تولوم، شهر باستانی تمدن مایا، مکزیک

به گزارش شیوا مارکت، تولوم (Tulum) شهری باستانی در مکزیک است.این شهر در ایالت یوکاتان (Yucatan) واقع در شبه جزیره شمالی یوکاتان واقع شده است.

تولوم، شهر باستانی تمدن مایا، مکزیک

تولوم یکی از قدیمی ترین نواحی مسکونی در مکزیک به شمار می رود.طبق شواهد، تولوم عبادتگاه و محل خلوت گزینی پادشاهان مایا بوده است.

شهر تاریخی تولوم که اکنون در کنار دریاست، هزاران سال پیش در یک منطقه جنگلی قرار داشته است.تا کنون در جریان کاوش های باستان شناسی در این منطقه، علاوه بر استخوان های انسان، استخوان های حیوانات غول پیکر نیز کشف شده است.گردشگرانی که پا به این منطقه می گذارند، به خوبی در می یابند که چرا مایاها این مکان زیبا و رویایی را برای استراحت و نیایش انتخاب نموده اند.

صبحگاهان که خورشید از افق دریای کارائیب بالا می آید، بهترین زمان برای گشت و گذار در تولوم است.تولوم بیشتر به دلیل ساختمان های باستانی مربوط به قوم مایا شهرت دارد.

این ساختمان ها در لبه ساحل و در زمان افول تمدن مایا ساخته شده است.بناهای باستانی تولوم، سومین مکان پربیننده گردشگری در مکزیک است.

رتبه اول و دوم این صندلی باارزش، به ترتیب به شهر باستانی تئوتی اوآکان (Teotihuacan) و چیچن ایتزا (Chichen Itza) که از آن به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید یاد می گردد، اختصاص دارد.

اصلی ترین جاذبه های گردشگری تولوم عبارتند از: بناهای باستانی، zona hotelera، خرابه های شهر پوبلو (pueblo) و منطقه طبیعی Sian Kaan که در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است.

لازم به ذکر است یکی دیگراز جاذبه های گردشگری ایالت یوکاتان، هزاران سنوت (cenote) عمیقی است که بعضی از آنها حتی تا صدها متر عمق دارد.سنوت (cenote) به چاه های عمیقی گفته می گردد که معمولاً در سنگ های نرم آهکی پدید می آید.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: لست سکند
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 14566

به "تولوم، شهر باستانی تمدن مایا، مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولوم، شهر باستانی تمدن مایا، مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید