ثبت 123 هکتار زمین مسکن ملی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش شیوا مارکت، به گفته مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد 123 هکتار زمین مسکن ملی در این استان ثبت شد.

ثبت 123 هکتار زمین مسکن ملی در کهگیلویه و بویراحمد

زمان خوب با اشاره به اینکه بالغ بر 123 هکتار زمین در راستای قانون جهش فراوری مسکن در استان بنام سازمان ملی زمین و مسکن ثبت شده است گفت: 20 هزار شرکت در سامانه ثبت شرکت ها در استان ثبت شد.

زمان خوب اضافه نمود: گچساران با 5 پلاک ثبتی بیش از 83 هکتار زمین را ثبت نموده و در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یک پلاک با بالغ بر 25 هکتار و در شهرستان دنا 3 پلاک و شهرستان بهمئی 2 پلاک با مجموع 15 هکتار زمین به نام سازمان ملی زمین و مسکن، برای ساخت مسکن ملی ثبت شد.

وی با بیان اینکه یک میلیون و 365 هزار هکتار از اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد تا به امروز تثبیت و در سامانه جامع املاک ثبت و بارگذاری شد گفت: حجم خدمات الکترونیکی این سازمان با عبور از فرآیند های سنتی به حدود 90 درصد رسیده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد ثبت شرکت ها را یکی از زیرشاخه های ثبت اسناد و املاک در حوزه مالی اعلام نمود و ابراز داشت: با ثبت شرکت و موسسات، آسایش و امنیت مالی در حوزه سرمایه گذاری ومعاملات ایجاد می گردد.

به گفته مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، تا به امروز بیش از 20 هزار شرکت در سامانه ثبت شرکت های کهگیلویه و بویراحمد ثبت شد.

سال گذشته بود که با ورود مجلس برای حمایت از دولت در نهضت خانه سازی، قانون جدیدی مصوب شد که به غیر از وزارت راه و شهرسازی سایر دستگاه ها را به تامین زمین ساخت مسکن اجبار می کرد.

مطابق ماده 10 قانون جهش فراوری و تامین مسکن که مردادماه 1400 تصویب و مهرماه همان سال به دستگاه های دولتی ابلاغ شد، تمامی وزارتخانه ها، موسسات و دستگاه های دولتی مکلف شدند نسبت به واگذاری و تحویل رایگان اراضی در اختیار خود ظرف دو ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون بنا به درخواست وزارت راه و شهرسازی اقدام نمایند.

خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1401 بروزرسانی: 24 مهر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29974

به "ثبت 123 هکتار زمین مسکن ملی در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 123 هکتار زمین مسکن ملی در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید