ایران چندمین کشور صادرکننده فوتبالیست است؟

به گزارش شیوا مارکت، مرکز بین المللی مطالعات ورزشی (CIES) در سوئیس در دویست و نودودومین شماره هفته نامه خود اقدام به معرفی کشورهای دارای بیشترین صادرات بازیکن فوتبال (بیشترین لژیونر) جهان کرده است.

ایران چندمین کشور صادرکننده فوتبالیست است؟

در این رده بندی که آمارهای آن مربوط به سال 2019 است، ایران با داشتن 28 بازیکن فوتبال در کشورهای خارجی، در جایگاه هشتادم واقع شده است. کشورهای برزیل (1600 بازیکن)، فرانسه (1027 بازیکن) و آرژانتین (972 بازیکن) نیز در رده های اول تا سوم این رده بندی قرار دارند.

همچنین در این رده بندی درصد لژیونرهای کشورهای مختلف که در بالاترین سطوح باشگاهی توپ می زنند مشخص شده که در مورد ایران این رقم 92.9 درصد است. در مورد کشورهای برزیل، فرانسه و آرژانتین این اعداد به ترتیب 74.6 درصد، 74 درصد و 75.5 درصد است. در واقع این سه کشور مجموعاً نزدیک به 22.5 درصد از نیروی کار خارجی شاغل در فوتبال 186 کشور جهان را تشکیل داده اند.

همان طور که در این رده بندی مشخص است، برزیل در قاره آمریکا، نیجریه در قاره آفریقا (399 بازیکن) و ژاپن در قاره آسیا (161 بازیکن) بیشترین لژیونر را در سال میلادی گذشته داشته اند.

محبوب ترین مقصد برای لژیونرهای برزیلی با اختلاف زیاد ابتدا پرتغال است و پس از آن کشورهای ایتالیا و ژاپن. در مورد لژیونرهای فرانسوی، محبوب ترین مقاصد، انگلیس، بلژیک و لوکزامبورگ و در مورد فوتبالیست های آرژانتینی هم شیلی، مکزیک و اسپانیا محبوب ترین مقاصد بوده اند.

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: فرارو
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 19690

به "ایران چندمین کشور صادرکننده فوتبالیست است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران چندمین کشور صادرکننده فوتبالیست است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید