ایران در حوزه هوش مصنوعی پیشتاز است

به گزارش شیوا مارکت، آمار ها نشان می دهد که ایران توانسته در حوزه هوش مصنوعی رشد چشمگیری داشته باشد.

ایران در حوزه هوش مصنوعی پیشتاز است

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این روز ها واژه هوش مصنوعی را زیاد می شنویم. این فناوری نوین به سرعت در حال باز کردن جای خود میان پیشرفته ترین و پرکارکردترین حوزه ها است. بسیاری از کارشناسان در این حوزه معتقد هستند که هوش مصنوعی آمده است تا جهانی ما را زیر و رو کند.

هوش مصنوعی امکان یادگیری از تجربیات، تطبیق یافتن با ورودی های جدید و انجام وظایف مانند انسان را برای ماشین ها فراهم می نماید. پیش بینی ها از این حکایت دارد که به زودی شیوه زندگی روزانه با این فناوری تغییر می نماید.

این فناوری بر شبکه های عصبی پیچیده ای راسخ است که اطلاعات را با استفاده از معماری های گوناگون که شامل لایه ها و گره ها می شوند، پردازش می نماید که تقریبا مشابه عملکرد های سلول های عصبی در مغز انسان است.

جهان در این حوزه به سرعت در حال رشد است. در ایران نیز اتفاقات خوبی با تکیه به توانمندی نیروی انسانی خلاق اتفاق افتاده است. جدیدترین رتبه بندی سایمگو خبر های خوشی برایمان در این حوزه دارد و نشان می دهد مقام نخست حوزه هوش مصنوعی در غرب آسیا از آن ایران است.

این داده نما (اینفوگرافی) رشد کشورمان در این حوزه را بیان نموده است:

italyro.ir: تور ونیز: تور ونیز ارزان قیمت، تور ونیز ایتالیا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 14055

به "ایران در حوزه هوش مصنوعی پیشتاز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در حوزه هوش مصنوعی پیشتاز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید