حضور باشگاه های بزرگ در لیگ کشتی نباید مقطعی باشد

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، چندی پیش احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال پس از جلسه با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، تمایل خود را برای حضور در رقابتهای لیگ برتر کشتی اعلام کرد. اتفاقی که سالیان قبل هم شاهد آن بودیم و باشگاه بزرگی همچون پرسپولیس هم در لیگ کشتی تیمداری کرد، اما سرانجام چندان مطلوبی نداشت.

حضور باشگاه های بزرگ در لیگ کشتی نباید مقطعی باشد

به همین دلیل امیر توکلیان مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد و یکی از مربیان باسابقه در بحث تیمداری در لیگ کشتی به خبرنگاران گفت: به طور کل حضور تیم های بزرگ و نامدار در لیگ کشتی را باید به فال نیک گرفت، اما این حضور نباید مقطعی و کوتاه مدت باشد. طبیعتا اگر یک باشگاه بزرگ و مردمی تنها برای یکسال در کشتی حضور یابد و سپس از ادامه حضور خودداری کند، هیچ تاثیری در رشد و اعتلای کشتی ندارد.

وی در خصوص اعلام آمادگی باشگاه استقلال برای حضور در لیگ کشتی گفت: اگر متولیان باشگاه استقلال قصد دارند در کشتی سرمایه گذاری کنند، نباید فقط به حضور در یک دوره لیگ محدود شود. زمانی می توان به این موضوع خوشبین بود که باشگاه استقلال یا هر باشگاه بزرگ دیگری، قصد حضور طولانی مدت و سرمایه گذاری در بحث تاسیس مدرسه کشتی و احداث سالن و .... این اقدامات را داشته باشد. در غیر این صورت نمی توان حضور مقطعی این باشگاه ها را چندان مثبت و تاثیرگذار خواند.

توکلیان به بحث آغاز احتمالی لیگ کشتی در شرایط کنونی نیز اشاره کرد و گفت: همه می دانیم کشور درگیر شیوع ویروس کروناست و تقریبا همه چیز تحت تاثیر این معظل قرار گرفته است. مسئولان فدراسیون کشتی اگر قصد برگزاری لیگ را دارند باید حتما در چارچوب پروتکل های ویژه بهداشتی اقدام کرده و حتما رقابتها را در فضای باز برگزار کنند.

وی در پایان گفت: برای برگزاری لیگ کشتی باید تست کرونا از کشتی گیران، مربیان، داوران و عوامل اجرایی انجام شود و رقابتها را طی دو روز برگزار کرد. به هر حال برگزاری چنین مسابقاتی در این شرایط، رعایت پروتکل های بهداشتی خاص و حیاتی را می طلبد که در غیر این صورت ممکن است تبعات بسیار ناگواری برای ورزش و قهرمانان ملی داشته باشد.

به گزارش خبرنگاران، متولیان فدراسیون کشتی مدتی است با تمام توان در نظر دارند با جلب نظر ستاد مقابله با کرونا و کسب مجوز، زمینه برپایی تمرینات قرنطینه ای آزاد و فرنگی کاران و همچنین برگزاری لیگ را مهیا کنند.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22347

به "حضور باشگاه های بزرگ در لیگ کشتی نباید مقطعی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور باشگاه های بزرگ در لیگ کشتی نباید مقطعی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید