ترامپ: تست کرونا دادم، سفر اتباع انگلیس و ایرلند به آمریکا ممنوع می گردد

به گزارش شیوا مارکت، رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه بیان کرد، تست ابتلای به ویروس کرونای جدید را داده و منتظر نتیجه آن است.

ترامپ: تست کرونا دادم، سفر اتباع انگلیس و ایرلند به آمریکا ممنوع می گردد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید همراه با مایک پنس، معاونش و رئیس تیم ضربت ویژه مقابله با شیوع کروناویروس جدید در دولتش به خبرنگاران گفت: من هم شب گذشته تست ابتلای به کروناویروس را دادم.

او اضافه نمود، به این خاطر در این تست شرکت نموده چون خبرنگاران از او درباره اینکه چرا این کار را نمی نماید سوال می کردند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: آنها تست را به آزمایشگاه فرستادند و نتیجه آن در عرض چند روز آینده اعلام خواهد شد.

این در حالی است که ترامپ روز آدینه در کنفرانسی خبری در محل باغ رُز در کاخ سفید گفته بود، احتمالا بعد از فاش شدن تماسهایش با دو نفری که بعدا ابتلایشان به کرونا تایید شد، آزمایش ابتلا به کرونا خواهد داد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه این کنفرانس خبری توضیح داد: تنها به این خاطر تصمیم به دادن این تست گرفتم چون مطبوعات دچار جنون شده بودند.

او گفت، دقیقا نمی داند که نتیجه این آزمایشش کی معین می گردد و تنها گفت: من نمی دانم. طی یک یا دو روز آینده معین می گردد!

ترامپ در عین حال به خبرنگاران اظهار کرد، دمای بدن وی کمی قبل از آنکه به این کنفرانس خبری بیاید سنجیده شده و کاملا عادی بوده است.

در این کنفرانس خبری به غیر از ترامپ و معاونش همچنین استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، بن کارسون، وزیر مسکن و مقام های ارشد بهداشت ودرمان این کشور نیز حضور داشتند.

رئیس جمهور آمریکا خاطر نشان کرد، انگلیس و ایرلند به فهرست کشورهایی که سفر اتباعشان به آمریکا به سبب نگرانی از بابت شیوع کروناویروس جدید ممنوع شده، اضافه می شوند.

ترامپ توضیح داد، ممنوعیتهای مسافرتی جدید قرار است روز دوشنبه به طور رسمی از سوی دولت آمریکا اعلام شوند.

وی اضافه نمود: ما خیلی جدی به این قضیه نگاه می کنیم چون این کشورها متاسفانه کمی (در گسترش ویروس) فعال بوده اند و ما این فهرست را آنالیز نموده و قرار است آن را اعلام کنیم.

ترامپ روز چهارشنبه یک ممنوعیت 30 روزه را برای سفر اتباع خارجی بیشتر کشورهای اروپایی به آمریکا به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونای جدید اعلام نمود که البته در آن فهرست انگلیس و ایرلند حضور نداشتند.

معاون رئیس جمهور آمریکا هم در ادامه این کنفرانس خبری با اعلام اینکه دولت این کشور تمامی سفرها از انگلیس و ایرلند را به خاک آن به حال تعلیق در می آورد، توضیح داد: البته آمریکایی های حاضر در انگلیس و ایرلند می توانند به خانه بازگردند.

پیشتر گزارش شده بود که دمای بدن تمام کسانی که به دونالد ترامپ و مایک پنس نزدیک می شوند، کنترل می گردد.

به نوشته ان بی سی نیوز، یک عضو تیم مطبوعاتی کاخ سفید نیز در جریان کنفرانس امروز به دلیل بالا بودن بیش از حد دمای بدنش از مایک پنس دور نگه داشته شد.

در عین حال ترامپ در این کنفرانس خبری گفت، میخواهد تست ابتلای به کروناویروس جدید را برای تمامی آمریکایی ها رایگان کند.

مجلس نمایندگان آمریکا اوایل امروز یک بسته ویژه یاری به مقابله با کروناویروس را که شامل آزمایشات رایگان، مرخصی های اضطراری باحقوق و منابع دیگر به هدف مقابله با این بحران می شد، تصویب کرد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه اظهاراتش از کنگره آمریکا به خاطر آزادسازی بودجه 1.8 میلیارد دلاری برای مقابله با کروناویروس جدید تشکر کرد.

او همچنین گفت، از مایک پنس، رئیس تیم ضربت ویژه دولت آمریکا برای مقابله با کروناویروس نیز تشکر می نماید چون روزی 20 ساعت در این زمینه کار نموده است.

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 17260

به "ترامپ: تست کرونا دادم، سفر اتباع انگلیس و ایرلند به آمریکا ممنوع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: تست کرونا دادم، سفر اتباع انگلیس و ایرلند به آمریکا ممنوع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید