زیر یک اورشرت زیپ دار بپوشید. می توانید یک ژاکت خاکستری را روی یک اورشرت سبز تیره بپوشید. شلوار جین آبی تیره و کفش بروژ هم به زیباتر شدن این استایل یاری می نمایند.

پوشیدن اورشرت برای کارهای یدی

اورشرت در اصل لباسی است که مردان در گذشته برای کارهای یدی می پوشیدند. هنگام انتخاب یک اورشرت برای کارهای یدی، بهتر است مدلی را انتخاب کنید که تا حدودی گشادتر از آن چیزی باشد که احتمالا برای موقعیت های اجتماعی معمولی می پوشید. در پی یک اورشرت با جیب های بزرگ برای نگهداری ابزار و وسایل دیگر باشید. بعلاوه، بهتر است در پی اورشرتی با پارچه های ضخیم و بادوام مانند فلانل یا پشم باشید. پوشیدن یک اورشرت با لباسی که در هنگام کار در فضای باز می پوشید به شما یاری می نماید تا یک تصویر حرفه ای از خود ایجاد کنید.

پوشیدن اورشرت با کاپشن

لباس پوشیدن در هوای سرد می تواند کاری چالش برانگیز باشد. نکته کلیدی در این نوع لباس پوشیدن درک لایه بندی لباس ها است. اورشرت یک لایه میانی عالی برای لباس پوشیدن در زمستان است. برای شرایط واقعا سرد، می توانید یک لباس زیری ساخته شده از پارچه های مصنوعی گرم، سپس یک پلیور یقه دار، یک اورشرت و در نهایت یک کاپشن بپوشید. در نیمه پایینی هم زیر شلوار فلانل خاکستری و چکمه های مجلسی، زیرشلواری بلند بپوشید. یک جفت دستکش چرمی و یک کلاه گرم را هم از قلم نیاندازید.

پوشیدن اورشرت با پیراهن مردانه

اورشرت را می توانید با پیراهن مردانه هم بپوشید. تفاوت واضح در بافت و رنگ این دو لباس به شما یاری می نماید تا استایل بهتری داشته باشید. پیراهنی که از پارچه های سبک تر دوخته شده باشد، فضایی را برای پارچه های سفت تر و ضخیم تر روی پیراهن شما فراهم می نماید. حداقل یکی از این دو باید به رنگ خنثی یا بدون طرح باشد، مگر اینکه به میزان کافی جسور و شجاع باشید که بتوانید استایل دوگانه داشته باشید. البته، باید مراقب باشید که پیراهن و اورشرت را با دقت انتخاب کنید تا استایل شما برترین تأثیر را داشته باشد.

کلام آخر

اورشرت یک افزودنی فوق العاده و انعطاف پذیر به کمد لباس هر مردی است که روشی شیک برای لایه بندی و سازگاری با موقعیت های مختلف و شرایط آب و هوایی می خواهد. اگر روش استایل با اورشرت ها را بدانید، می توانید آن ها را تقریبا در هر موقعیت غیررسمی بپوشید. این لباس را حتی در تابستان هم می توانید بپوشید. کافیست یک اورشرت با پارچه سبک و قابل تنفس مانند پارچه های پنبه ای یا نخی انتخاب کنید و آن را روی لباس های نازک تر بپوشید تا هم برای روزهای تابستان لباس خنکی داشته باشید و هم در شب های گاه خنک تابستان لباسی برای محافظت در برابر سرمای هوا پوشیده باشید. هرچند اورشرت باید میزان متناسب با میزان بدن شما داشته باشد، در صورت پوشیدن این لباس روی لباس های دیگر یا مدل دادن آن به روش اورسایز باید اورشرتی یک یا دو شماره بزرگ تر انتخاب کنید.

منبع: realmenrealstyle

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 تیر 1403 بروزرسانی: 16 تیر 1403 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 30135

به "اورشرت چیست و چگونه آن را استایل کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اورشرت چیست و چگونه آن را استایل کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید