ایده های طراحی حمام کوچک

به گزارش شیوا مارکت، طراحی حمام کوچک کمی سخت به نظر می آید زیرا یافتن فضای کافی برای قرار دادن وسایل و لوازم ضروری امری چالش برانگیز است. طراحی دکوراسیون حمام مانند سایر قسمت های خانه حائز اهمیت است و طراحان تمام کوشش خود را می کنند تا دکوراسیونی بی نظیر در این بخش از خانه طراحی کنند. امروزه اکثر افراد در خانه های آپارتمانی زندگی می کنند که این خانه ها دارای حمام های کوچک هستند. عمده ترین مشکل این حمام ها کمبود نور و فضای کافی برای قرار دادن وسایل است. طراحان با ارائه ایده های خلاقانه راهکارها و پیشنهاداتی ارائه می دهند که با استفاده از آنها می توان فضای یک حمام کوچک را به فضایی جذاب و دوست داشتنی تبدیل نمود. در این نوشته از ما سعی نمودیم به چند نمونه پیشنهاد که از طرف طراحان برای طراحی حمام های کوچک ارائه شده اند بپردازیم. این پیشنهادات کلیدی یاری می کنند فضای حمام شما بازتر و دلگشاتر به نظر بیاید. با ما همراه باشید.

ایده های طراحی حمام کوچک

به جای قرار دادن حوله های رنگارنگ و بافت دار در کابینت های بزرگ آنها را در معرض نمایش بگذارید. با انجام اینکار رنگ های روشن و جذاب به فضای حمام کوچک شما اضافه می شوند و فضا صمیمی تر و گرم تر خواهد شد. مرتب چیدن حوله ها و لوازم رنگارنگ در قفسه های باز و باکس های چوبی زیبایی حمام شما را دوچندان می نماید و باعث حذف کابینت های ساده ای می گردد که هیچ جذابیتی به حمام نمی بخشند. برای قرار دادن وسایل و لوازم در حمام می توانید از راهکارهای زیر ایده بگیرید:

  • برای بهینه سازی فضا می توانید قفسه های دیواری شناور بر روی دیوار نصب کنید.
  • استفاده از نردبان های رنگارنگ به حمام شما هویت می بخشند و فضایی مناسب برای قرار دادن جعبه های مختلف فراهم می نمایند.
  • سینک هایی که زیر آنها با پارچه های زیبا پوشیده شده اند فضایی مناسب برای قرار دادن لباس های کثیف خارج از دید افراد فراهم می نمایند.
  • جعبه های چوبی را می توان هم به دیوار و هم بر روی زمین در دسترس قرار داد.
  • به قفسه ها و جعبه های چوبی در حمام نظم و ترتیب دهید و حوله ها و لوازم را مرتب در آنها بچینید.

کاربرد اشیاء کلید اصلی طراحی حمام های کوچک است. وسایل و لوازم اضافی و ناکارآمد فضا را شلوغ و بهم ریخته نشان می دهند. بنابراین سعی کنید از وسایلی استفاده نمائید که کاربرد داشته باشند. حضور وسایلی که کاربرد ندارند فضای حمام های کوچک را دلگیر و محدود نشان می دهند. برای دلگشاتر نشان دادن فضای حمام می توانید از راهکارهای زیر بهره ببرید:

  • در زیر سینک روشویی یک سبد برای قرار دادن وسایل یا لباس ها قرار دهید.
  • از فضای کانتر برای ذخیره سازی وسایل مورد احتیاج بهره ببرید به جای آنکه آنها را به نمایش بگذارید.
  • توپ های پنبه ای و صابون ها را درون محفظه های شیشه ای قرار داده و درون قفسه های دیواری شناور جا دهید.
  • جعبه هایی که روی هم چیده می شوند را در درون کابینت یا بالای خشک کن بگذارید.

در طراحی حمام های کوچک پالت رنگی را معین کنید. رنگ آمیزی دیوارهای حمام کمی وقت گیر است به همین دلیل با در نظر دریافت زمان زودتر رنگ آمیزی را آغاز کنید. رنگ های خنثی فضای حمام را زیباتر و آرام تر نشان می دهند و محبوبیت آنها نسبت به سایر رنگ ها بالاتر است. برای رنگ آمیزی حمام کوچک خود به پیشنهادات زیر توجه کنید:

  • برای ایجاد یک تم پایه از رنگ های خنثی استفاده نمائید.
  • رنگ های روشن و مایل به سفید فضای حمام را تمیزتر و بهداشتی تر نشان می دهند.
  • برای ایجاد عمق و خلاقیت به فضا از الگوها و بافت های زیبا بهره ببرید.

بهترین روش برای افزایش جذابیت در حمام و زیباتر کردن فضای آن استفاده از حوله های رنگارنگ, کاشی های زیبا, فرش, دیوارپوش و … است. برای ایجاد دکوراسیونی بی نظیر و رنگارنگ از جاصابونی ها و اکسسوری های جذاب استفاده نمائید. علاوه بر آن رنگ آمیزی قاب دور آینه نیز یاری شایانی به زیبایی فضا می نماید.

quiz1.ir: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: ساختمانچی
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 14089

به "ایده های طراحی حمام کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های طراحی حمام کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید