خبرنگاران دفن زباله شهرهای همجوار چالش جدید شهر بناب

به گزارش شیوا مارکت، تبریز- خبرنگاران - محل دفن زباله ها در بناب با وسعت 15 هکتار در 7 کیلومتری این شهر و نزدیک منطقه گردشگری قره قشون واقع شده است و به تازگی یکی از شهرهای اطراف بطور شبانه و بدون هماهنگی های قبلی اقدام به تخلیه زباله های خود در این محل می نماید.

خبرنگاران دفن زباله شهرهای همجوار چالش جدید شهر بناب

دفن زباله به یکی از معظلات زیست محیطی بناب تبدیل شده است و این در حالی است که هر چند محل دفن زباله در این شهر مناسب نیست ولی زیرساخت های لازم برای دفن بهداشتی زباله های فراوریی تا حدودی مهیا است.

سال گذشته به دنبال تشکیل جلساتی با حضور مسوولان استانداری قرار بود کارخانه بازیافت زباله جنوب آذربایجان شرقی در شهرستان بناب راه اندازی گردد که با شروع به کار آن حدود 250 تن زباله فراوریی روزانه شهرستان های بناب، ملکان، عجب شیر، بخش لیلان و شهر خوشه مهر در این کارخانه بازیافت گردد اما این تصمیم تا به امروز به رغم گذشت بیش از یک سال عملیاتی نشده است.

محبوب تیزپاز نیاری شهردار بناب در جواب پرسش خبرنگار خبرنگاران مبنی بر وجود بعضی شایعات مبنی بر خالی کردن زباله یکی از شهرهای اطراف در محل دفن زباله های بناب ضمن تأیید این خبر گفت: در روزهای اخیر طی دو سه نوبت اقدام به تخلیه زباله در این محل از سوی یکی از شهرهای اطراف شده است که بلافاصله ضمن شناسایی با هماهنگی های بعمل آمده، خودرو حمل زباله نیز توسط نیروی انتظامی توقیف شد و پس از آن هیچ گونه تخلیه زباله ای اتفاق نیفتاده است.

در شرایطی که شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم تخلیه زباله های شهرهای دیگر می تواند ناقل این ویروس بوده و به شیوع آن یاری مضاعف کند و به همین دلیل علاوه بر مسئولیت خطیر مسوولان شهرستان، فعالان زیست محیطی نیز در این ارتباط وظیفه خطیری دارند و قطع یقین وظیفه و رسالت فعالان زیست محیطی ایجاب می نماید که به بهداشت و سلامتی شهروندان حساس باشند.

شهرستان 140 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.

هم اکنون حدود 130 تن زباله در شهرستان بناب فراوری می گردد که 75 درصد زباله ها به صورت تر و 25 درصد باقی آن بصورت خشک است.

سرانه فراوری زباله در شهرستان بناب 950 گرم بوده و روش جمع آوری زبالهمکانیزه است و 6 دستگاه خودرو و 800 باکس زباله به این امر اختصاص یافته است.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 18130

به "خبرنگاران دفن زباله شهرهای همجوار چالش جدید شهر بناب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دفن زباله شهرهای همجوار چالش جدید شهر بناب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید