تحولات دیجیتال در بانکداری اسلامی

به گزارش شیوا مارکت، به تازگی هیات خدمات اقتصادی اسلامی اقدام به انتشار نوزدهمین گزارش و مقاله تحقیقاتی خود در موضوع تحولات دیجیتال در بانکداری اسلامی کرد.

تحولات دیجیتال در بانکداری اسلامی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، در گزارش (WP-19)، فعالیت های عملیاتی و رویکردهای نظارتی مربوط به چگونگی فرایند تحولات دیجیتال در مقوله بانکداری اسلامی در کشورهای عضو هیئت خدمات اقتصادی اسلامی مورد آنالیز قرار گرفته است. آنالیز شرایط موجود، فناوری و تکنولوژی اتخاذ شده و منطق دیجیتال شدن بانک های اسلامی از مواردی هستند که به طور خاص در این گزارش بدان پرداخته شده است.

نکاتی همچون رویکردهای نظارتی، چالش ها، خطرات احتیاطی و پیامدهای ثبات اقتصادی ناشی از دیجیتال شدن بانک های اسلامی نیز مورد توجه قرار گرفته است. یافته های این تحقیق حاکی از آن است که فرایند دیجیتال سازی در بیشتر بانک های اسلامی همچنان در حال اجرا است و توجه به این مقوله به ویژه از زمان شیوع و فراگیری بیماری کووید 19 بیش از پیش بوده است.

از جمله موارد دیگری که در گزارش مذکور به عنوان دلیل برای دیجیتال سازی بانک های اسلامی مطرح شده، تقویت رقابت، افزایش کارایی عملیاتی و بهبود رضایت مشتری می باشد. در این راستا باید توجه داشت که به منظور دستیابی و بهبود فرآیند دیجیتال سازی بانک های اسلامی به زیرساخت های اصلی و فناوری هایی همچون کیف پول دیجیتال[1]، کیف پول همراه[2]، احراز هویت بیومتریک[3]، رابط برنامه نویسی مصنوعی[4] احتیاج است.

نسخه الکترونیکی گزارش حاضر در وب سایت IFSB در دسترس عموم واقع شده است. علاقه مندان می توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه کنند.

زینب بیابانی (کارشناس پژوهشکده پولی و بانکی)

->

کالارنا: کالارنا | تا حالا از ارزانترین فروشگاه اینترنتی خرید کردید؟

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 28515

به "تحولات دیجیتال در بانکداری اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحولات دیجیتال در بانکداری اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید