دبیرکل جنبش مسیحی عراقی: آقای ترامپ این خشم روزافزون ملت عراق است، ما عراقی هستیم و از ایران هم نیامده ایم

به گزارش شیوا مارکت، دبیرکل جنبش بابلیون(از مسیحیان عراق) به لفاظی و اظهارات تحریک آمیز دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پی تجمع مردم خشمگین عراق در برابر سفارت این کشور واکنش نشان داد.

دبیرکل جنبش مسیحی عراقی: آقای ترامپ این خشم روزافزون ملت عراق است، ما عراقی هستیم و از ایران هم نیامده ایم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ریان الکلدانی دبیرکل جنبش بابلیون (از مسیحیان) عراق در واکنش به تهدیدها و اظهارات تحریک آمیز شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: آقای ترامپ! ما اینجا ایستاده ایم و از ایران هم نیامده ایم. ما عراقی هستیم؛ فرزندان و برادران کسانی که آنها را کشتید. این خشم روزافزون ملت عراق است و قول می دهیم که از بدترین کابوس های تو بدتر خواهد شد.

الکدانی خود را به مقابل سفارت آمریکا و شرکت کنندگان در تحصن علیه این کشور رسانده و عکسی از حضور خود را در توئیت خود منتشر کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه طی پیامی توئیتری در اظهاراتی تحریک آمیز از مردم عراق خواسته بود علیه ایران وارد عمل شوند.

ترامپ که سفارت کشورش در بغداد امروز در محاصره صدها تن از شهروندان عراقی معترض به حمله نیروهای آمریکایی به پایگاه های حشد شعبی بود، در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: خطاب به میلیون ها عراقی که خواستار آزادی هستند و نمی خواهند که تحت سیطره و کنترل ایران باشند، اکنون وقت شماست!.

صدها شهروند معترض عراقی پس از تشییع شهدای حملات هوایی آمریکا به پایگاه های گردان های حزب الله در غرب عراق، در برابر سفارت آمریکا در بغداد دست به تظاهرات گسترده زده و چادرهای تحصن را در محل به پا کرده اند.

معترضان عراقی شعارهایی بر ضد آمریکایی ها و لزوم اخراج آنها سر دادند، در پلاکاردی نوشته شده است: عراق دیگر برای آمریکا و مزدورانش امن نیست.

شامگاه یکشنبه هشتم دی، مواضع گردان های حزب الله عراق وابسته به حشد شعبی در شهر مرزی القائم استان الانبار (غرب عراق) هدف حملات هوایی آمریکا قرار گرفت که به شهید و زخمی شدن ده ها نفر از نیروهای مردمی منجر شد.

جواد کاظم الربیعاوی مدیر دفتر عملیات مشترک حشد شعبی در بیانیه ای گفت: در نتیجه تجاوز جنایتکارانه به مواضع تیپ های 45 و 46 وابسته به حشد شعبی در شهر القائم در استان الانبار شمار شهدا و مجروحان به 27 شهید و بیش از 50 مجروح افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 30 فروردین 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 15111

به "دبیرکل جنبش مسیحی عراقی: آقای ترامپ این خشم روزافزون ملت عراق است، ما عراقی هستیم و از ایران هم نیامده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرکل جنبش مسیحی عراقی: آقای ترامپ این خشم روزافزون ملت عراق است، ما عراقی هستیم و از ایران هم نیامده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید