اولین خانه برک ایران در شهر مود تجهیز شد

به گزارش شیوا مارکت، عملیات تعمیر، تجهیز و راه اندازی اولین خانه برک ایران در شهر مود از توابع شهرستان سربیشه شروع شد.

اولین خانه برک ایران در شهر مود تجهیز شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان سربیشه در این رابطه گفت: راه اندازی اولین خانه برک با معرفی هرچه بیشتر هنرصنعت فاخر برک بافی که دارای پیشینه زیادی در خراسان جنوبی و خصوصا شهر مود است و به منظور توسعه و ترویج این هنر ارزشمند بیش از یکسال است که در دستور کار این نمایندگی قرار گرفته و خوشبختانه با پیگیری های اجرا شده به زودی شاهد راه اندازی و افتتاح این پروژه ارزشمند خواهیم بود.

هاشم اتفاقی گفت: هنرصنعت برک بافی بالغ بر 3 سال است که در شهر مود احیا شده و در طول این مدت معدود صنعتگران پیشکسوت این رشته به تولید برک مشغول بوده اند. لیکن در نظر درایم با توسعه و ترویج این هنرصنعت در سطح شهر و بخش مود گامی بلند را به سوی ثبت ملی و جهانی شدن این هنر برداریم و در این راستا به یاری جوامع محلی نیازمندیم.

وی اضافه کرد: عملیات مرمت ، تعمیر و تجهیز ساختمان که قرار است به عنوان اولین خانه برک در شهر مود مورد بهره بردری قرار گیرد از چند روز پیش شروع شده و قرار است که این مجموعه همکزمان با روز جهانی صنایع دستی که مصادف با 20 خرداد ماه می باشد افتتاح گردد.

اتفاقی اذعان کرد: در خانه برک فرایند کامل صنعت برک بافی از مرحله تولید کرک تا تبدیل آن به پارچه و البسه رد این خانه به نمایش گذاشته خواهد شد و دوره های آموزشی برای علاقه مندان نیز در این محل برگزار خواهد شد.

tour-canada.ir: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان 99 را با ما تجربه کنید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9139

به "اولین خانه برک ایران در شهر مود تجهیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین خانه برک ایران در شهر مود تجهیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید