خبرنگاران مقام ارشد کمیته بین المللی: المپیک توکیو باید ساده و امن برگزار گردد

به گزارش شیوا مارکت، تهران- خبرنگاران- مقام ارشد کمیته بین المللی المپیک تاکید نمود که المپیک توکیو باید تابستان سال آینده در نسخه ای مختصر و ساده شده، برگزار گردد زیرا سلامت و امنیت ورزشکاران مهم ترین موضوع در تمام برنامه ریزی ها است.

خبرنگاران مقام ارشد کمیته بین المللی: المپیک توکیو باید ساده و امن برگزار گردد

جان کوتس استرالیایی ریاست کمیسیون هماهنگی کمیته بین المللی را برای المپیک توکیو برعهده دارد؛ المپیکی که به دلیل پاندمی ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاده و قرار است سال آینده میلادی برگزار گردد.

کوتس که نایب رییس کمیته بین المللی المپیک نیز محسوب می گردد یک روز پس از شروع شمارش معکوس برای مراسم افتتاحیه المپیک توکیو، در نامه ای به نشریه دیلی تلگراف چاپ سیدنی نوشت: خبر خوب این است که هر 42 استادیوم مهیا شده برای بازی ها دوباره تامین امنیت شده است. برنامه مسابقات تغییر نکرده است.

وی اضافه نمود: اما باید هزینه تحمیل شده ناشی از تعویق المپیک را کاهش داده و به منظور حصول اطمینان از برگزاری کارآمد، امن و پایدار بازی ها، آن را ساده و مختصر برگزار کنیم.

کوتس در ادامه توضیح داد: در فاصله یک سال مانده، هیچ تصویر واضحی مبنی بر شکل ساده شده بازی ها در دسترس نیست. شرایط مرتبط با کووید-19 چه در داخل و چه در سطح بین المللی مدام در حال تغییر است.

کوتس در این نامه نوشته است که اعمال تدابیر مقابل با کووید-19 به هیچ هنوان مسوولیت آسانی نخواهد بود اما وی در عین حال تعهد بالا از سوی دولت ژاپن، دولت محلی توکیو و کمیته سازماندهی مسابقات به منظور انجام این مهم را مورد استقبال قرار داد.

وی ادامه داد: کمیته بین المللی المپیک و شرکای ژاپنی ما، هر کاری که در توان داشته باشند انجام می دهند تا اطمینان حاصل نمایند که نه تنها بازی ها طبق برنامه سال آینده برگزار می گردد بلکه ورزشکاران همچنان اولویت اصلی و اولیه در تمامی برنامه های ما باقی می مانند. بله؛ ما می خواهیم که ورزشکاران سرتاسر دنیا لحظه المپیکی خود را درست مثل رویاهایشان تجربه نمایند اما این نکته حیاتی است که آنها این لحظه را در محیطی که امنیت و سلامت آن تضمین شده باشد، تجربه نمایند.

کوتس که ریاست کمیته ملی المپیک استرالیا را نیز برعهده دارد، اضافه نمود که واکنش ورزشکاران کشور به تعویق المپیک، الهام بخش بوده است.

وی در این خصوص تاکید نمود: تمامی ورزشکارانی که رویای توکیو را در سر می پرورانند، مجبور شده اند تا برنامه های خود را برای بازی ها بار دیگر تنظیم نمایند و در این جهت انعطاف پذیری چشمگیری را از خود به نمایش گذاشته اند.

baham1.ir: مجله باهام: با هم سفر کنیم

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21814

به "خبرنگاران مقام ارشد کمیته بین المللی: المپیک توکیو باید ساده و امن برگزار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقام ارشد کمیته بین المللی: المپیک توکیو باید ساده و امن برگزار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید